5 דרכים להשלים שיווק דיגיטלי עם דפוס

מאות אנשים כבר התחברו לקבוצות הוואטספ של תן-בוסט

5 דרכים להשלים שיווק דיגיטלי עם דפוס

שיווק דיגיטלי או דפוס? אולי גם וגם! אתחיל בסיפור אמיתי שקרה לי וגרם לי לחשוב קצת אחרת. באחד הימים בקיץ האחרון קיבלתי פלאייר של מעצב שיער (ספר) לבית שלי וההצעה בפלאייר היתה הצעה מצויינת. הספר מגיע עד בית הלקוח ובמחיר טוב מאוד. אני בדיוק חיפשתי ספר והיה לי ברור שאני מתכוון לנסות אותו.

כשסיפרתי לחברים איך הגעתי אליו אז מיד אמרו לי שאציע לו לעבור משנות ה 90 ל- 2020. הסכמתי איתם וחשבתי ששיווק דיגיטלי יכול להביא תוצאות טובות יותר מדפוס. כשהוא הגיע אלי וקצת דיברנו על הדרך שלו הוא אמר לי שהפרסום הזה הביא לו תוצאות מצויינות. כל יום 5 – 6 טלפונים וכולם קובעים איתו מיד תור. וכל הקמפיין הזה עלה לו רק 300 ש"ח!

היתרונות של שיווק פיזי

יש לשיווק כזה כמה יתרונות. קודם כל זה פיזי ואפשר לשמור את החומר הפרסומי על המקרר, על הדלת, במגירה, זה הופך את זה לנגיש בשעת הצורך. כל עוד יש הצעה טובה שאי אפשר לוותר עליה אז בהחלט ישמרו את ההצעה הזו לרגע שבו יצטרכו אותה. דבר שני, בשיווק דיגיטלי ידוע שככל שקהל היעד קטן יותר – כך יותר יקר להגיע לכל פרט בקהל הזה. אז אם לדוגמא מדובר על שכונה קטנה או כמה רחובות יהיה שווה לשלב את השיטת שיווק הזו. אם לדוגמא אני רוצה להגיע במושב בדרום לכל ילדי בית הספר אז לחלק פלאיירים בכניסה לשער הכניסה יכולה להיות פרקטיקה לא רעה בכלל. הרי מדובר על קהל קטן שמרוכז במקום אחד. לעומת זאת לנסות לטרגט אותם בשיווק דיגיטלי יהיה יקר מאוד.

החסרונות של שיווק פיזי

שיטת שיווק כזו מביאה איתה גם כמה חסרונות בולטים. הראשון שבהם הוא מידת החשיפה. אם בעל עסק חילק לדירות בבניין מסויים פלאיירים אז מה אחוז החשיפה בבניין למודעה הזו? כנראה שדי נמוך. את תיבת הדואר פותח בן אדם אחד מהמשפחה ולרוב לא יעביר את הפרסומת הלאה לשאר המשפחה. כך כבר החשיפה נחתכת למספר נמוך מ 50%. בנוסף, אם אני לא צריך את השירות ולכן אני זורק את הפלאייר ובעתיד ארצה את השירות אין לי דרך להגיע אליו שוב. זה נייר אבוד. הנוכחות הדיגיטלית הפשוטה היא לעיתים קריטית בשביל שהלקוח יצליח למצוא את העסק בעתיד כשיצטרך.

פלאיירים בתיבת דואר
דפוס או שיווק דיגיטלי ?

הנה 5 הדרכים הטובות ביותר להשלים את השיווק הדיגיטלי עם דפוס:

  1. טופס חבר מועדון לקוחות – אם כבר שלחת פלאייר לתיבת דואר, יש להוסיף בפלאייר הצעה שאי אפשר לסרב לה. הצעה כזו שניתנת רק למי שנרשם לחברות במועדון לקוחות עם כתובת מייל. ככה יהיה אפשר לשלוח לו מיילים בחינם, ללא מאמץ ובזמני ביצוע קצרים.
  2. עסק פיזי יכול לצאת מחוץ לעסק (לרחוב) עם טופס נייר למילוי חבר מועדון. אם יסביר לעוברים ושבים שהמייל הראשון שהם יקבלו הוא הצעה שקשה לסרב לה אז הרבה ירשמו. לדוגמא קופון למימוש 200 ש"ח בקניה מעל 200 ש"ח וכדומה זו הצעה מעולה.
  3. קמפיין האשטגים – #האשטאג זה אותו סימון פופולארי בעיקר באינסטגרם. אם האלגוריתם של אינסטגרם רואה שהרבה משתמשים באותו ההאשטאג אז הוא יקדם אותו. יש לזה המון כוח במקומות שחוגגים אירוע כלשהו או כשמדובר על מקום שמצטלם טוב. ליצירתיים שימצאו איזשהי בדיחה שנונה שמעלה חיוך – זה יצליח! זה מצליח כי אנשים אוהבים להצטלם במקומות יפים, או בצורה מצחיקה ולהעלות לאינסטגרם! אפשרי גם לעשות תן-קח לדוגמא "מי שמצטלם סלפי עם המוצר (ומוסיף את ההאשטג) מקבל 10% הנחה".
  4. QR-code המלצות בגוגל – כידוע המלצות בגוגל זה אחד הכלים לקדם עסק בסביבה הקרובה לו. זה קידום בצורה חינמית ואפקטיבית. אפשר להדפיס ולתלות ברחבי החנות QR code עם הלינק ל"גוגל המלצות". ומה יוצא למי שעושה המלצה על העסק? התמורה יכולה להיות מתנה קטנה. אפשר גם להיות יותר יצירתיים ולמצוא קידומי מכירות מעניינים.
  5. מיתוג של מוצרים – מגבות, בקבוקי שתיה, שקיות או תיקים שווים. כשלקוחות השתמשו במוצרים הממותגים שקיבלו הם יפתחו כלפי המותג יחס מועדף. חשוב בהקשר הזה להשתמש במוצרים מעולים שניסית אותם לפני ושהמיתוג יהיה מיתוג מעולה. במידה ולא עשית עיצוב לוגו לעסק ומיתוג מקצועי אז נשמח לעזור ולייעץ לך.

ההמלצה שלנו היא להשתמש באתר PIX להדפסת מוצרים. בכל פעם שאני מדפיס שם אני מקבל מוצר ברמה גבוהה מאוד ויש להם מגוון גדול מאוד של מוצרים.

קיבלת כמה רעיונות טובים? מומלץ מאוד לקרוא את המאמר מבוא לשיווק לעסקים קטנים ולהבין טוב יותר שיווק.
המאמר נכתב באהבה ❤️ על ידי תן-בוסט שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

דילוג לתוכן