שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים זה אחד הדברים שאני הכי אוהב לעשות. הסיבה לכך היא שלעסקים קטנים יש ניתנת לי האפשרות להקפיץ אותם וממש לשנות להם את החיים. בנוסף יש להם תקציבים קטנים ומאתגרים יותר. עם התקציבים האלה הם צריכים להביא לידים איכותיים בכמות מספקת שתייצר ריווחיות. בחברות גדולות המצב שונה כי יש להם כבר קהל לקוחות נאמן, יש להם תקציב שיווק גדול, ניסיון רב וגישה למשאבים שאין לעסק קטן. אז הנה שלושה טיפים לשיווק דיגיטלי לעסקים קטנים בשביל לצלוח את התחרות.
גיוס הון ראשוני להשקעה
חשוב להבין את המתמטיקה לעסק הממוצע. חשיפה בפייסבוק עולה 60-90 ש"ח ל-1000 צפיות בד"כ.
לרוב, לכל 1000 צפיות יהיו כ 50 לחיצות לדף נחיתה. ומתוכם רק 2-3 ישאירו פרטים ויהפכו לליד פעיל שצריך לחזור אליו לשיחת מכירה. אחוז סגירת עסקאות לעסק ממוצע שמשווק בפרסומות בפייסבוק-אינסטגרם יהיה כ 10% מה שאומר שבסוף בשביל לסגור ליד אחד צריך להשקיע בין 180 ל 270 ש"ח במרבית המקרים.
יתרה מכך, הקמפיין בתחילת הדרך לא תמיד מביא תוצאות כי לוקח זמן של אופטימיזציה ושיפור. העסק עצמו מתקשה למכור בהתחלה מכיוון שהוא עדיין לא חידד והשחיז את יכולות המכירה שלו.
סיבות אלה יוצרות הרבה פעמים מצב שבו בעל העסק מאוכזב ומתוסכל ורוצה לסגור את הקמפיין הממומן בשל הפסדים בחודשים הראשונים. הפסדים שלרוב מגיעים עם הפסדים של שכירות, הפסדים על כוח אדם, חומרי גלם ועוד.
לכן, ישנה חשיבות גבוהה להגיע עם הון ראשוני להשקעה. ניתן לגייס באמצעות עמל ועבודה כשכיר וכך לחסוך שקל לשקל. ניתן לגייס הון מהמשפחה ומחברים. וניתן לגייס הון באמצעות הלוואות שונות. הלוואה דיגיטלית יכולה לייצר תזרים מזומנים עבור הוצאות שיווק ותפעול העסק וכך לא לעצור את הפעילות העסקית או השיווקית באמצע.
לא לחסוך בשיווק
מכיוון שאנחנו עוסקים בשיווק אנחנו מכירים היטב את התשובה "זה יקר לי מידי". אף על פי שאנחנו נותנים מחירים מאוד אטרקטיביים שמיועדים במיוחד לבעלי עסקים קטנים זו תשובה שאנחנו מקבלים פעמים רבות. כל בעל עסק שעונה לנו את התשובה הזו, אנחנו יודעים מיד שהוא ימצא את עצמו מקבל שירות במקום שהוא אמנם זול יותר אך פחות מקצועי. לכן, אסור לחסוך בשיווק. משווק טוב יגרום למוצר או השירות להיראות מושך מאוד וגם יצור חשיפה גבוהה. לעומת זאת משווק לא מקצועי יגרום לנראות לא טובה של המוצר ולחשיפה יקרה מאוד.
לחשוב היטב על ההצעה העסקית
ההצעה העסקית היא הכל. אין דבר חשוב יותר מאשר ההצעה העסקית. נסו תמיד לחשוב איך לשפר את ההצעה העסקית שלכם. בבית קפה למשל אפשר למכור קפה ב 10 ₪. זו הצעה עסקית אחת. אפשר למכור קפה עם עוגייה ב 10 ₪. זו הצעה עסקית מעט טובה יותר שמגדילה את החוויה של הלקוח. אפשר גם למכור כוס קפה עם עוגייה, וגם עם 15% הנחה על תפריט הסנדוויצ'ים זו כבר הצעה עסקית שגם מגדילה לך את המכירות. אז בשורה התחתונה צריך לחשוב היטב על ההצעות העסקיות. הן צריכות להיות פשוטות, אטרקטיביות ומגדילות מכירות.
מאמר זה נכתב באהבה ❤️ על ידי תן-בוסט