קידום אתרים אורגני בגוגל המדריך המקיף ביותר

מאות אנשים כבר התחברו לקבוצות הוואטספ של תן-בוסט

קידום אתרים אורגני בגוגל המדריך המקיף ביותר

במאמר זה אנחנו נסקור את הדרך להגיע לעמוד הראשון של גוגל באמצעות SEO. מי שיצליח לעקוב אחרי כל המידע שמובא פה יוכל להביא כל דף אינטרנט לעמוד הראשון בגוגל בחינם! כדאי להצטייד בזמן, דף ועט כי זה לא קצר. מומלץ גם לשמור את הדף הזה במועדפים על מנת לחזור עליו מעת לעת.
הגיע הזמן לשווק את העסק כמו המקצוענים באמצעות קידום אתרים אורגני בגוגל.

פרסום אורגני בגוגל SEO מתייחס לשיטות המשמשות לאופטימיזציה של הנראות והדירוג של האתר בתוצאות החיפוש של גוגל מבלי לשלם עבור מיקום דרך גוגל אדס (שנודע בעבר כגוגל אדוורדס). זה כרוך בשימוש באסטרטגיות שונות כדי לשפר את אופטימיזציית מנועי החיפוש (SEO) של אתר אינטרנט כדי להופיע באופן טבעי גבוה יותר בתוצאות החיפוש האורגניות.

הנה כל הטקטיקות לקידום אתרים אורגני בגוגל:

טקטיקה 1: ארכיטקטורת אתר

במשפט אחד "ארכיטקטורת אתר" היא הדרך שבה הדפים באתר שלך מסודרים ומקובצים. בראש ובראשונה זה צריך להיות מתוכנן, מסודר ופשוט למשתמש לנווט באתר. אם זה יהיה מסודר לאדם אנושי אז זה יהיה מסודר גם לבוט של גוגל. בנוסף, מומלץ להכניס לכל דף מספר קישורים פנימיים רלוונטיים.

זה בעיקר חשוב לאתרים גדולים שהם בעלי המון דפים. ככל שהאתר גדל כך המשתמש עלול למצוא את עצמו יותר ויותר מסתבך בלהגיע ליעד שלו. סיפור אמיתי שקרה לי לפני מספר שנים חיפשתי משרה בחברה בינלאומית אחת הגדולות בעולם. נכנסתי לאתר שלהם וחיפשתי את הלשונית Careers במשך כדקה וחצי. ולמרות שידעתי שהיא קיימת כי ראיתי אותה בעבר יצאתי מהאתר לפני שהגעתי ליעד. הסיבה לעזיבה שלי היא פשוט כי לא היתה לי סבלנות להמשיך ולחפש. זה אחד הדברים שעשויים להעיד על ארכיטקטורת אתר לא נכונה ולפגוע במעורבות משתמש. כאשר מחפשים דף באתר צריך שיהיה קל למצוא אותו! כידוע חוויית משתמש משפיעה מאוד על SEO כי היא מייצרת מעורבות גבוהה יותר. בנוסף, זה ישפיע על הדרך שבה גוגל מבין את האתר וכך הוא ידע לאנדקס את האתר נכון.

טקטיקה 2: שיפור מהירות אתר

אחד הכלים החשובים ביותר לקידום אורגני בגוגל הוא שיפור מהירות האתר! אתר איטי גורם לנטישה של משתמשים בעיקר בשלב הטעינה שלו. כאשר משתמש עוזב את האתר עוד לפני שהוא נטען במלואו זה נקרא Bouncing. גוגל יודעים לזהות את ה- Bouncing Rate ולדרג את האתר בהתאם. מהירות אתר גבוהה מייצרת חווית משתמש (user experience) טובה יותר. המהירות תביא למעורבות גבוהה יותר של משתמשי האתר. אם יש לך כבר אתר אז כדאי עכשיו לבדוק את מהירות האתר שלך בקישור הזה. במידה וקיבלת ציון נכשל אז כדאי לרשום את המשימה הבהולה הבאה "שיפור מהירות האתר בדחיפות". למי שיש אתר wix כדאי לשקול לעבור ל wordpress שניתן לשפר את מהירות האתר בקלות. אחת הדרכים היא תוסף מומלץ מאוד לשיפור המהירות שנקרא wp-rocket. תוסף זה מחולל פלאים וכדאי לנסות אותו על אף שהוא בתשלום שנתי. כמובן שיש עוד דרכים לשפר את מהירות האתר קראו על כך במדריך לשיפור מהירות אתר.

טקטיקה 3: מחקר מילות מפתח

גוגל מראה תוצאות לפי מילות חיפוש שהכניס המשתמש. לכן, תהליך האופטמיזציה חייב להיעשות לפי מילות חיפוש (ביטויים). הבעיה היא שיש הרבה מתחרים בכל תחום ולכן כל מתחרה בוחר בד"כ 2 – 3 ביטויים שהם ה"לחם והחמאה" שלו. עליהם הוא נלחם על מנת להיות בעמוד הראשון והם נקראים מילות מפתח קריטיות. חשבו מה היה קורה אם מקדם אתרים היה בוחר בעשרות ביטויים כמילות מפתח קריטיות. במצב כזה הוא למעשה נלחם בהרבה מאוד חזיתות והוא כמובן יכשל. לכן, יש לבחור את מילות החיפוש הנכונות עבורך ולדבוק בהם בתהליך האופטימיזציה! בקידום אורגני בגוגל צריך המון סבלנות ולדבוק במילות המפתח הנכונות. טיפ חשוב: אם מקדם אתרים טוען שהוא מקדם לכם 10 ויותר מילות מפתח אז יש פה בעיה חמורה. או באמינות של המקדם אתרים או במקצועיות וההבנה שלו. עבור אתר של עסק קטן עם תקציב סטנדרטי לא יהיה ניתן בשום אופן לקדם כל כך הרבה ביטויים.

ההבדל בין מילות מפתח קריטיות למילות מפתח מזדמנות

מילות מפתח קריטיות הן אותן מילות מפתח שנרצה להחליף עבורן קישורים. הסבר מפורט תמצאו במאמר זה תחת הכותרת "החלפת קישורים ועוגנים של מילות מפתח". אלה מילות מפתח שכמו שרשמנו בפסקה הקודמת מתארים את העיסוק המרכזי של העסק. לעומת זאת, מילות מפתח מזדמנות הן הזדמנויות ליצור טראפיק נוסף. טראפיק צדדי לאתר שקשור לעסק באופן שולי.

דוגמא שתמחיש את זה טוב היא בעל עסק לגינון שרוצה לקדם את האתר שלו. הוא עשוי לבחור כמילת מפתח קריטית: "הקמת גינות". ולעומת זאת כמילות מפתח מזדמנות הוא עשוי לבחור "מרווה טיפולית", "משתלות מומלצות בחיפה","סוקולנטים לבית".

איך בוחרים מילות מפתח מזדמנות

עבור כל מילת מפתח מזדמנת נרשום מאמר. לדוגמא עבור "מרווה טיפולית" נוכל לרשום מאמר "10 יתרונות שלא הכרתם של מרווה טיפולית". אגב, לעיתים נרצה פשוט לכתוב מאמרים על נושאים שאנחנו מעוניינים לכתוב עליהם. לכתוב מאמר בלי שום מטדולוגיה ובלי מחקר – זה בסדר גמור! לא כל מאמר חייב להיות כתוב לבוט של גוגל.

לעומת זאת, ברוב המקרים נרצה לכתוב מאמר שיש מאחוריו איזשהי מילת מפתח ברורה ושנבחרה בצורה אסטרטגית. בשביל זה יש להיכנס ל – google keywords planner (שימו לב שצריך לפתוח חשבון ADS בשביל להיכנס אליו). הכלי הזה של גוגל יתן נתונים על מילות מפתח שונות. ישנם שתי דרכים למצוא מילות מפתח:
הראשונה, היא להזין כמה מילות מפתח וגוגל יציע רעיונות נוספים. ודרך שניה היא להכניס כתובת של אתר אינטרנט מתחרה. במקרה זה גוגל יחזיר את כל מילות המפתח שיש באתר המתחרה.

כעת, כשגוגל מציג לנו מילות מפתח רלוונטיות ונתונים כדאי לחלק את הביטויים לשני סוגים. הסוג הראשון הוא מילות מפתח בעלות נפח חיפוש גבוה. לרוב על כל אחת מהן יש תחרות רבה ולכן הן לא יביאו הרבה טראפיק. יחד עם זאת, הן יאפשרו לגוגל להבין את העסק ואת הקהל שלו. הסוג השני הם מילות חיפוש שהן בתחתית הרשימה ובעלות נפח חיפוש קטן. הן אלו שיביאו את הטראפיק לאתר כי יש עליהן בד"כ פחות תחרות.

חשוב לומר שיש דרך לבדוק לאילו מילות מפתח יש תחרות חזקה. אני אציג את הדרך בסרטון וידאו שיתווסף לעדכון מאמר זה בהמשך. יחד עם זאת, בעיני מידת התחרות במילות מזדמנות אינה קריטית. אני מאמין שהדבר הנכון הוא פשוט לרשום הרבה תוכן גם למילות מפתח תחרותיות וגם לכאלה שהן "פנינות" (בעלות תחרות נמוכה).

כעת לשלב הפרקטי עם ביטויים מזדמנים

עשו רשימה של מילות החיפוש המזדמנות שמצאתם ופשוט תכתבו ותפרסמו מאמרים עליהם בבלוג באתר. הבלוג מאפשר לכם לכתוב תוכן באתר בלי להיות מחוייב אליו יותר מידי. זה בזכות העובדה שמדובר על דפים דינמיים שכל הזמן מתעדכנים. זה קצת מזכיר פיד ברשתות חברתיות שכל מאמר חדש נשאר למעלה ומה שישן יורד למטה. התוכן בבלוג כל הזמן משתנה ולכן אפשר לכתוב עוד ועוד תוכן. יצירת התוכן הזאת בסופו של דבר תתגמל אותכם בעוד טראפיק לאתר. חשוב לדעת שגם את כתיבת המאמרים יש דרך מומלצת שצריך לעבוד לפיה. קראו על כך תחת הכותרת "אופטימיזציית דפי אינטרנט SEO". דבר אחרון, במידה ויש מאמר שמאוד מצליח אז כדאי להוסיף לו קישור דרך התפריטים השונים באתר. כך האתר ישאר רלוונטי ולא "ירד למטה".

איך בוחרים מילות מפתח קריטיות

בבחירת מילות המפתח הקריטיות חשוב להבין שעושים החלטה חשובה מאוד. החלטה זו תמשיך עם האתר והעסק קדימה לאורך זמן רב. בניגוד למילות מזדמנות שלמעשה אין הגבלה עליהן, כאן צריך לבחור מילות מפתח ולדבוק בהן.

בעבור מילות מפתח קריטיות יש שני קריטריונים חשובים שצריך לשים אליהם לב:
1. רלוונטיות וממוקדות.
2. נפח חיפוש.

מצד אחד צריך לבחור מילות חיפוש רלוונטיות מאוד, הכי רלוונטיות שיש! אך יחד עם זאת חשוב שיהיה להם נפח חיפוש גבוה. אסור לבחור מילות חיפוש שיש להם נפח חיפוש נמוך. פשוט כי אז אנחנו עובדים קשה בשביל מעט מאוד. זכרו, כאשר לביטוי יש נפח חיפוש נמוך הוא מתאים להיות מילות מפתח מזדמנת.

קחו לדוגמא עסק של קוסמטיקאית שעשתה מחקר מילות מפתח (רשמתי בתוך keyword planner את מילות החיפוש: קוסמטיקאית, קוסמטיקאית בתל אביב):

מחקר מילות מפתח SEO

בתמונה אפשר לראות שנפח החיפוש עבור קוסמטיקאית הוא 2400 בחודש וזה אכן הנפח חיפוש הגדול ביותר. אך יחד עם זאת כנראה שלא נבחר בזה משתי סיבות. ראשית, מילת החיפוש "קוסמטיקאית תל אביב" היא הרבה יותר רלוונטית וממוקדת (בהנחה שהקליניקה אכן בתל אביב). ולכן מילת חיפוש זו באחוזים גבוהים יותר תענה על מטרת המשתמש שביצע את החיפוש. ושנית, סביר להניח שהמילה "קוסמטיקאית" יש עליה יותר תחרות. תחרות זו אינה רק מצד קוסמטיקאיות המפוזרות בכל רחבי הארץ. זו תחרות גם מצד מכללות לקוסמטיקה ואפילו חברות שמייצרות מוצרי קוסמטיקה. אז במקום להיכנס לתחרות קשה ומייגעת עם הרבה גורמים אפשר להפחית אותה. הפחתת התחרות היא על ידי בחירה בביטוי שהוא יותר ממוקד ופחות תחרותי.

ברוב המקרים אפשר למקד את הבחירה על ידי הוספת העיר כאשר מדובר על שירות איזורי. לעיתים יש אפשרות למקד את הבחירה על ידי ביטוי אחר כמו "מומלץ" (לדוג: קוסמטיקאית מומלצת) או "אורגני" (לדוג': אוכל כלבים אורגני). כמובן שיש עוד עשרות דוגמאות, הכל כתלות במחקר מילות המפתח.

כעת לשלב הפרקטי עם הביטויים הקריטיים

את הביטויים הקריטים נשלב בדף הראשי של האתר, בדפים הסטטיים וגם במאמרים. יש הרחבה על כך בהמשך המאמר תחת הכותרת "אופטימיזציית דפי אינטרנט SEO". אבל זה לא נגמר רק בכתיבת תוכן. בנוסף, ובאותה מידת חשיבות לכל הפחות יש לעשות החלפות קישורים עם עוגן של מילות המפתח. הרחבה על כך בפסקה הבאה!

טקטיקה 4: החלפות קישורים

כאשר אתר אינטרנט מוסיף בתוך האתר שלו קישור לאתר X אז גוגל הסתכל על כך כסוג של המלצה על אתר X. לכן, אם הרבה אתרי אינטרנט יוסיפו קישור לאתר מסוים אז אותו אתר יהנה מדירוג גבוה יותר בגוגל. זה אחד מהפקטורים הכי משמעותיים שגורמים לדירוג גבוה בגוגל. כל קישור שיוצא מאתר תמיד מורכב משני אלמנטים: כתובת ו-עוגן. הכתובת היא הכתובת url לאן הקישור יקח את המשתמש. והעוגן זו מילת המפתח שמחוברת לקישור.

לדוגמא, בקישור שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים ה-url הוא 10boost.co.il והעוגן הוא "שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים".

החלפת קישורים

אם אני אקדם לדוגמא גנן שעוסק בעיקר בהקמת גינות וזו נבחרה להיות מילת מפתח קריטית באסטרטגיית ה -SEO. אז ארצה לחפש כמה שיותר מקדמי אתרים שיסכימו להוסיף באתרים שלהם ושל לקוחותיהם קישור לאתר שלי עם העוגן "הקמת גינות". גוגל יראו שלאתר שלי מכוונים הרבה מאוד אתרים עם העוגן "הקמת גינות" ואני אעלה בדירוג עבור אותה מילת חיפוש. הבעיה היא שאף אחד לא יסכים לעשות את זה בחינם. ולכן הפרקטיקה המקובלת היא החלפה בין מקדמי אתרים. במילים פשוטות "אתה תביא לי קישור ואני אביא לך קישור". כך נוצרות הרבה עסקאות של החלפות שהן לעיתים 1 מול 1 ולעיתים 1 מול כמה – הכל בהתאם לדירוג האתרים שבניהם מתבצעת ההחלפה. את הדירוג ניתן לבחון בכלים שונים כאשר המוביל בניהם הוא ahref.

רכישת קישורים

אופציה נוספת היא לרכוש קישור כאשר טווח המחירים נע בין 100 ל 1200 ש"ח לפי מידת הדירוג של האתר. אפשר למצוא מוכרי קישורים בכמה דרכים: בקבוצות פייסבוק ייעודיות, בחיפוש בגוגל, בפנייה לאתרי אינטרנט חזקים שיודעים שהם מוכרים קישורים. תוכלו לקרוא על זה עוד במאמר איך בונים פרופיל קישורים מקצועי.

טקטיקה 5: אופטימיזציית מרכיבי דף האינטרנט

כל דף אינטרנט בנוי באמצעות קוד HTML שבנוי עם אלמנטים מסויימים ולהם יש השפעה על איך גוגל יקרא ויבין את אתר האינטרנט. האלמנטים ברשימה הבאה הם האלמנטים החשובים ביותר לקידום אורגני בגוגל. בהם נשבץ את מילת המפתח שבחרנו לדף האינטרנט שאנחנו רוצים לקדם.

  1. Title – נושא הדף שמוצג בלשונית של הדפדפן וגם ככותרת בתוצאות בגוגל.
  2. Slug – זה הסיומת של ה- url בדף אינטרנט. לאתר בעברית מומלץ שה SLUG יהיה בעברית ויכיל את מילת המפתח שנבחרה.
  3. Meta description – תיאור ב 2 משפטים על הדף, התועלת שלו ובמה הוא עוסק.
  4. כותרות – בתוך כל דף יש כותרות H1,H2,H3 הכותרות צריכות להיות בסדר היררכי כאשר H1 הוא נושא הדף המרכזי. כותרות מסוג H2 יהיו תתי כותרת תחת H1, וכותרות H3 יהיו תתי כותרת תחת H2.
    בשביל להבין את זה טוב יותר תוכלו לקבל דוגמא במאמר זה, כאשר H1 זו הכותרת הגבוהה ביותר, לאחר מכן אפשר לראות בגוף המאמר כותרות H2 ובתוכן אפשר לראות תתי כותרת H3.
  5. ALT IMG – כאשר משבצים תמונות יש לכל תמונה תג ALT שבו כדאי לתאר את התמונה וגם לשבץ את מילת המפתח של הדף.
  6. תוכן הדף – בתוכן הדף גם משבצים את מילות המפתח ובעיקר זה חשוב בפסקה הראשונה.

כאמור, עבור כל דף אינטרנט שבצו את מילת המפתח שנבחרה לו במרכיבים שצוינו. אין צורך לדאוג אם אתם לא יודעים לעבוד עם קוד HTML. בשביל זה יש תוספים, התוסף הפופולארי ביותר הוא YOAST שיש עבורו פסקה בהמשך הדף.

טקטיקה 6: איכות תוכן

יש להפיק תוכן איכותי, אינפורמטיבי ומרתק המתאים לכוונת המשתמש ומספק ערך. זה יכול לכלול פוסטים בבלוג, מאמרים, סרטונים, אינפוגרפיקה ועוד.

טקטיקה 7: קידום אתרים מקומי

אם רלוונטי לעסק קידום מקומי אז יש לבצע אופטימיזציה לחיפוש מקומי על ידי יצירה ותחזוקה של פרופיל 'Google לעסק שלי' (google my business).

טקטיקה 8: ניטור וניתוח

יש לעקוב באופן קבוע אחר ביצועי האתר באמצעות כלים כמו Google Analytics ו-Search Console. אלו כלים חינמיים שמסייעים לנתח נתונים כדי להבין את התנהגות המשתמש. אפשר לעקוב כך אחר דירוג מילות מפתח ולקבל החלטות מושכלות לצורך אופטימיזציה נוספת.

קידום האתרים האורגני בוורדפרס בעזרת YOAST

רוב מקדמי האתרים לא מתעסקים בקוד ישירות אלא משתמשים בפלטפורמת וורדפרס לקידום האתר. לכן, כדאי להכיר את התוסף הפופולארי ביותר לוורדפרס YOAST. מטרת התוסף היא לנתח את הדף וכך המקדם יבצע אופטימיזציית SEO טובה יותר. וגם ניתן לשנות דרך התוסף בקלות את המרכיבים שצויינו בפסקה הקודמת.

לאחר התקנת התוסף בממשק האדמין בוורדפרס יתווסף בתחתית כל דף section שנקרא YOAST SEO. בחלק זה תוכלו להשפיע על מרכיבי HTML השונים לאופטימיזציית SEO ברמת הדף. הוא יציג סמיילי אדום \ צהוב \ ירוק בהתאם לאופטימיזציית SEO שבוצעה. רמזור זה מתייחס לביצוע האופטימיזציה אל מול הבוט של גוגל. בנוסף, הוא יציג רמזור נוסף לרמת הקריאות של הדף – האם הוא קריא. רמזור זה מתייחס לרמת חוויית המשתמש. ללמידה בהרחבה של הנושא קראו את המדריך לעבודה עם YOAST.

כיצד נכון לכתוב מאמר שעונה על כללי ה SEO

דעו להבדיל בין דף ראשי (סטטי) לבין מאמר. בדף ראשי בד"כ יהיו מסרים פרסומיים, פונקציונליות מסוימת כמו יצירת קשר, קביעת פגישה, רכישת שירות \ מוצר. מאמר יהיה כחלק מבלוג והוא בעיקר נועד בשביל להרחיב את כמות התוכן והערך שהאתר מציע. כאשר עובדים עם וורדפרס – זה ללא ספק ההמלצה החמה ביותר עבור קידום אורגני. ואז זה מאוד פשוט לכתוב מאמרים גם ללא הבנה טכנית. עם זאת, כדאי לקבל הדרכה מבונה האתר ומי שמתחזק את האתר על איך לכתוב פוסט מאמר. אם זה בוורדפרס אז תוכלו לקרוא את המדריך: איך לכתוב פוסט מאמר בוורדפרס.

כאשר מגיעים למלאכת הכתיבה צריך לזכור כמה דברים:

1. מילת המפתח שנבחרה למאמר ועליה לחזור על עצמה מספר פעמים.
2. לשבץ אותה ב- title, בכותרות, בתוכן, ב- alt image, ב- meta description, בפסקה הראשונה וביתר התוכן (את כל זה אפשר לעשות דרך תוסף YOAST).
3. להוסיף למאמר קישורים פנימיים לתוך דפים אחרים באתר האינטרנט. לדוגמא להוסיף קישורים למאמרים נוספים שמרחיבים את המאמר הנוכחי. או לחלופין, להוסיף קישור לאחד הדפים שבו ניתן שירות שקשור למאמר.
4. להוסיף למאמר קישורים חיצוניים לאתרי אינטרנט אחרים אבל כמובן רק כאשר יש הקשר וצורך ברור.
5. יש לכתוב כמות תוכן גדולה ועשירה כאשר המינימום הוא 400 מילים.
6. חשוב להוסיף לפחות תמונת נושא אחת אבל כדאי לשבץ עוד תמונות בכמות נדיבה ומשתלבת היטב.
7. כדאי לשקול להוסיף וידאו או מולטימדיה שונה.
8. לייצר ולשמור על היררכיה ברורה של כותרות H1, H2, H3..
9. להשתמש ב YOAST ולעבור על כל ההערות לשיפור ותיקון שהוא מציג.

שימוש ב Reach Results עבור קידום אורגני בגוגל SEO

שימוש בסכימת Faq

תוצאות עשירות (Reach Results) זה נושא בפני עצמו שכדאי ללמוד אותו בהרחבה. זו הדרך של גוגל להציג בתוך המנוע חיפוש יותר מידע (מידע עשיר). זה יכול להיות אוסף כמו מתכונים, דירוג של שירות או מוצר , שאלות נפוצות ועוד. במאמר זה אני אתמקד אך ורק בשאלות הנפוצות (סכימת faq).

בתמונה מעלה אפשר לראות תוצאה בגוגל כאשר רשמתי "What is SEO". אפשר לראות שבתוך התוצאה יש מרכיב אקורדיון. הסיבה שיש את זה היא בגלל שבאותו דף אינטרנט הטמיעו אקורדיון של שאלות נפוצות. כאשר בונים דפים סטטיים באתר אינטרנט אפשר להוסיף סכימת שאלות נפוצות faq. עושים זאת בפלטפורמה שעובדים בה או דרך תוסף מומלץ או באמצעות קוד JSON למתכנתים. בוורדפרס המומלצת והפופלארית בקרב מקדמי אתרים אפשר לעשות את זה בקלות דרך אלמנטור. פשוט להוסיף לתוך הדף את ה widget אקורדיון ולהפעיל את האפשרות "סכימת faq".

מי שהתקין את התוסף המומלץ YOAST יכול להוסיף Faq scheme וגם How-to scheme. עושים זאת מתוך ממשק כתיבת הפוסט (Gutenberg). פשוט להוסיף בלוק, לחפש yoast ומיד יקפצו לכם שני הבלוקים של הסכימות הרלוונטיות.

ניתן לעשות את אותו הדבר בדיוק באמצעות Faq-scheme-generator. זה מתאים למי שרוצה שליטה מלאה ויש לו ידע תכנותי בסיסי. להרחבה בנושא סכימות שיעשירו את האתר ויסייעו לקידומו האורגני בגוגל קראו את המאמר שימוש בסכמות לקידום אורגני SEO.

תוספים מומלצים לוורדפרס לקידום אתרים אורגני בגוגל

  • wp rocket – התוסף וורדפרס משפר את מהירות האתר בצורה מאוד טובה. אחרי התקנה יש צורך לשחק מעט עם כל האפשרויות של אופטימיזציית המהירות עד שמגיעים לתוצאה הרצויה.
  • cloudflare – מומלץ בעיקר למי שהאתר שלו מאוחסן בשרת לא שיתופי. כאשר לאתר יש IP ייחודי ולא משותף לעוד אתרים אז cloudflare יעשו עבודה מצויינת מבחינת אבטחת אתר בעיקר כשמדובר על התקפות DoS. אבל זה לא רק זה. cloudflare גם ישפרו את המהירות אתר רק חשוב לשים לב שזה לא מתנגש עם wp-rocket.
  • כל תוספי ה cache הפופולאריים יעשו עבודה טובה במובן של cache וישפרו את זמן טעינת האתר. חשוב להשתמש רק באחד ולא בכמה במקביל.
  • Yoast או RankMath תוספים שיסייעו לכם בביצועי SEO בכל האספקטים השונים.
  • Schema – All In One Schema Rich Snippets מיועד למי שרוצה להעשיר את האתר שלו בסכימות תוצאות מסוגים שונים ומגוונים.

שאלות נפוצות

איך עושים קידום אורגני?

קידום אורגני הוא קידום שאין בו עלות לפלטפורמה שבה מפרסמים. אפשר לקדם אורגנית בגוגל וגם ברשתות החברתיות. במאמר זה אנחנו מתרכזים בקידום אורגני בגוגל בלבד. המשותף לכל אפשרויות הקידום האורגני הוא התוכן והערך שנותנים למשתמשים. צריך שהתוכן יהיה בדיוק מה שהמשתמש רוצה.

איך עושים קידום אורגני בגוגל?

ראשית, צריך לבנות אתר אינטרנט ברמה גבוהה מאוד. מהיר, יפה, מסודר, מקצועי ועם תוכן איכותי. לאחר מכן מוסיפים תוכן בטקסט ובוידאו באתר. התוכן שמוסיפים צריך להיעשות סביב ביטויים שאספנו וניתחנו אחרי מחקר מילות מפתח. בנוסף יש צורך לבנות פרופיל קישורים. מומלץ לקרוא את המאמר המלא החל מראש הדף מכיוון שהכל רשום שם בהרחבה.

מזה SEO ואיך זה קשור לקידום אורגני?

SEO זה ראשי תיבות של "search engine optimization" וזה למעשה קידום אורגני בגוגל.

איך עושים מחקר מילות מפתח?

מומלץ לעשות מחקר מילות מפתח ב google keyword planner. במחקר המטרה היא למצוא מילות מפתח מזדמנות לעומת מחקר מילות מפתח קריטיות. במאמר שבראש הדף הזה יש הסבר מורחב על מחקר מילות מפתח.

איך מקדמים אתר וורדפרס בגוגל?

אתר וורדפרס נחשב אחת האפשרויות הכי פשוטות לקדם. זה בזכות הפשטות להוסיף בו תוכן, ובזכות תוספים שמסייעים באופטימיזציית הדף.

איך לקדם בגוגל אתר וורדפרס?

קידום אתר וורדפרס בגוגל מתבצע על ידי הוספת תוכן בבלוג, מומלץ להוסיף גם וידאו על ידי הטמעה של סרטוני יוטיוב. חשוב לזכור שתוכן זה רק "רגל אחת". הרגל השניה היא בניית פרופיל קישורים.

איך עושים SEO?

בשורה התחתונה SEO מתחלק לשניים: אופטימיזציית בתוך האתר ואופטימיזציה מחוץ לאתר. בתוך האתר עושים SEO על ידי שיפור חוויית המשתמש בו ועל ידי הוספת תוכן. מחוץ לאתר עושים SEO על ידי בניית פרופיל קישורים.

מהו קידום אתרים?

קידום אתרים בישראל הכוונה לקידום בגוגל. כאשר הקהל נמצא מחוץ לישראל אז יש עוד מנועי חיפוש שיש לבצע עבורם קידום. הקידום הוא למעשה חינמי מבחינת התשלומים שיש לשלם למנוע החיפוש. אבל הם לא חינמיים לבעל העסק מכיוון שמקדמי אתרים גובים כסף על העבודה עצמה.

איך לקדם עסק בגוגל?

בשביל לקדם עסק בגוגל הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לבנות אתר אינטרנט לעסק. עסק בלי אתר אינטרנט לא יכול לקדם את עצמו בגוגל. לאחר בניית אתר אינטרנט מקצועי (ומומלץ בוורדפרס) יהיה ניתן לקדם את העסק על ידי תוכן, הגברת חווית המשתמש באתר, ובניית פרופיל קישורים.

כמה עולה לקדם אתר בגוגל?

החדשות הטובות הן שלא משלמים לגוגל שום עלות. משתמשים בפלטפורמה שגוגל מציעה באופן חינמי. יחד עם זאת, יש צורך לשלם למקדמי אתרים והעלויות משתנות. העלות היא חודשית ונעה בין 600 ל 2000 לחודש בד"כ. בתן-בוסט אנחנו מציעים חבילות איכותיות מאוד.
חשוב לבקש גם גרפים ברורים שבהם ניתן לראות את המגמת שיפור וקידום בגוגל באופן ברור.

איך מקדמים אתר בגוגל לבד?

קוראים את המאמר "קידום אורגני בגוגל" שבראש הדף הזה. המאמר מקיף ומסביר בצורה טובה מאוד כיצד עושים את זה לבד. על רגל אחת אפשר לומר שהקידום בגוגל מתבסס על הגברת חוויית המשתמש באתר האינטרנט של העסק, בניית פרופיל קישורים, וכמובן תוכן.

האם יש יועץ קידום אורגני?

אנחנו נשמח לתת יעוץ לקידום אורגני בגוגל. מוזמנים ליצור איתנו קשר צור קשר עם תן בוסט.

קידום אורגני או ממומן?

בד"כ לעסקים נישתיים מומלץ מאוד להתחיל מקידום אורגני. כי אין להם תחרות גדולה ובאמצעות תוכן טוב הם יוכלו להתבלט מהר מאוד. לעומתם כאשר מדובר על עסקים מיינסטרימים עדיף ממומן כי קשה מאוד להתבלט באמצעות תוכן. פשוט בגלל שהתחומים המיינסטרימים כבר מוצפים בתוכן.

איך לקדם אתר?

קידום אתר בגוגל עושים על ידי הוספת תוכן איכותי – טקסט,וידאו, תמונות, אינפוגרפיקה ועוד. בנוסף ולא פחות חשוב יש לבנות פרופיל קישורים חזק. ובשביל להגביר עוד יותר את הקידום מומלץ לחזק את חווית המשתמש באתר על ידי שיפור מהירות, ארכיטקטורה נכונה ועוד.

מזה אופטימיזציה למנועי חיפוש?

אופטימיזציה למנועי חיפוש הכוונה להגיע לעמוד הראשון בגוגל עבור ביטוי מסוים. מהרגע שמגיעים לעמוד הראשון כבר יש הרבה יותר כניסות. אפשר לומר שההבדל בין להיות מקום 12 למקום 8 בגוגל הוא הבדל של "להיות או לחדול". במקום 8 נמצאים בעמוד הראשון ועשויים לקבל מאות כניסות בחודש. ולעומת זאת במקום 12 נמצאים בעמוד השני של גוגל ומקבלים כניסות בודדות אם בכלל.
האופטימיזציה מתחלקת בין פעולות שעושים בתוך האתר לבין פעולות שעושים מחוץ לאתר. מומלץ לקרוא את המאמר בראש הדף להרחבה בנושא.

קידום אתרים אורגני בגוגל סיכום

עברנו על כל הנושאים הקריטיים והחשובים לקידום אורגני בגוגל. בהם ארכיטקטורת אתר, שיפור מהירות אתר, מחקר מילות מפתח, החלפת ורכישת קישורים, אופטימיזציית דפים SEO, שימוש בריצ' ריזולטס (סכימות), ותוספים מומלצים!

פרסום אורגני בגוגל לוקח זמן ומאמץ אבל יכול להניב תוצאות ארוכות טווח בהנעת תנועה אורגנית לאתר שלך ללא עלויות פרסום ישירות. חשוב להתעדכן בשינויי האלגוריתם של גוגל ובשיטות העבודה המומלצות בקידום אתרים כדי לשמור ולשפר את הנראות האורגנית.

מאמרים נוספים ומומלצים למקדמי אתרים:
סכמות SEO – קידום אתרים בעזרת סכמות.
שיפור מהירות אתר.
איך להוסיף Sitelinks בגוגל.
איך בונים פרופיל קישורים מקצועי.

שכחנו משהו? לא דייקנו במשהו? נשמח מאוד לקבל מכם תגובות בונות ומפרגנות. פנו אלינו בכל דרך שנוחה לכם (פייסבוק, אינסטגרם, וואטספ, מייל…) מאמר זה נכתב עבורכם באהבה ❤️  תן-בוסט!

חיפשת מומחה לקידום אתרים ? נשמח לתת לך הצעה מעולה שתקדם את האתר שלך באפקטיביות.

דילוג לתוכן