שימוש ב AI בינה מלאכותית בשיווק

מאות אנשים כבר התחברו לקבוצות הוואטספ של תן-בוסט

שימוש ב AI בינה מלאכותית בשיווק

בתהליכי שיווק ישנם אינספור שימושים שאפשר לעשות עם AI (בינה מלאכותית) כבר היום. אוטומציות, יצירת גרפיקות, יצירת טקסטים, סיוע בתהליכים ופיתוחים שונים ועוד. יחד עם זאת יש להן לא מעט מגבלות כך שלא כל מומחה לבינה מלאכותית יכול להפוך להיות איש שיווק מקצועי.

שימושי AI בשיווק

תוכן מותאם אישית: ידוע שבחברות הגדולות שמספקות לנו תכנים כמו טיקטוק, אינסטגרם, פייסבוק, נטפליקס ועוד ועוד, הן כולן מתאימות אותו למשתמש באמצעות AI. האלגוריתם שלהן מסייע ביצירת תוכן מותאם אישית המבוסס על התנהגות המשתמש, העדפות ודמוגרפיה. זה יכול ליצור המלצות מוצר מותאמות אישית ולספק כך חוויה משתמש יוצאת דופן.

צ'אטבוטים: צ'אטבוטים המופעלים על ידי בינה מלאכותית יכולים ליצור אינטראקציה עם לקוחות בזמן אמת, לספק תשובות מיידיות לשאילתות, להציע המלצות למוצרים ולהדריך משתמשים. היום רוב הצ'אטבוטים לדעתי יותר מסבכים את המשתמש מאשר עוזרים לו. ורובנו מעדיפים תמיד לשוחח עם איש אנושי, אבל בעתיד אנחנו צפויים להעדיף את הצ'אטבוט שיתן מענה מהיר ומקצועי יותר.

ניתוח ביצועים ומגמות: אלגוריתמי AI יכולים לנתח כמויות אדירות של נתונים כדי לחזות מגמות עתידיות, התנהגות לקוחות ותובנות שוק. ניתן להשתמש במידע זה לקבלת החלטות טובה יותר, מיקוד לקהל המתאים ואופטימיזציה של אסטרטגיות שיווק.

פרסום אופטימלי: בינה מלאכותית כבר היום עובדת באלגוריתמים של חברות שמספקות פרסום PPC כמו מטא, גוגל, טיקטוק להחזר ROI טוב יותר. כאשר מפרסמים מודעה היא מכוונת תחילה לקהל רחב, וככל שהיא צוברת מידע במהלך ההרצה של המודעה היא מתכווננת לקהל יעד אופטימלי יותר.

יצירת תוכן ב AI: כלי בינה מלאכותית יכולים ליצור תוכן, כולל מאמרים, פוסטים במדיה חברתית, תמונות. בנוסף ליצירת תוכן ב AI זה מסייע גם בעריכה של תכנים. לדוגמא, בכלים פופולאריים של אדובי כמו פוטושופ, לייטרום ואפטראפקט יש המון כלי AI שמסייעים בעריכת תמונות וסרטונים. יש לומר שבנוגע לכל האמור לעיל, עדיין צריך איש מקצוע שמבין מה ה outcome הרצוי. ולרוב הוא יצטרך לבחור בין כמה אופציות ואף לעשות תהליך של שדרוג ידני.

אוטומציה של שיווק בדוא"ל: מערכות המופעלות על ידי בינה מלאכותית יכולות לפלח רשימות דוא"ל, להתאים אישית את תוכן האימייל ולבצע אופטימיזציה של זמני השליחה לשיפור מעורבות ושיעורי המרה.

סיוע בבניית אתרים: בבניית אתר אפשר להעזר רבות גם ברמת התכנון של האתר וגם ברמה היותר פרקטית כמו סיוע בכתיבת הקוד וסיוע בכתיבת הטקסטים.

אז כפי שניתן להבין יש המון אפשרויות שנפתחו בזכות הבינה המלאכותית והחברות כולן מנסות לתת פתרונות AI שונים לבעיות שונות. אבל צריך לזכור שרוב הפתרונות יכולים לסייע, לעיתים לקצר מעט את העבודה אבל לא להחליף את האיש שמאחורי המקלדת.

דילוג לתוכן