שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים הוא תחום מאתגר מכיוון שמדובר על עסקים עם תקציבי פרסום קטנים וללא קהילה מבוססת מאחוריהם. יחד עם זאת ההצלחה שלהם היא אדירה מבחינתי מכיוון שהצלחתם משנה חיים עבורם וגורמת להם להגשים חלום. לכן, תן-בוסט היא המקום לעסקים קטנים בו אנחנו ממוקצעים דווקא בתחום הזה. קבלו 5 טיפים ששווים לכן המון!
1. שיווק דיגיטלי לעסק רצוי מול מצוי (ארבעת המרכיבים החשובים)
כפי שאני תמיד אומר בשיווק דיגיטלי לעסקים יש כלל חשוב שאומר שעסק צריך את כל 4 המרכיבים השיווקיים הבסיסיים בשביל חשיפה טובה. אתר אינטרנט, קידום אתרים SEO, קמפיינים ממומנים, ויצירת תוכן איכותי. כל אלו יחד תורמים מאוד זה לזה ונותנים תוצאה משופרת כשהם עובדים יחד. עם זאת, בשיווק דיגיטלי לעסקים קטנים ישנם מקרים רבים שמשיקולי תקציב נתחיל רק מחלק מהדברים. לכן, יש צורך לבצע איפיון של האסטרטגיה השיווקית ולהבין מה מהאלמנטים ניתן להוציא לפועל עכשיו ומה נוציא לפועל בעתיד.
2. אחידות מיתוגית בשיווק דיגיטלי לעסקים קטנים
מיתוג העסק בצורה מקצועית ואחידותו בכל הפרסומים הוא דבר חשוב ביותר. המיתוג מייצר ביטחון ללקוח כי הוא פוגש את הפרסומים שלך כל פעם באותה שפה גרפית, ועם אותו קול פנימי. העקביות הזאת גורמת לו לזכור את העסק שלך יותר וכך גם לפתח ביטחון בעסק. לכן זכרו שמיתוג זה לא רק לוגו – זה הרבה מעבר.
3. שיווק לעסקים קטנים לא חייב להיות דיגיטלי כל הזמן
לעיתים אפשר לשלב שיווק מסורתי כמו פלאיירים בדואר או חלוקת פלאיירים בנקודה אסטרטגית. אצל עסקים מקומיים כמו חנות אופניים מקומית או קליניקה שמשרתת לקוחות בעיר – זה יכול לעבוד! יחד עם זאת, גם את זה צריך לעשות נכון ולשלב בזה דיגיטל. בד"כ נשלב בזה ברקוד לסריקה שישלח לדף נחיתה ובו נרצה להעביר פרסום עומק מסוים יחד עם מבצע היכרות וכדומה.
4. שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים – קחו איש מקצוע לביצוע הקמפיין
בניית עסק זו השקעה לכל דבר. וכמו בכל השקעה לפני שמצליחים לקבל ממנה תשואה כלשהי מתחילים בהשקעה כספית נדיבה שכרוך בה גם סיכון. בואו נדבר רגע על המספרים שעסק ממוצע וסביר ישקיע כאשר הוא מפרסם בפייסבוק ואינסטגרם בלבד.
על הקמפיינר המקצוען אסור לחסוך! מי שיחסוך שם יאלץ לסבול מעלויות גבוהות יותר בתשלום לפייסבוק או לחלופין לא יראה פניות. נתקלתי בעשרות לקוחות שאמרו שהם אינם הצליחו להגיע לתוצאות לבדם או שהם לקחו קמפיינר ללא ניסיון שלוקח עלויות נמוכות. לכן, תבינו את המספרים, הגיעו עם התקציבים הנכונים ותהיו מוכנים להשקעה.
5. חשיפה – חשיפה – חשיפה
מלבד שהפרסום יהיה יפה, ממותג היטב, עם הצעה ברורה ואטרקטיבית חשובה חשיפתו (מפתיע? אני בטוח שלא).
מה שהרבה בעלי עסקים קטנים ובינוניים לא מבינים הוא שחשובה יותר החשיפה הגבוהה מאשר הקריאייטיב ה"מפונפן". למעשה חוק האצבע שאני תמיד אומר הוא שככל שהעסק יותר קטן חשובה יותר החשיפה שלו מאשר הקריאייטיב.
קריאייטיב ברמה מאוד גבוהה שערוך היטב, שנון עם הומור ואנשים נאים יביא לזכירות גבוהה יותר – זה נכון! אבל בסוף צריך לזכור שהתועלת שלו להביא לידים בקמפיין שרץ בתקציב של עסק קטן הוא שולי. ולעומת זאת העלות הפקה שלו גבוהה. ושלא נתחיל בכלל לדבר על שריפת הזמן שלוקח לבעל העסק להפיק אותו.
טיפ בונוס למי שהגיע עד כה – הימנעו מבריכה שמצד אחת מתמלאת ומצד שני מתרוקנת
בשיווק דיגיטלי לעסקים קטנים אנחנו שוכחים שצריך לייצר מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוחות. לגייס לקוח חדש יעלה לעסק ממוצע 400 ש"ח. אם הלקוח רוכש שירות קצר-טווח פעם אחת ונעלם לאחר מכן זה נקרא למלא את הבריכה מצד אחד ומצד שני לרוקן אותה. לגייס לקוחות זה דבר קשה ומתיש וחשוב מאוד לשמר לקוחות לטווח ארוך על ידי תוכניות נאמנות, כרטיסיות, מנויים וכל מודל עסקי שישאיר אותם קרובים אליכם.
תן-בוסט מומחים לעסקים קטנים. אשמח לתת ייעוץ שיווקי לעסק שלך בין אם חדש או קיים כבר תקופה.