שלושה טיפים לשיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

מאות אנשים כבר התחברו לקבוצות הוואטספ של תן-בוסט

שלושה טיפים לשיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים זה אחד הנושאים המאתגרים ביותר. הסיבה לכך היא שלעסקים קטנים יש תקציבי שיווק קטנים. עם התקציבים האלה הם צריכים להביא לידים איכותיים בכמות מספקת. ומתוכם לסגור מספיק עסקאות שיצליחו להיות רווחיים. בחברות גדולות המצב שונה כי יש להם כבר קהל לקוחות נאמן, יש להם תקציב שיווק גדול, ניסיון רב וגישה למשאבים שאין לעסק קטן. אז הנה שלושה טיפים לשיווק דיגיטלי לעסקים קטנים בשביל לצלוח את התחרות.

גיוס הון ראשוני להשקעה


חשוב להבין את המתמטיקה לעסק הממוצע. בד"כ 100 כניסות לאתר או דף נחיתה יכניסו במקרה הטוב 5 לידים. ומתוך 5 לידים במקרה הטוב יסגרו 2 עסקאות. כעת השאלה היא כמה עולה להביא 100 כניסות לאתר ומה הרווח לפני הוצאות שיווק מסגירה של 2 עסקאות. נניח שבעל עסק בחר לנהל קמפיין אצל פרילנסר שהעלות להקמה וניהול הקמפיין היא 600 ₪ לחודש. והוא מבצע את הקמפיין בגוגל שבו ידוע שקליק ממוצע לקהל ישראלי עולה כ 15 ₪ לקליק. אז עבור 100 כניסות סך העלות לחודש תהיה 2100 ₪. סכום לא מבוטל שיוצא מכיס בעל העסק ולא בטוח חוזר.

יתרה מכך, הקמפיין בתחילת הדרך לא תמיד מביא תוצאות כי לוקח זמן של אופטימיזציה ושיפור. העסק עצמו מתקשה למכור בהתחלה מכיוון שהוא עדיין לא חידד והשחיז את יכולות המכירה שלו. ולעיתים גם לוקח זמן למצוא את ההצעה העסקית שמייצרת ווין – ווין הן ללקוח והן לבעל העסק.

שלוש הסיבות האלה יוצרות הרבה פעמים מצב שבו בעל העסק מאוכזב ומתוסכל ורוצה לסגור את הקמפיין הממומן בשל הפסדים בחודשים הראשונים. הפסדים שלרוב מגיעים עם הפסדים של שכירות, הפסדים על כוח אדם, חומרי גלם ועוד.

לכן, ישנה חשיבות גבוהה ומן המעלה הראשונה להגיע עם הון ראשוני להשקעה. ניתן לגייס באמצעות עמל ועבודה כשכיר וכך לחסוך שקל לשקל. ניתן לגייס הון מהמשפחה ומחברים. וניתן לגייס הון באמצעות הלוואות שונות. הלוואה דיגיטלית יכולה לייצר תזרים מזומנים עבור הוצאות שיווק ותפעול העסק וכך לא לעצור את הפעילות העסקית או השיווקית באמצע.

לא לחסוך בשיווק

מכיוון שאנחנו עוסקים בשיווק אנחנו מכירים היטב את התשובה "זה יקר לי מידי". אף על פי שאנחנו נותנים מחירים מאוד אטרקטיביים שמיועדים במיוחד לבעלי עסקים קטנים זו תשובה שאנחנו מקבלים פעמים רבות. כל בעל עסק שעונה לנו את התשובה הזו, אנחנו יודעים מיד שהוא ימצא את עצמו מקבל שירות במקום שהוא אמנם זול יותר אך פחות מקצועי. לכן, אסור לחסוך בשיווק. משווק טוב יגרום למוצר או השירות להיראות מושך מאוד וגם יצור חשיפה גבוהה. לעומת זאת משווק לא מקצועי יגרום לנראות לא טובה של המוצר ולחשיפה יקרה מאוד.

לחשוב היטב על ההצעה העסקית

ההצעה העסקית היא הכל. אין דבר חשוב יותר מאשר ההצעה העסקית. נסו תמיד לחשוב איך לשפר את ההצעה העסקית שלכם. בבית קפה למשל אפשר למכור קפה ב 10 ₪. זו הצעה עסקית אחת. אפשר למכור קפה עם עוגייה ב 10 ₪. זו הצעה עסקית מעט טובה יותר שמגדילה את החוויה של הלקוח. אפשר גם למכור כוס קפה עם עוגייה, וגם עם 15% הנחה על תפריט הסנדוויצ'ים זו כבר הצעה עסקית שגם מגדילה לך את המכירות.  אז בשורה התחתונה צריך לחשוב היטב על ההצעות העסקיות. הן צריכות להיות פשוטות, אטרקטיביות ומגדילות מכירות.

מאמר זה נכתב באהבה ❤️ על ידי תן-בוסט שיווק דיגיטלי לעסקים

דילוג לתוכן