איך לשווק את העסק שלי | המדריך לשיווק חכם בתקציב נמוך

יש לכם עסק חדש בתחילת דרכו ואתם רוצים לקדם אותו בלי להוציא הון? אתם לא לבד! רבים שואלים איך לשווק את העסק שיווק אפקטיבי בתקציב מוגבל. אבל שמעו יש חדשות טובות – זה בהחלט אפשרי! במדריך הזה תגלו 2 אסטרטגיות שיווק חכמות, אפקטיביות וחסכוניות שאשכרה יביאו לקוחות, בלי לקרוע את הכיס.

זוג חושב איך לשווק את העסק שלי

אסטרטגיית שיווק העסק בתקציב נמוך – מאורגני ישירות לרימרקטינג

הרעיון באסטרטגיה הזו היא לייצר חשיפה אורגנית (חינמית). החשיפה הזו תוביל להקלקות שמכניסות את המשתמש לאתר אינטרנט או דף נחיתה. כעת, כשהמשתמש הסקרן נמצא בדף שלנו יש אפשרות להכניס אותו לקמפיין רימרקטינג ממומן (יש שיקראו לו קמפיין רדיפה) בעלות יומית קטנה.

הרעיון בקמפיין רימרקטינג מתבסס על זה שיש משתמשים מסוימים שצריכים להיחשף מספר פעמים לפרסומים של עסק לפני שירכשו ממנו. ברימרקטינג יש לך את האפשרות לתת למשתמש תחושה שאתה עסק גדול, עם תקציב ענק, שנמצא באופן מאסיבי ומשמעותי בעולמו. למה? כי פשוט הוא רואה אותך פעם -פעמיים ביום. בדרך כלל – זה מייצר יותר המרות בגלל האופי הקלאסי של בני אדם שלוקח להם זמן לחשוב – לעבד -להתלבט. אגב, לתהליך שהסברתי ב-2 הפסקאות האחרונות יש שיקראו "משפך שיווק הגרסה המקוצרת"

נחזור חזרה לחלק הראשון – האורגני.
את הקמפיין האורגני אפשר לעשות ב-3 שיטות עיקריות:


1. ברשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק – להיות פעילים. מזה אומר? לפרסם סרטונים, להגיב, להשתתף בדיונים בקבוצות וכד'. בנוסף, לפרסם פוסטים עם לינק ישיר לאתר (זוכרים? אנחנו רוצים הקלקות בשביל להכניס לצבוע משתמשים סקרנים ולהכניסם לקמפיין רימרקטינג).

2. אורגני בגוגל – למי שיש אתר אינטרנט הוא יוכל להכניס מאמרים רבים שנותנים ידע ותוכן איכותי. משם גוגל עובד בצורה אוטומטית באינדוקס האתר והוא ידע כבר לקדם את המאמרים האיכותיים והטובים באמת לדף הראשון בגוגל.

3. גוגל לעסק שלי – חובה לכל עסק מקומי שרוצה לקבל פניות אורגניות. פשוט פותחים פרופיל בגוגל לעסק מכניסים בו כמה תמונות, שולחים לכמה לקוחות שיוסיפו המלצות והקסם כבר קורה לבד. הפתרון הזה טוב בעיקר לעסקים מקומיים מכיוון שהאלגוריתם מתבסס על GPS. הוא יציג את העסק שלך ראשון אם מי שחיפש את השירות שלך קרוב גאוגרפית לעסק שלך.

לסיכום בשיטה הזו אנחנו חוסכים עלויות בחלק הראשון של המשפך השיווקי – החלק של המודעות למותג.
ומשקיעים את העלויות רק בשלב של התלבטות והחקירה שהליד עושה עד שנהיה לקוח.

אסטרטגיית שיווק העסק בתקציב נמוך – לתת הצעה שלא ניתן לסרב לה!

יש עסקים שרוצים לדלג על משפך השיווק – זה שבעצם דורש לייצר הרבה חשיפות – כלומר, הרבה "טאצ'פוינטס" עם הלקוח ולכן עולה לא מעט כסף. אז מה אפשר לעשות במקום? פשוט לפרסם קמפיין אחד בלבד – בפלטפורמה המתאימה ביותר. בקמפיין מציעים הצעה שלא ניתן לסרב לה. לדוגמא:

שיעור ניסיון חינם | תספורת ראשונה חינם | ייעוץ ותכנון חינם | פגישת היכרות חינם | שיעור ניסיון חינם | הירשמו לוובינר בחינם | אימון אישי ראשון בחינם | קפה ראשון חינם בקניית מאפה | קינוח חינם על כל הזמנה ראשונה… ובקיצור הבנתם את הפואנטה.

עם זאת כדאי לשים לב שבשיטה זו יש לשים דגש גדול ומשמעותי מאוד על חוויית השירות, על המוצר עצמו, ועל לגרום ללקוח החדש להיות גם שגריר של העסק. שלא רק יחזור בעצמו אלא גם יביא איתו לקוחות נוספים.

שיווק העסק בתקציב נמוך – בונוס למי שהגיע עד פה

כשחושבים אסטרטגית איך לשווק את העסק שלך – כדאי מאוד גם לעבוד עם שתפי"ם. קחו דף ועט ופשוט רשמו כותרת: מי עוד פונה לאותו קהל יעד, אבל לא מתחרה ישיר שלכם? תתחילו להכניס תחומים מתחת לכותרת ואז חפשו אותם בגוגל. אפשר לשתף פעולה עם עסקים משלימים בכמה דרכים:

  • המלצות הדדיות – דוגמה: מעצב גרפי יכול להמליץ על בונה אתרים ולהפך.
  • הופעות בפודקאסטים או וובינרים – דרך טובה להגיע לחשיפה חינמית.
  • הטבות משותפות – כמו קופונים או חבילות משולבות עם עסקים אחרים.

איך לשווק את העסק שלי – השורה התחתונה

שיווק חכם לא מחייב תקציב ענק, אלא חשיבה יצירתית והתמדה. תכירו את הלקוחות שלכם, תהיו פעילים איפה שהם נמצאים, תייצרו תוכן איכותי ותנצלו הזדמנויות לשיתופי פעולה. בנוסף, מומלץ מאוד לבנות אתר אינטרנט איכותי עם בלוג שיהיה ניתן לפרסם בו מאמרים ולהשתמש בו בשביל לייצר אמון לקוחות ומכירה קלה יותר. זכרו, שם זה ליבת העסק בדיגיטל ויש שם המון הזדמנויות שכדאי לתפוס. ודבר אחרון, מי שעקבי וממוקד, בסוף רואה תוצאות.

אז שיהיה לכם שיווק מוצלח!
תן-בוסט שיווק דיגיטלי לעסקים

שתפו עם מי שהכי צריך לקרוא את הדף הזה »