תבנית לבניית תוכנית שיווק אסטרטגית – הימנעו משגיאות שיעלו לכם כסף וזמן

תוכנית שיווק אסטרטגית מספקת כיוון ומיקוד ברורים, מתאימה את המאמצים שלך ליעדים העסקיים ועוזרת לך להגיע ביעילות לקהל היעד שלך. זה נותן עדיפות למשאבים, ומבטיח שכל פעולה תורמת לצמיחה. על ידי הבנת צרכי הלקוחות והנוף התחרותי, התוכנית משפרת את קבלת ההחלטות, ומובילה בסופו של דבר לתוצאות שיווק מוצלחות יותר.

בניית תוכנית שיווק אסטרטגית – הדרך הנכונה

סקירה עסקית

שם העסק: לדוגמא "חברת המשקאות צפון"
מוצרים \ שירותים:

מטרות שיווקיות

יעד 1: [לדוגמה, הגדלת המודעות למותג ב-20% ב-6 החודשים הבאים]
יעד 2: [לדוגמה, להגדיל את בסיס הלקוחות ב-15% במהלך השנה]
יעד 3: [לדוגמה, השגת עלייה של 10% בתנועת האתר עד לרבעון 4]
יעד 4: [למשל, להגביר את המעורבות במדיה החברתית ב-25% ברבעון הבא]

קהל יעד

דמוגרפיה: [לדוגמה, גיל, מגדר, מיקום]
פסיכוגרפיה: [למשל, תחומי עניין, ערכים, סגנון חיים]
פילוח התנהגותי: [לדוגמה, התנהגות קנייה, סטטוס משתמש]

ניתוח תחרותי

מתחרים ישירים: [רשום 2-3 מתחרים ישירים]
מתחרים עקיפים: [רשום 2-3 מתחרים עקיפים]

ניתוח SWAT (מתאים בעיקר לחברות גדולות, סטארטאפים וכד')
חוזקות:
חולשות:
הזדמנויות:
איומים:

USP ומסרים שיווקיים

USP – הצעת מכירה ייחודית (USP) היא תועלת או תכונה ספציפית שמבדילה את המוצר או השירות שלך מהמתחרים. זה מה שהופך את ההצעה שלך לייחודית ומדוע לקוחות צריכים לבחור בך על פני אחרים. USP חזק מעביר בבירור את הערך שאתה מספק שלא ניתן למצוא במקומות אחרים. הרבה אוהבים לומר שזה ה"למה", למה שאנשים יקנו את המוצר שלך.

מתוך ה USP ניתן לגזור את המסר השיווקי – למשל: אם ה USP שלי הוא צרכנים ירכשו את המוצר שלי כי המוצר שלי הוא בעלות נמוכה והכי בריא בשוק. אז המסר השיווקי צריך לקלוע לזה – "בריאות בלי לקרוע את הכיס".

אסטרטגיות שיווק

הצעת מוצר/שירות: [לדוגמה, מוצרים/שירותים מרכזיים, נקודות מכירה ייחודיות (USP)]
אסטרטגיית תמחור: [למשל, מודל תמחור, הנחות]
אסטרטגיית קידום:
ערוצי פרסום: [למשל, מדיה חברתית, Google Ads]
שיווק תוכן: [למשל, פוסטים בבלוג, סרטונים]
קידום מכירות: [לדוגמה, הנחות עונתיות, הצעות חבילה]
אסטרטגיית הפצה: [לדוגמה, חנות מקוונת, מיקום פיזי, פלטפורמות של צד שלישי]

תקציב שיווק

תקציב כולל: [לדוגמה, $10,000 לשנה]
הַקצָאָה:
פרסום: [לדוגמה, $4,000]
יצירת תוכן: [לדוגמה, $2,000]
ניהול מדיה חברתית: [לדוגמה, $1,500]
תחזוקת אתר: [לדוגמה, $1,500]
שונות: [לדוגמה, $1,000]

ציר זמן יישום

שאלה 1: [למשל, השקת אתר חדש, התחל מסעות פרסום במדיה חברתית]
שאלה 2: [למשל, ליזום קמפיין שיווקי בדוא"ל, ארח סמינר מקוון]
שאלה 3: [לדוגמה, השקת קידום עונתי, שיתוף פעולה עם משפיענים]
שאלה 4: [לדוגמה, הערכת ביצועי מסע פרסום, תכנון לשנה הבאה]

מדדי ביצועים מרכזיים (KPI)

תנועה באתר: [למשל, יעד: 50,000 מבקרים חודשיים]
שיעור המרה: [לדוגמה, יעד: שיעור המרה של 3%]
עלות רכישת לקוח (CAC): [לדוגמה, יעד: $50 ללקוח]
החזר על השקעה (ROI): [לדוגמה, יעד: 200% החזר ROI על מסעות פרסום]
מעורבות במדיה חברתית: [לדוגמה, יעד: 10,000 עוקבים]

הערכה והתאמות לאסטרטגיית התוכנית השיווקית

סקירה חודשית: [לדוגמה, סקירת KPIs, התאמת אסטרטגיות לפי הצורך]
סקירה רבעונית: [לדוגמה, הערכת התקדמות לקראת יעדים, הקצאה מחדש של תקציב במידת הצורך]
סקירה שנתית: [לדוגמה, הערכת ביצועים כלליים, הגדר יעדים חדשים לשנה הבאה]

בניית אסטרטגיית התוכנית השיווקית – סיכום

לסיכום, לפני ביצוע ויישום של כל יציאה שיווקית של מוצר או שירות כדאי לקחת רגע ולרשום את התוכנית הזו שתהיה מול העיניים – לבניית אסטרטגיית התוכנית השיווקית יש המון משקל והיא עושה סדר בצורה פרקטית ביותר.

שיווק דיגיטלי לעסקים של תן-בוסט

בניית אתר לעסק

להמשך שיחה בפייסבוק יש להשאיר פרטים

בניית אתר לעסק

להמשך שיחה בוואטספ יש להשאיר פרטים

הטופס נשלח בהצלחה! נחזור בהקדם.

Let’s Boost Your Business

שיחת ייעוץ חינם עם מומחה

מלאו את הטופס עכשיו ויועץ שיווק מומחה יצור קשר -
זה חינם, זה כיף וזה יעזור!

יועץ שיווק מומחה