אז מה הופך את גוגל מיי ביזנס לכל כך טוב? קודם כל – הוא מאפשר פרסום בחינם לעסק ברמה אפקטיבית מאוד! שנית, הוא קל מאוד לתפעול – לא צריך להיות משווקי-על בשביל לעבוד איתו. והכי חשוב – הוא מציג תוצאות לפי המיקום הגאוגרפי של המחפש. כך הוא מאפשר לעסקים פיזיים לדחוף את עצמם קדימה בזכות פרמטר המיקום הגאוגרפי שלהם. אם לדוגמא משתמש בגוגל מחפש אופניים חדשות כשהוא נמצא ברעננה. אז החנויות אופניים ברעננה הן אלה שיקפצו ראשונות והוא לא יתחרה מול כל חנויות האופניים בארץ.
אבל האם זה מספיק? יש עוד דרכים לעשות אופטימזציה ולשפר את מיקום העסק בגוגל מיי ביזנס, בואו נצלול קצת פנימה!
איך מוסיפים את העסק לגוגל מיי ביזנס
ראשית נכנסים לקישור הזה (גוגל מיי ביזנס)
ולוחצים על כפתור ה- "כניסה" ואז על "הוספת עסק" –> הוספת עסק אחד.
פשוט רשמו את שם העסק שלכם – שימו לב שיכול להיות שגוגל ידע להשלים אותכם אוטומטית. ואם הוא לא מצא אז יש להכניס את שם העסק וליצור את זה כעסק חדש בגוגל.
טיפ: חשוב להכניס לשם העסק מילות חיפוש רלוונטיות בשלב זה!
חשבו היטב מה רוב האנשים מחפשים כשהם נכנסים לגוגל על מנת למצוא עסק כמו שלכם.
לדוגמא – קוסמטיקאית שתרשום את שם העסק שלה "שולמית יופי ואופי" תקבל הרבה פחות צפיות בפרופיל העסק מאשר אם היתה קוראת לעצמה "שולמית – קוסמטיקאית ומכון יופי". פשוט בגלל שרוב האנשים מחפשים את מילות החיפוש קוסמטיקאית ומכון יופי.
פשוט המשיכו בתהליך ובכל שלב הכניסו את הפרטים הרלוונטיים ביותר.
שימו לב! בחלק מהמקרים גוגל יעשה אותנטיקציה (אימות זהות). לכן, גוגל עשויים לשלוח מכתב בדואר לכתובת שאותה הזנתם ככתובת העסק. במכתב יהיה רשום סיסמא שאותה תצטרכו להזין בשביל שהעסק שלכם אכן יפורסם. לכן חשוב מאוד לפרסם כתובת מדויקת ואמיתית של העסק עם קומה ודירה וכל הנתונים החיונים לקבלת דואר.
אופטימיזציה ושיפור הפרופיל בשביל לקבל פרסום חינם טוב יותר
ככל שנקים פרופיל שהוא יותר איכותי מבחינת גוגל כך הרדיוס תוצאות יעלה וכך נקבל פרסום חינם טוב יותר. דמיינו זאת כך: חנות אופניים ברעננה יכולה כבר ברגע פתיחת הפרופיל להיות מוצגת לכל מי שמחפש ברעננה אופניים חדשות. אבל בשביל להיות מוצגת לערים סמוכות כמו כפר סבא או אפילו לתל אביב יהיה צורך בפעולות. הפעולות האלו הן פעולות אופטימיזציה ושיפור הפרופיל.
הנה רשימה של כל הפעולות שכדאי לעשות – ככל שתעשו יותר מהרשימה הבאה כך הרדיוס צפוי לעלות:
- הוספת המלצות – בקשו מכל לקוח להוסיף לכם המלצה לעסק. ככל שיש יותר המלצות הרדיוס יעלה.
- בקשו מהממליצים לשתול מילות חיפוש רלוונטיות בתוך ההמלצות – לדוגמא מנהל חנות אופניים יכול לבקש מהממליצים שלו להוסיף משפט על המוצר שהלקוח רכש. כך המונח "אופניים חדשות" יעלה יותר בהמלצות וגוגל יחזק את זה כמילת מפתח רלוונטית לעסק.
- וודאו שמילאתם את כל הפרטים הרלוונטים בפרופיל, כולל את הקטגוריות הרלוונטיות.
- וודאו שאתם מעלים תוכן לפרופיל. גוגל מיי ביזנס הוא ממש כמו רשת חברתית – אפשר להעלות בה תמונות, וידאו ופוסטים. עשו לעצמכם הרגל להעלות כל X ימים תוכן איכותי שכולל תמונה או וידאו.
- הוסיפו אתר אינטרנט או דף נחיתה ותוודאו שעמוד הנחיתה כולל ב-title ובכותרות שלו מילות חיפוש רלוונטיות ותואמות לפרופיל עסק.
פרסום בחינם לעסק שלך זה כבר לא חלום
אין ספק שמדובר על חיזוק הכרחי למי שעושה רק פרסום אורגני, אבל שווה מאוד גם למי שעושה פרסום ממומן. כפי שהבנתם על מנת שהרדיוס יעלה יש צורך לעשות אופטימיזציה שכוללת מספר פעולות. בנוסף פעולות SEO יכולות לסייע מאוד! למדו איך עושים קידום אורגני בגוגל.
במידה ונותרו שאלות פתוחות אנא פנו אלינו, ונשמח לעזור!
נכתב באהבה על ידי תן בוסט ❤️ שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים!