נוכחות דיגיטלית מוכרחה להיות מדידה

אוהבים להיות מעודכנים?
מאות אנשים כבר התחברו לקבוצות הוואטספ של תן-בוסט..

נוכחות דיגיטלית מוכרחה להיות מדידה

בשונה מאפיקי השיווק הקלאסיים המתבטאים למשל בשלטי חוצות, בפרסומות טלוויזיוניות או ברדיו,
הרי שהשיווק הדיגיטלי מתאפיין ביתרון מובהק והוא בהגעתו הישירה אל עבר קהלי היעד של בית
העסק.


בשיווק באמצעות מנועי החיפוש, יכולים הגולשים לכתוב בדיוק את השירות אותו הם מחפשים,
ולמצוא את בית העסק שלכם באמצעות מודעות פרסומיות או באמצעות אתרכם שיופיע טבעי בעמוד
הראשון. ובשיווק באמצעות הרשתות החברתיות, תוכלו להופיע כ'בדרך אגב' לגולשים שעונים על
הקריטריונים של קהל הצרכנים שלכם עם מודעות הקופצות להם בפיד מעת לעת.


לאור העובדה שניתן למקד באופן כה פרטני את המודעות השיווקיות, הרי שכל עסק, בכל תחום ובכל
היקף פעילות, מוצא את עצמו לבסוף נעזר בשירותי פרסום דיגיטליים.


אז האם לקפוץ אל המים?


חכו עוד רגע אחד. בעוד שישנם מקרים בהם התעוזה 'לקפוץ אל המים' בהחלט יכולה לסייע, ולעתים
היא אף שוברת חסמים ומחסומים פנימיים, הרי שבשיווק הדיגיטלי של העסק שלכם אתם מוכרחים
לתכנן את צעדיכם באופן אסטרטגי התפור לצורכיכם ולבית העסק שלכם.


בשיחתנו עם שלומי גבאי יועץ עסקי ויועץ אסטרטגי שיווקי לעסקים הוא מסביר כי 'אין לאיש ספק
ששוק הפרסום והשיווק הדיגיטלי הוא חשוב. יש שמעריכים שהיקף ההוצאות שבו יגיע למעלה מ-
780 מיליארד דולרים עד לשנת 2026. אך עסקים צריכים להבין שתקציבים גדולים לא יביאו אותם
בהכרח אל היעדים שהם רוצים להגיע אליהם. צריך להיות מחושב ובקיא במטרייה'.


ואכן, בעלי ובעלות עסקים רבים יודעים להעיד על האכזבה שלעתים חשו מעבודתם אל מול חלק
מחברות השיווק או המשווקים העצמאיים. 'פגשתי בעסקים שהוציאו הון תועפות, קיבלו פניות, ערכו
מכירות, אך בפועל לא תיעלו את זה לנושא של רווחיות. על זה עומד העסק. כמה הוצאתי, כמה
הכנסתי וכמה הרווחתי'.


מהי האסטרטגיה הנכונה?


אסטרטגיית שיווק מוכרחה להתבסס על חקר קהלים, חקר מתחרים וכן היא גם נובעת מן הניסיון
הנצבר של חברת השיווק או המשווק המספק את שירותיו לעסק שלכם.
ניעזר בדוגמה קלאסית: מנעולן שירצה לשווק את עצמו דיגיטלית, מוטב שיעשה שימוש בקידום
ממומן במנועי החיפוש. מי שיזדקק לשירות חירום של מנעולן, בהכרח שיחפש אותו מידית במנוע
החיפוש.


זאת לעומת חנות צעצועים חדשה שזה עתה נפתחה בעיר. חנות צעצועים שכזאת תפרסם את עצמה
ברשתות החברתיות כיוון שהיא תרצה להופיע 'כבדרך אגב' להורים לילדים קטנים, והיא תציג מבצעי
השקה שיניעו את ההורים לערוך הזמנות אונליין או לבקר בחנות עצמה.


אלו הם כמובן מקרים שמאוד קל לפשט, וישנם עסקים בעלי מורכבות רבה יותר המצריכים שילוב בין
מספר אפיקים.


מדידה, מדידה ושוב מדידה


ולבסוף, אל לנו להסתמך על תחושת בטן או על שצף לידים או מכירות. במיוחד כאשר מדובר במספר
אפיקי שיווק הפועלים במקביל, טוב יהיה אם נפעיל מדידה ברורה ונהירה על כל שקל שיוצא וכל ליד
או מכירה שמתבצעים.


'ישנן חברות שיווק שמספקות דשבורד שמאפשר ממש להבין מהיכן נכנסו הפניות, השיחות,
הוואטסאפים, כמה הרווחנו, מאילו אפיקים נכנסו. ישנן גם חברות שמסתמכות על מערכות CRM

שמאפשרות לבצע הפרדה מיטבית בין הלידים ולנהל קשרי לקוחות ענפים. מדובר בהוצאה בלתי
מבוטלת שאיננה כלולה בשיווק הדיגיטלי, אך אני ממליץ עליה בחום. היא מאפשרת להגיע לתובנות
משמעותיות ולעתים אף להחליט לנתב תקציבים לאפיק שיווקי אחד אך יעיל ורווחי במיוחד'.

דילוג לתוכן