בניית אתר בוורדפרס

מאות אנשים כבר התחברו לקבוצות הוואטספ של תן-בוסט

בניית אתר בוורדפרס

וורדפרס היא מערכת CMS, כלומר מערכת לניהול תוכן. במערכת זו בנויים רוב הבלוגים שבעולם. אך היא בהחלט לא מוגבלת רק לבלוגים. בונים בה גם אתרי תדמית, אתרי חנויות (ecommerce), אתרי חדשות ועוד.

בניית אתר בוורדפרס נחשבת היום הדרך הטובה ביותר לבניית אתרים משתי סיבות. הסיבה הראשונה היא שאין צורך בהכרח לדעת קוד. והסיבה השניה היא שאם יודעים לכתוב קוד או שוכרים איש מקצוע אז אפשר להוסיף פיצ'רים בצורה בלתי מוגבלת. זה למעשה הדרך הוורסטילית ביותר לבניית אתר.

בנוסף לשתי היתרונות האלו, יש יתרון נוסף בולט וחשוב. בניגוד לאתרים כמו וויקס בהם הקבצים לא של הלקוח. בוורדפרס הקבצים כן שייכים ללקוח. ולכן, הלקוח יכול להעביר אותם מאחסון לאחסון בלי להתחייב לאף אחד.

איך לבנות אתר בוורדפרס

בניית אתר בוורדפרס יכולה להתבצע בכמה דרכים שונות עיקריות:

  1. בניה באמצעות תבנית – ניתן להשתמש בתבנית חינמית או לרכוש תבנית בתשלום סימלי מאתרים שמספקים תבניות וורדפרס. ההתקנה של התבנית פשוטה מאוד. לאחר ההתקנה של התבנית ניתן להזין תוכן ומדיה בכל מקום בשביל להתאים את התבנית לצרכים של הלקוח.
  2. כתיבת קוד עצמאית – יש צורך להכיר היטב את שפות התכנות html, css, java-script, php וגם להכיר את ה API של וורדפרס היטב. בנוסף, יש צורך לתכנן מראש את עיצוב האתר (כדאי לתכנן באמצעות אתר פיגמה).
  3. בניה באמצעות אלמנטור – זו הדרך הפופולארית ביותר לבניית אתר בוורדפרס. הסיבה שזו הדרך הקלה ביותר לבניית אתר וורדפרס היא הקלות שבה ניתן לבנות אתרים באלמנטור. מדובר על ממשק של drag&drop ממש כמו וויקס. ולכן אין צורך לדעת אפילו שורת קוד אחת. בנוסף, מכיוון שמדובר על שיטה של דראג אנד דרופ אז לא חובה לעצב באופן מלא את האתר לפני הביצוע שלו. דבר שחוסך זמן רב.

הקושי למתחילים בבניית אתר וורדפרס

הקושי העיקרי בבניית אתר וורדפרס הוא ה setup הראשוני וההבנה של הממשק וורדפרס שלא כל כך אינטואיטיבי. בנוסף יש גם צורך בבחירת האחסון, להתקין את הוורדפרס ולחברו לדומיין ועוד ידע הכרחי. ההמלצה שלי היא ללמוד את כל אלו ועוד בקורס הוידאו המקיף של איתי ורצ'יק. מדובר על קורס בניית אתרים ייחודי שמאפשר ללמוד את כל התוכן ההכרחי.

מה זה פלאגינים בוורדפרס

פלאגינים (או תוספים) הם בעצם שורות קוד שנכתבו על ידי מישהו אחר, ואפשר בעזרתם להוסיף פיצ'רים נוספים לאתר. לדוגמא אם תרצו להוסיף לאתר שלכם פיצ'ר שמציג את ההמלצות מגוגל אז וודאי תצטרכו להוריד פיצ'ר מיוחד שעושה בדיוק את זה. לאחר ההורדה של אותו פיצ'ר תוכלו להפעיל אותו ולהגדיר אותו לפי ההגדרות האפשריות באותו תוסף.

יש פלאגינים שהם יחסית מאוד פשוטים כמו לדוגמה להוסיף כפתור וואטספ שמקובע לפינה של האתר (כפתור צף). ולעומתם יש פלאגינים מורכבים יותר כמו לדוגמא פלאגין שמגביר את מהירות האתר על ידי אופטימזציות שונות. כל פלאגין שמורידים תופס עוד משאבי אתר חשובים ולכן כדאי להמנע ככל האפשר מהתקנה מרובה של תוספים אלו.

דבר נוסף שחשוב לזכור בנוגע לפלאגינים הוא שכל פלאגין עלול לגרום לפירצת אבטחה ולכן כדאי להמנע מלהוריד פלאגינים חינמיים של מפתחים אנונימיים.

במידה ויש לכם עוד שאלות מוזמנים לשלוח הודעה ונשמח לענות.
תן-בוסט.

דילוג לתוכן