שיווק לעסקים קטנים באמצעות מתנות ממותגות – איך זה עובד?

מאות אנשים כבר התחברו לקבוצות הוואטספ של תן-בוסט

שיווק לעסקים קטנים באמצעות מתנות ממותגות – איך זה עובד?

עסקים קטנים מתמודדים עם אתגרים גדולים. במקביל המשאבים מצומצמים, ולכן חשוב מאוד לפעול באופן מושכל ויעיל במיוחד. מתנות ממותגות יכולות להוות אפיק שיווקי אפקטיבי מאוד, בתנאי כמובן שבוחרים אותן בתבונה. כאן בעמוד תמצאו המלצות על התאמת המתנה לקהל היעד ומידע נוסף שיעזור לכם לקדם את העסק.

לאיזה עסקים קטנים כדאי במיוחד למתג את עצמם באמצעות מתנות?

באופן עקרוני כל עסק קטן יכול להיתרם מחלוקת מתנות ממותגות. בפרט מתאים הקונספט הזה לעסקים חדשים שרוצים למשוך תשומת לב ולחשוף את עצמם ללקוחות פוטנציאליים. גם סטארטאפים יכולים להפיק תועלת מרובה בעזרת מתנות קטנות, למשל בחלוקה בכנסים מקצועיים או לעיתונאים בתחום.

עסקים מקומיים שיחלקו מתנות ללקוחות יתחברו לקהילה. עסק B2B יכול להעניק מתנה, ובעיקר תשומת לב, ללקוחות העסקיים שלו או לעובדים ספציפיים באותן חברות שהוא מספק להם מוצרים/שירותים. תחום נוסף שבו מומלץ לכל עסק קטן לשדר נתינה וגם יצירתיות הוא אופנה.

התועלות של חלוקת מתנות קטנות

מתנה היא תמיד הבעה של יחס אישי חם והכרת תודה. באופן טבעי היא מעוררת אצל הצד המקבל רצון להשיב באותו מטבע, ולכן גדל הסיכוי להרחבת קהל היעד והעלאת היקף המכירות. בנוסף, כל מתנה משדרת נדיבות כך שהעסק נתפש ככזה שמעניק ערך אמיתי ללקוחותיו. עוד יתרון הוא המבחר הרחב של המתנות הממותגות כך שאפשר להתאים אותן לסיטואציה, מה גם שהעלות נמוכה. מתנה שימושית מהווה מזכרת תמידית לאיכויות החיוביות של העסק, וכך הוא נשמר בתודעה של מקבלי ומקבלות המתנה.

כשהמתנות מחולקות לעובדים, התועלת היא הגברת המוטיבציה והעלאת רמת המחויבות של כל עובד ועובדת לעסק. הון אנושי הוא משאב קריטי לכל עסק, ובפרט אלה הקטנים, ולכן זוהי תועלת משמעותית.

איך לבחור את המתנה הנכונה ביותר?

יש כאמור שלל מתנות ממותגות לעובדים, ללקוחות, למתעניינים, לעיתונאים ולקולגות: גאדג'טים, מארזים מפנקים (יין משובח ו/או שוקולד איכותי ו/או פירות יבשים ו/או שמן זית עם טעם ייחודי, ועוד), משחקי קופסה מקוריים, אביזרים לים ולבריכה לקראת הקיץ הלוהט בישראל, תיקים מסוגים שונים, בקבוק ששומר על טמפרטורת המים והרשימה עוד ארוכה ומגוונת.

הבחירה בין שפע האפשרויות היא בהתאם למיתוג המבוקש: עסק שרוצה לשדר עכשוויות יכול לחלק גאדג'ט מעניין, כשהמטרה היא לזהות את העסק עם פינוק אפשר להעניק שמיכה מלטפת, וכשהערך הרצוי הוא שורשיות וחיבור לקהילה כדאי לחלק מתנות ישראליות (ערכה לים שכוללת שש בש ומטקות, מארז עם פיצוחים ובירות, וכו').

איך למתג נכון את המתנה?

ההשקעה במתנות אינה גדולה, אבל גם כדאי כמובן לוודא שמפיקים ממנה את מלוא התועלת האפשרית. מיתוג חכם כולל לוגו, רצוי מאוד כזה שעוצב על-ידי אנשי מקצוע כדי שהדימוי הוויזואלי יהיה מדויק. כמו כן כדאי לכלול בו הפניה לאתר האינטרנט (שמן הסתם גם הוא חייב להיות איכותי ולשדר רצינות ומקצועיות). מעבר לכך אפשר לכלול עוד משפט אחד עם מסר חד וקליט, ובכל מקרה לא להרבות במלל אלא לתת למתנה, ללוגו ולאתר לעשות את שלהם.

דילוג לתוכן