בניית פרופיל קישורים

מאות אנשים כבר התחברו לקבוצות הוואטספ של תן-בוסט

בניית פרופיל קישורים

כל מקדם אתרים יודע ש SEO מורכב בעיקר משני חלקים: תוכן ובניית קישורים. כמובן שיש גם את כל הפעולות הנוספות כמו מהירות אתר, ארכיטקטורת אתר, מחקר מילות מפתח ועוד. אבל אין ספק שבניית פרופיל קישורים ותוכן טוב זה שני המנועים הקריטיים. המנועים האלה יכולים לקדם אותו מהר מאוד לדף הראשון בגוגל.

מזה בניית פרופיל קישורים

פרופיל קישורים זה כל הקישורים החיצוניים שמובילים לדפי האתר שלך. כלומר, כאשר אתרים אחרים מקשרים מהאתר שלהם לאתר שלך. ברגע שגוגל רואה שמצביעים לאתר שלך אז הוא מקבל את הרושם שהאתר שלך איכותי. הוא מסתכל על כל קישור שאתר מקבל מאתר אחר כאל המלצה. "זה דף אינטרנט ששווה לנחות עליו ולצרוך את התוכן שלו".

איך בונים פרופיל קישורים נכון

מחקר מילות מפתח

כמובן שבראש ובראשונה צריך לעשות מחקר מילות מפתח. מכיוון שכל קישור באינטרנט מורכב משני אלמנטים. האחד הוא מילת מפתח (anchor) והשני הוא הקישור עצמו. לדוגמא כאשר אני מוסיף את הקישור מומחים לקידום אתרים אז יש לו שני חלקים. יש את הקישור שמוביל לדף הבית של תן-בוסט ויש ביטוי שהוגדר כמילות מפתח. מחקר מילות מפתח אפשר לעשות ב- google keyword planner או ב ubersuggest. מה שחשוב זה למצוא מילות מפתח רלוונטיות, וממוקדות אך יחד עם זאת בעלות נפח חיפוש סביר. כאשר מקדמי אתרים משתמשים בביטויים שהנפח חיפוש שלהם נמוך אז בעיני זו טעות. הם עובדים קשה על בניית פרופיל קישורים אבל התמורה קטנה מאוד. ומנגד אם הנפח חיפוש גדול מאוד אז תהיה תחרות גדולה מאוד ויהיה קשה להגיע לעמוד הראשון.

עם מי עושים החלפות בשביל לבנות פרופיל קישורים

כמובן שישנם קבוצות פייסבוק, אתרי אינטרנט שונים, פורומים, קבוצות וואטספ וכדומה שאפשרי להיכנס אליהם ולעשות החלפות שונות. מאוד קל למצוא אותם בחיפוש פשוט עם מילות מפתח "החלפות קישורים". בכל חודש ישנם בקשות שונות שבהם מקדמי אתרים מחפשים לעשות החלפות. "אתה תתן לי קישור ואני אתן לך קישור".

יחד עם זאת, חשוב לזכור שעדיף לעשות את זה עם מקדם אתרים מקצוען. כך האתר יקודם בצורה מהירה יותר וגם תמנעו ממצבים שבהם גוגל עלול לתת עונשים על עבירות שנעשו בשוגג.

אופציה נוספת היא לרכוש קישורים

רכישת הקישורים מתבצעת מאתרים חזקים וכך גורמת לעליה מאוד מהירה בדירוג. אז כאמור היתרון הוא המהירות אבל החיסרון הוא שקישור שהיום חזק מחר עלול לקבל עונש מגוגל (panelty) וברגע אחד להתרסק. גם צריך לעשות בחירה מה עדיף – מעט קישורים מאתרים מאוד חזקים (כמו "וואלה" לדוגמא). או שאולי עדיף הרבה קישורים מאתרים חזקים אבל פחות מוכרים.

ההמלצה של תן-בוסט

לבנות פרופיל קישורים מגוון ככל האפשר. לעשות גם החלפות, לקבל קישורים מכל סוגי האתרים השונים וכל הדירוגים השונים. ולזכור שפרופיל קישורים ותוכן טוב זה שני האלמנטים החשובים ביותר עבור תהליך SEO.
בנוסף, למדו איך עושים קידום אורגני בגוגל.

עוד באותו נושא:
סכמות SEO – קידום אתרים בעזרת סכמות.
קידום אורגני בגוגל.
מדריך תוסף יוסט (Yoast seo).
לקדם את העסק באמצעות SEO.
שיפור מהירות אתר.
איך להוסיף Sitelinks בגוגל..

מתעניינים בקידום האתר שלכם? נשמח לעזור, לייעץ, ולתת לכם הצעות שוות!
המאמר נכתב באהבה על ידי תן-בוסט ובשיתוף עם ואמוס לינק 💖
חיפשת מומחה לקידום אתרים ? נשמח לתת הצעה מעולה לקידום האתר שלך.

דילוג לתוכן