5 טעויות ברכישת קישורים נכנסים

יש לא מעט דרכים לקדם אתר, כאשר אחת מהן, ואולי בין החשובות ביותר, היא באמצעות בניית
פרופיל קישורים נכנסים. קישורים אלה משמשים כנכס בעל חשיבות רבה מאד והם יכולים להשפיע
משמעותית על דירוג האתר במנועי החיפוש. יחד עם זאת, כל טעות הקשורה לרכישת קישורים
נכנסים יכולה לעלות ביוקר, בלשון המעטה, ולפגוע בדירוג האתר, מה שמוביל לחשיפה מעטה מאד,
אם בכלל.

חשיבות בניית פרופיל קישורים חזק

לא בכדי משקיעים רבות בבניית פרופיל קישורים חזק. פרופיל שכזה מהווה הבסיס להצלחה בקידום
האורגני של האתר והוא משמש כבעל ערך רב למנועי החיפוש. כאשר מדובר בפרופיל קישורים מגוון
ואותנטי ניתן לשפר בעזרתו משמעותית את דירוגו של האתר, וכפועל יוצר מכך, למשוך אליו יותר
ויותר גולשים. קישורים מאתרים רלוונטיים תורמים יותר מאתרים שאינם כאלה, וכך גם קישורים
איכותיים, שעדיפים יותר בהשוואה לכמות רבה של קישורים. כי כאן, כפי שניתן לנחש, האיכות
חשובה יותר מהכמות וכדאי לתת לזה דגש לאורך זמן. מעבר לכך, קישורים מאתרים ותיקים ומוכרים
מעבירים יותר ערך ובנוסף, גם מגוון של מקורות יכול לחזק את אמינות האתר.

אז איך עושים את זה נכון

כדי לעשות את זה נכון, חשוב תחילה לערוך מחקר מעמיק על אתרים פוטנציאליים שיש בהם
קישורים לרכישה
. חשוב מאד, במסגרת המחקר הזה, לבדוק את הרלוונטיות של כל אתר (לוודא
שבתוכן שלו הוא רלוונטי לאתר המקודם) וגם את מידת האמינות שלו. הסיבה לכך קשורה לעובדה שיצירת תוכן
איכותי ומקורי היא המפתח למשיכת טראפיק אמיתי לאתר ורכישת קישורים כאלה יכולה לשפר את דירוג
האתר. בנוסף, חשוב מאד להתמקד בקהל היעד שלנו. הקישורים חייבים לעניין אותו, לספק
לו ערך מוסף וגם לדבר בשפה שלו. גם את זה חשוב מאד לעשות בשלבים ראשוניים, מומלץ
לפתח אסטרטגיית תוכן ארוכת טווח הכוללת בניית פרופיל קישורים.

מאילו טעויות כדאי להימנע

אז, מאילו טעויות כדאי להימנע? הנה 5 הנפוצות שבהן:

  1. רכישת קישורים רבים ממקורות זולים – אחת הטעויות היותר נפוצות היא רכישה של הרבה
    קישורים ממקורות זולים. את הטעות הזו יכולים מנועי החיפוש לזהות בקלות, שכן הם
    מבינים שהדבר נעשה בצורה מלאכותית ולא תקינה. פעמים רבות מדובר בקישורים לא
    רלוונטיים וכאלה שאינם בעלי ערך אמיתי. מומלץ להימנע מכך כדי שלא לפגוע בדירוג האתר.
  2. התעלמות מרלוונטיות ואמינות האתרים – רבים נוטים להתעלם מאיכות ורלוונטיות האתרים
    המקשרים. קישור מאתר שלא קשור כלל לתחום העיסוק שלנו ייתפס כחשוד בעיני מנועי
    החיפוש ויכול להזיק הרבה יותר מלהועיל. חשוב לבדוק את אמינות האתר, הוותק שלו
    וכמובן איכות התוכן והרלוונטיות שלו לתחום שלנו.
  3. שימוש חוזר באנקור וגם שימוש לא טבעי – שימוש לא טבעי באנקור וגם שימוש חוזר בו
    הוא דגל אדום למנועי החיפוש. חשוב לשלב קישורים טבעיים המכילים מגוון של טקסטים,
    כולל שם המותג, כתובת האתר וכמובן גם ביטויים טבעיים הקשורים ספציפית לתוכן האתר
    שלנו.
  4. רכישה בקצב מהיר מדי – בניית פרופיל קישורים חייבת להיעשות באופן הדרגתי. מספר רב
    מדי של קישורים בפרק זמן קצר מדי מזוהה כחשוד על ידי מנוע החיפוש וכדאי להימנע מכך. לעומת זאת, בניית קישורים בהדרגתיות ולאורך זמן, תוך יצירת תוכן איכותי ובניית מוניטין האתר, היא חלק מהתנהלות תקינה שמזוהה כחיובית יותר.
  5. הזנחת המעקב והתחזוקה של פרופיל הקישורים – בניית פרופיל קישורים מצריכה מעקב
    ותחזוקה. התעלמות מכך יכולה לפגוע באתר, שכן הקישורים יכולים, בחלקם, להיעלם עם
    הזמן, לשנות את אופיים ולעבור שינויים שונים. בנוסף, המתחרים ממשיכים להתחזק ומכל סיבות אלו יחד ניתן להבין שנדרשת תחזוקה שוטפת ומעקב.

אז מה למדנו על בניית ורכישת קישורים

בסופו של דבר, בניית קישורים טובה לאורך זמן היא חלק מאסטרטגיית השיווק הנכונה של האתר
וחשוב להשקיע בכך, תוך התבססות על תוכן ברמה גבוהה והתנהלות שהיא הדרגתית. המטרה היא
להשיג תוצאות יציבות וטובות לטווח הזמן הרחוק בכל הקשור לקידום האתר, ועל כך אסור להתפשר!

שתפו עם מי שהכי צריך לקרוא את הדף הזה »