סייטלינקס בגוגל מה זה ואיך זה עוזר?
כשמבצעים חיפוש בגוגל לחברה גדולה בד"כ נראה מתחת ללינק לעמוד הבית לינקים נוספים לאתר. אלו נקראים סייטלינקס (sitelinks). הם לינקים לעמודים קטנים יותר שאינם עמוד הבית (לדוגמא דף "צור קשר") . הם יכולים מאוד לשפר את חוויית המשתמש על ידי כך שהם מקצרים למשתמש את הדרך. גוגל יודע לנתח מי הדפים הפופולאריים ולהציגם כשמחפשים את העסק או אתר האינטרנט.
בנוסף, העין שלנו רגילה לראות שכאשר אנחנו מחפשים חברה גדולה באופן ישיר בגוגל אנחנו נקבל sitelinks. אותה חברה תתפוס שטח רחב מאוד בתוצאות החיפוש. זה מייצר אמינות וביטחון ללקוח. חישבו על המצב ההפוך שבו מחפשים את שם העסק שלך בגוגל ורואים עוד תוצאות מתחרות איתך בגוגל.
ודבר אחרון, זה מקטין את האפשרות שיעברו למתחרים. חשבו על מצב שלדוגמא הורה שמתעניין בגן ילדים מחפש "גן ילדים אריק" ששמע עליו דברים טובים. אותו מתעניין מחפש בגוגל ומקבל את גן ילדים אריק יחד עם תוצאות נוספות של גני ילדים. זו סיטואציה שעשויה לעלות לעסק בלידים. וזו סיבה חשובה מאוד מדוע כדאי לעשות מאמץ ולהגיע למצב שיש sitelinks.
אז מה עושים בשביל להוסיף sitelinks?
גוגל מודיעים שנכון להיום אין דרך לבעל אתר לבקש sitelinks ספציפיים. אז אם כך איך מוסיפים אותם? הם מציינים מספר דברים באתר גוגל הרשמי להרחבה בנושא.
- ראשית page titles צריכים להיות אינפורמטיביים רלוונטיים וקומפקטיים.
- יש צורך בארכיטקטורת אתר ברורה שקל לנווט בה.
- צריכים להיות קישורים פנימיים רבים לדפים החשובים.
- עוגנים רלוונטיים בקישורים הפנימיים.
- להמנע מכפילויות תוכן בין הדפים.
עוד באותו נושא:
סכמות SEO – קידום אתרים בעזרת סכמות.
קידום אורגני בגוגל.
מדריך תוסף יוסט (Yoast seo).
שיפור מהירות אתר.
המאמר נכתב באהבה ❤️ על ידי תן-בוסט! לקריאה של מאמרים נוספים בלוג שיווק תן בוסט