שיווק דיגיטלי 2024 – הבינה המלאכותית כבר כאן

מאות אנשים כבר התחברו לקבוצות הוואטספ של תן-בוסט

שיווק דיגיטלי 2024 – הבינה המלאכותית כבר כאן


מאז שהוצג ה-Chat GPT לראשונה, כלי AI שונים ורבים הופיעו כפטריות לאחר הגשם, ושטפו אותנו
בשפע של יכולות שעד לא מזמן נתפשו כמעין מדע בדיוני. יצירת תמונות בתוך שניות ספורות,
סרטונים הנראים ריאליסטיים באופן מתעתע ועד לתכנים הנכתבים בתוך שניות ספורות ויוצרים
עבורנו מאמרי של מאות מילים.


מסקירות רבות שנערכו, ברור לכול לצד מספר ענפים נוספים, גם השיווק הדיגיטלי יושפע עמוקות,
כאשר התעשייה תשתנה מן הקצה אל הקצה בהיבטים ושירותים דוגמת בניית אתרים, קופי, עיצוב
גרפי ותקשורת חזותית, כתיבת תוכן ועוד.


ולצד זאת, מאמר זה נכתב מספר ימים לאחר שגוגל השיקה את עדכון הליבה שלה במרץ 2024.
העדכון נגע במספר היבטים, ובין היתר באתרים שפרסמו תכנים בקצב מחשיד ומסחרר. או במילים
אחרות: אתרים שפרסמו תכני AI שנוצרו על-ידי בינה מלאכותית ושניסו להערים על מנוע החיפוש עם
הגדלתם בתוך זמן קצר עם עשרות, מאות ולעתים אף אלפי עמודים.


מדיווחים שאנו פוגשים מהם מעבר לים (עד כה הדבר לא הורגש בישראל), ניכר כי ישנם אתרים
שבהחלט הרגישו את ידה העליונה של גוגל ושהוצאו מתוצאות החיפוש.


ישבנו ושוחחנו עם המומחים של מכללת horizonlabs המתמחה בלימודי AI ובהטמעת כלי בינה
מלאכותית בארגונים, כדי להבין לאן נושבות הרוחות. גילינו עולם גדוש ומלא ביכולות טכנולוגיות
שנוגעות הרבה מעבר לייצורו של תוכן.


התוכן הוא רק קצה הקרחון


מרביתנו כבר יודעים כי תוכן הוא רק אחד מיני תוצרים רבים נוספים שניתן להפיק מכלי AI.
המיטג'רני לשם הדוגמה או דאלי, שניהם כלים אשר יודעים לייצר תמונות בהתאמה אישית, ובכך הם
גם עתידים לשנות את עולמו של העיצוב הגרפי.


אך לצד כל אלו, כדאי לדעת כי ישנם כלי בינה מלאכותית המספקים מענה טכני וטכנולוגי מדהים
לרבות בניית אתרים ודפי נחיתה ובניית אפליקציות.


ממש לפני מספר שבועות נכון לכתיבת שורות אלו, יצא כלי AI מרשים חדש כאשר OPEN AI חשפה
את כלי Sora המסוגל לייצר סרטונים בעלי נראות ריאליסטית מתעתעת במיוחד. אם הוליווד כבר
החליטה להיערך לקראת קליטתה של טכנולוגיית ה-AI, בטח לבטח שמשווקים דיגיטליים יכולים
לערוך פרסומות קצרות ומהממות עבור הרשתות החברתיות.


שיפור ושדרוג מערך שירות הלקוחות


שירות הלקוחות הוא עקב האכילס של חברות שיווק רבות, ובעיקר משווקים דיגיטליים פרילנסרים
המבקשים למצוא את הדרך לשלב בין עומס המשימות לבין מתן היחס הראוי לכל לקוח ולקוחה.


לצד כלי AI ג'נרטיביים המסוגלים לייצר תמונות, סרטונים ותכנים, הרי שניתן גם לממשק את כלי
הבינה המלאכותית עם כלי אוטומציה ובכך לייצר אינטראקציה עם הלקוחות, גם מבלי להרים שיחה
או להקיש ולו על מקש אחד במקלדת.


למשל: אוטומציה ששולחת את נתוני הקמפיין השיווקי פעמיים בשבוע ללקוח, או כלי ששולח מיילים
בעת שישנם נתונים חיוביים, ובכך הוא מספק ללקוח את תשומת הלב ואת הידיעה שאנו עם האצבע
על הדופק ושמחים בהצלחה המשותפת שלנו ושלו.


ישנם גם כלים כיום המאפשרים לשקלל את הנתונים ולהחזיר תשובות מהירות על ה-ROI שהופק מן
הקמפיין, ובכך הם מאפשרים להסיק מסקנות מהירות ולגבש מהלכים אסטרטגיים חדשים.

וכמובן שאין לדעת מה יוליד יום. מה שבטוח הוא, שהבינה המלאכותית כבר כאן, והיא כאן כדי
להישאר.

דילוג לתוכן