אחד הדברים החשובים ביותר שכדאי לעשות בקידום העסק זה SEO. ראשי תיבות של Search Engine Optimization. בשורה התחתונה, מדובר על כך שהעסק יהיה בעמוד הראשון של גוגל. וכמובן הכוונה לא בתוצאות הממומנות אלא בתוצאות אורגניות. זה חשוב משתי סיבות:
ראשית, בעלי עסק רוצים פרסום בכמה שיותר מקומות.
שנית, משתמשים נוטים לתפוס את התוצאות האורגניות בגוגל כתוצאות אמינות יותר.
אחד המיתוסים הגדולים הוא ש SEO לא עולה כסף, וזה חינם לחלוטין. האמת היא שבמקרים רבים זה לא נכון. יש תחומים תחרותיים מאוד שבעלי עסקים משלמים הרבה מאוד כסף, אבל לא לגוגל אלא למקדמי אתרים, כותבי תוכן ורכישת קישורים. בעל עסק שיחליט לעשות SEO בעצמו והוא לא מומחה עלול לעשות טעויות רבות ולכן כדאי לרכוש חבילות קידום אתרים לטובת קידום האתר בגוגל.
האם בעל עסק יכול לעשות SEO לבד?
בעבר התשובה היתה "חד משמעית, כן!" בעל עסק היה יכול לכתוב תוכן איכותי ולצלם סרטוני וידאו איכותיים. גוגל היו מזהים שמדובר על תוכן איכותי, מדרגים אותו גבוה והוא היה מוצא את התוכן שלו בעמוד הראשון. היום זה כבר לא המצב מכיוון שגוגל לא מתעניינים רק אם התוכן איכותי. גוגל מתעניינים גם בפרופיל הקישורים שמכוון לאתר שלך. כלומר, כמה אתרים הוסיפו בדפים שלהם קישור לאתר שלך. ולא די בזאת, הם גם בודקים אם האתרים שמכוונים לאתר שלך הם אתרים "חזקים" או "חלשים". כך לדוגמא אתר שקיבל קישור מ YNET הוא בעל פוטנציאל דירוג גבוה ביחס למי שקיבל קישור מאתר לא מוכר.
אז מה ההמלצה של תן-בוסט
צריך לחשוב היטב במובנים של עלות – תועלת.
רוב קוראי הבלוג של תן-בוסט הם בדרך כלל עסקים קטנים עם תקציבים מצומצמים. לכם אני ממליץ את הדבר הבא:
- השקיעו באתר אינטרנט מקצועי! לא לחסוך בבניית אתר אינטרנט. מהירות גלישה, UI\UX לא נכונים ועוד יכולים לקלקל לכם את הדירוג בגוגל באופן משמעותי מאוד.
- למדו להעלות תוכן איכותי ונפלא לאתר שלכם לבד. אתם הכותבי תוכן הכי טובים שיש לאתר שלכם כי אתם הכי מבינים בתחומכם. בוורדפרס זה מאוד פשוט להעלות תוכן. אגב, אם התוכן יהיה ממש טוב וייחודי לא יהיה לכם צורך באף מקדם אתרים. דוגמא לכך היא "הסולידית" בלוג שבלי שום קידום ממומן קיבל תפוצה רחבה בזכות תוכן ייחודי.
- הורידו את התוסף YOAST באתר האינטרנט שלכם. בעזרתו תקבלו פידבק איך לעשות מאמרים ודפים באינטרנט בצורה נכונה יותר.
- השתמשו ב-גוגל מיי ביזנס. הוא מייצר תוצאות אורגניות לעסק בצורה המבוססת על מיקום גאוגרפי. כך התחרות שלכם פוחתת מתחרות מול עסקים בכל הארץ לתחרות מול עסקים שבסביבתכם.
- עשו חבילת SEO שכוללת החלפת קישורים על מילות חיפוש שהתחרות בהן נמוכה – בינונית. החלפת קישורים נחשבת זולה יותר מאשר רכישת קישורים. כאמור, חבילות קידום אתרים רוכשים אצל החברות השונות שעוסקות בזה ולא מומלץ לבצע לבד.
- בהחלט אפשר לשקול לרכוש קישורים מאתרים חזקים – אבל זה צריך להעשות באופן מושכל שמאפשר גם תקציב ל PPC (גם אנשי SEO בעצמם עושים PPC בשביל לחזק את השיווק שלהם).
- עקבו אחרי הביצועי אתר שלכם בעזרת google search console. הכלי הזה יראה לכם מה המילות חיפוש החזקות שמובילות לאתר. וגם אם יש תקלות או בעיות של תאימות מסך ויוזבליטי שצריך לתקן על מנת לחזק את ה- SEO באתר.
והנה שאלת מיליון הדולר – עבור עסק קטן עם תקציב מוגבל על מה עדיף לשלם SEO או PPC ?
במידה ומדובר על עסק בלי הרבה תחרות – ההמלצה היא להשתמש הרבה ב SEO ומעט PPC.
ואם מדובר על עסק עם הרבה תחרות ההמלצה היא בדיוק הפוך – יותר PPC ופחות SEO.
ניפגש במאמר הבא!
ירדן מתן-בוסט שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים!