סכמות (Seo Schema) הן למעשה סימון של "תוכן מובנה" או "מבנה נתונים". לפני שקוראים את המאמר זה כדאי לקרוא את המאמר קידום אורגני בגוגל. מנועי חיפוש יכולים לזהות, לנתח, ולהציג סכמות בתוך מנוע החיפוש. בפועל זה קוד JSON שבעזרתו מייצרים אובייקט בעל מאפיינים קבועים. מכיוון שלכל הסכמות (האובייקטים) יש מאפיינים קבועים אז גוגל יכול להשוות בניהם ולהציג את ההשוואה במנוע החיפוש.
לדוגמא כאשר נרשום בגוגל "מתכון לחלה מתוקה" נקבל תוצאות עם דירוג כוכבים. הסיבה לכך היא שלכל סכמת "מתכונים" יש דירוג של 1 – 5 כוכבים, את כמות המגיבים, ושם המתכון. גוגל ידע לנתח בקלות את הסכמה בצורה רובוטית וקלה. סכמה מסוג "מתכון", שם המתכון "חלה מתוקה", מספר המגיבים "718", דירוג כולל "4.6". כעת תבינו כמה פשוט לגוגל לזהות, לנתח ולהציג השוואות של מתכונים. אבל מתכונים זה לא הסכמה היחידה!
סוגים שונים של Seo Schema
יש סוגים שונים של סכמות כאלו וברשימה הבאה אני מציג את הרלוונטיים ביותר. למי שמעוניין לראות את הרשימה המלאה מתוך גוגל מוזמן ללחוץ על הקישור.
- מאמר (גם מאמר של בלוג כמו זה שאת/ה קורא כעת).
- קרוסלה להשוואות בתוך אתר בודד (מתאים למתכונים, קורסים, מסעדות, סרטים).
- קורסים (יכללו את שם הקורס, את בעל הקורס, ותיאור קצר.)
- Q&A (סכמה של שאלה שמשתמש שאל באתר והתשובות שענו לו).
- אירועים (רשמו לדוגמא "אירועים בברלין" בגוגל ותמצאו את כל האירועים בזמן הקרוב שהשתמשו בסכמה הנ"ל).
- Faq (שאלות נפוצות מתוך דף אינטרנט – זו הסכמה הנפוצה ביותר וגם מאוד פשוטה להטמעה).
- How-to (סכמה ללמוד איך לעשות משהו צעד אחר צעד זו הסכמה השניה הנפוצה ביותר ).
- לוגו הארגון \ החברה.
- סרטים
- פודקאסטים
- מוצר איקומרס
- מתכון
- וידאו
- ספרים.
- פירורי לחם.
Seo Schema תופסת יותר מקום מתוצאה רגילה ולכן החשיבות שלה בתהליך SEO משמעותי. בנוסף, גוגל הודיעה שמי שמשתמש נכון בסכמות הסיכוי שלו להופיע בתוצאות הוא גדול יותר. יחד עם זאת, כאשר יש אתר חזק מול אתר חלש בדירוג גוגל אז גוגל יציג את האתר החזק גם אם אין לו סכמות.
המסקנה היא ברורה, סכמות זה לא משהו שהוא must to have. הסיבה לכך היא שככל הנראה עדיין החלפות קישורים ותוכן מעולה הם אבני הבניין המשמעותיות. אבל עדיין זה יכול להוסיף לחוויית המשתמש שבתורה תוסיף ב overall לדירוג גוגל שלך.
דבר נוסף שכדאי להכיר הוא את ה- sitelinks. כאשר תרשמו שמות של חברות גדולות בגוגל תמצאו את העמוד הראשי ומיד אחריו 4 – 6 לינקים רלוונטיים שנקראים sitelinks. זה נוצר לאתרים שיש להם טראפיק גדול וגוגל מזהה את הדפים הפופולאריים שלהם. בכוונת גוגל לתת חוויית משתמש טובה ולכן מנסה לחסוך זמן ולתת קיצורי דרך למשתמש. לכן אם התעניינת בסכמות וודאי תתעניין גם ב sitelinks.
עוד באותו נושא:
קידום אורגני בגוגל.
מדריך תוסף יוסט (Yoast seo).
שיפור מהירות אתר.
איך להוסיף Sitelinks בגוגל.
איך בונים פרופיל קישורים מקצועי.
המאמר נכתב בשבילך באהבה ❤️ על ידי תן-בוסט
חיפשת מומחה לקידום אתרים ? נשמח לעזור לך ולתת הצעות מצוינות!