אסטרטגיות שיווק לבעלי תקציב נמוך

מאות אנשים כבר התחברו לקבוצות הוואטספ של תן-בוסט

אסטרטגיות שיווק לבעלי תקציב נמוך

יש כמה אסטרטגיות שיווק לבעלי תקציב נמוך שהן אסטרטגיות מוכחות שעובדות חזק. כל בעל עסק שמשקיע 70 – 100 ש"ח ליום בפרסום כנראה צריך לדבוק באחת האסטרטגיות האלו בשביל להצליח בקמפיין. כל אסטרטגיה כזו היא אסטרטגיה לקמפיין ממומן בתקציב נמוך.

אסטרטגיית ה Cross-sale \ Up-sale

אפסייל לטובת גיוס לידים

באסטרטגיה הזו מציעים תמיד הצעה פרסומית למוצר בעלות מאוד נמוכה ביחס למחיר השוק. הרעיון מאחורי זה הוא שיהיה קל יותר ללקוח לרכוש מוצר זול ונעשה יותר מכירות. ויחד עם זאת לנו נוצר תזרים מזומנים שמאפשר להמשיך לתקצב את הקמפיין הממומן. המטרה היא לא להרוויח מהמוצרים האלה אלא רק ליצור חשיפה וצינורות תקשורת ישירים עם הרוכשים. מדובר על מוצרים דיגיטליים שהרבה נותני שירות יכולים לייצר בעצמם.לדוגמא:

  • קורס דיגיטלי במחיר של 80 ש"ח (קורס מוקלט מראש)
  • אתר אינטרנט במחיר של 490 ש"ח (תבנית מוכנה מראש).
  • ספר דיגיטלי במחיר של 25 ש"ח.

הרעיון בגיוס הלידים לאחר המכירה הראשונית הוא מאוד פשוט. אם לדוגמא מדובר על מאלף כלבים שיצר קורס דיגיטלי שמלמד אילוף כלבים ברמה בסיסית אז נפתחות המון אפשרויות:
1. קורס המשך (יקר יותר) אונליין \ אופליין שמלמד אילוף ברמה מתקדמת.
2. אילוף פיזי במקום. ברוב המקרים מי שרכש את הקורס יצליח להגיע רק לחלק מהיעדים עם הכלב שלו אבל לא כולם. כאן זה המקום שלך כאיש מקצוע להציע את השירות.
3. פנסיון \ דוג סיטר. כעת יש לך צינור ישיר עם בעלי כלבים ואפשר להציע להם את השירותים האלה.

לסיכום, צריך לחשוב מה אפשר לתת במחיר זול (מוצר להמונים). איזה מוצרי המשך אפשר למכור אחרי שנוצר הצינור הישיר.

אפסייל למוצרים פיזיים (איקומרס)

גם באיקומרס אפשר להשתמש בדרך זהה בקמפיינים הממומנים. סוג של אסטרטגיית loss-leader. אם לדוגמא יש לי חנות שמוכרת מוצרים לבע"ח אז אפרסם מוצר מסוים בעלות שהיא זולה באופן משמעותי. יכנסו לקוחות רבים לאתר בזכות המחיר מציאה בשביל לרכוש את המוצר אבל יגלו שהם לא עוברים את סך המוצרים בשביל לקבל משלוח חינם. בשלב הזה הם יתחילו למלא עוד מוצרים וזה ה cross sell האוטימטיבי.

אסטרטגיית "הצעה שאי אפשר לסרב לה"

באסטרטגיה הזו מציעים הצעה שאי אפשר לסרב לה, והיא חד פעמית על אמת. הדוגמא הקלאסית היא אימון ניסיון חינם. אין ללקוח מה להפסיד, רק להרוויח. את אותה הדוגמא אפשר לשכפל להרבה מאוד תחומים: תספורת ראשונה חינם, לק-ג'ל ראשון חינם, פגישת ייעוץ חינם, זה עובד!

אסטרטגיית "מלכודת תוכן" (מאורגני לממומן)

באסטרטגיה זו אנחנו יוצרים תוכן מעולה בדף אינטרנט ומקדמים אותו אורגנית בלבד. לדוגמא: "10 טיפים לבעלי כלבים שישנו לכם את החיים". כידוע, בקמפיין אורגני יש משמעות גדולה יותר לקופירייטינג וקריאייטיב. לכן, חשוב לייצר תוכן שהוא באמת ממגנט גם ברמת הכותרת וגם ברמת התוכן. בדף אינטרנט מטמיעים פייסבוק פיקסל או תג של גוגל ופשוט עושים קמפיין "ריטרגטינג". קמפיין "רדיפה" שיחשוף את כל מי שנכנס לדף למסר פרסומי. בד"כ עוקבים בין 14 ל 30 יום אחרי הלקוח הפוטנציאלי בהתאם לביצועי הקמפיין.

הרעיון מאחורי אסטרטגיה זו הוא שבצורה הזו מגיעים למשתמשים שהראו מעורבות גבוהה. אם הכותרת עניינה אותם וגרמה להם לצאת ממסלול שגרתי שתכננו ברחבי האינטרנט אז כנראה שהם מטרות איכות גבוהות. כך אנחנו חושפים את הקמפיין הממומן שלנו רק למטרות איכותיות. יתרה מכך, אפשר להוסיף חוקים נוספים לדוגמא: "רק משתמשים שגללו את הדף עד הסוף". או "רק משתמשים ששהו בדף יותר מ 20 שניות". בצורה זו מכוונים למטרות אפילו יותר איכותיות.

מאמר זה נכתב באהבה ❤️ על ידי תן-בוסט שיווק דיגיטלי לעסקים

דילוג לתוכן