שיווק באינטרנט לעסק

מאות אנשים כבר התחברו לקבוצות הוואטספ של תן-בוסט

שיווק באינטרנט לעסק

שיווק באינטרנט לעסקים קטנים ובינוניים (SMBs) הוא מרכיב חיוני של צמיחה וקיימות בשוק תחרותי. אסטרטגיות שיווק יעילות יכולות לעזור לעסקים קטנים ובינוניים למשוך לקוחות חדשים ולשמור עליהם. בנוסף, ולא פחות חשוב כחלק מאסטרטגיית השיווק היא לשמור על הלקוחות הקיימים ולהניע מכירות בקרבם. להלן כמה שיטות פופולריות לשיווק באינטרנט של עסק קטן או בינוני.

שיווק באינטרנט באמצעות תוכן

שיווק תוכן כולל יצירה ושיתוף של תוכן בעל ערך. זה חייב להיות רלוונטי ועקבי כדי למשוך ולשמר קהל מוגדר בבירור. המטרה היא להניע פעולה רווחית של לקוחות על ידי אספקת מידע הנותן מענה לצרכים ולאינטרסים של לקוחות פוטנציאליים.

בלוגים: אחת הצורות הנפוצות ביותר של שיווק תוכן היא בלוגים. עסקים קטנים ובינוניים יכולים לנהל בלוג באתר האינטרנט שלהם, שבו הם מפרסמים מאמרים הקשורים לתעשייה, למוצרים, לשירותים ולתחומי העניין של הלקוחות שלהם. זה לא רק עוזר בביסוס סמכות בתחום אלא גם משפר את SEO (Search Engine Optimization), מה שהופך את העסק לגלוי יותר בתוצאות של מנועי החיפוש. ואם אתם מעוניינים למצוא הדגמה ברורה ומיידית של צורת שיווק זו – הרי שאתם קוראים אותה ברגע זה (;

מדריכים דיגיטליים: אלו הם מדריכים או דוחות מעמיקים המספקים מידע רב ערך על נושא ספציפי. הצעת אלה כהורדות בחינם בתמורה לפרטי יצירת קשר יכולים לעזור לבנות רשימת דוא"ל של לקוחות פוטנציאליים. חשוב לומר שבשיטה זו יש 2 חסרונות. החסרון הראשון הוא העובדה שדרך זו הוצפה כבר ולמעשה כל אחד מנוי היום לעשרות מדריכים דיגיטליים ששולחים לו מסרים כל יום או פעם בשבוע – לכן, יש כבר חוסר עניין להירשם לעוד כאלה. מעבר לכך, במקרים רבים המיילים מגיעים לספאם ובכלל לא מגיעים ליעדם. משתי סיבות אלה עדיף תמיד להימשך יותר לקבוצות ורשימות תפוצה בוואטספ.

סרטונים: תוכן וידאו מרתק מאוד וניתן להשתמש בו כדי להדגים מוצרים, לספק הדרכות, לשתף המלצות של לקוחות או להציע תובנות לגבי העסק. פלטפורמות כמו YouTube, פייסבוק ואינסטגרם הם אידיאליים לשיווק וידאו. הם משתמשים באלגוריתמים מתוחכמים בשביל לקדם את התוכן המצויין שהכנת בדיוק לקהל שמתעניין בכך.

אינפוגרפיקה: אלו הם ייצוגים חזותיים של מידע, נתונים או ידע שנועדו להציג מידע במהירות ובבהירות. אינפוגרפיקה יעילה במיוחד לשיתוף מידע מורכב בפורמט קל לעיכול. ניתן לשלב את זה כפוסט תמונה או כקובץ PDF כתלות באינפוגרפיקה שרוצים להעביר.

שיווק ברשתות חברתיות

שיווק במדיה חברתית כולל שימוש בפלטפורמות מדיה חברתית לקידום מוצרים, שירותים או תוכן. שיטה זו מאפשרת לעסקים להגיע לקהל גדול וליצור עמו קשר ישיר. חשוב לשים לב שבשיטת שיווק זו יש שתי אפשרויות קידום. הראשונה היא השיטה האורגנית על בסיס תוכן (דיברנו על זה בחלק הראשון). השנייה היא קנייה של שטחי פרסום – כלומר קידום ממומן.

בחירת פלטפורמות: לא כל פלטפורמות המדיה החברתית מתאימות לכל עסק. עסקים קטנים ובינוניים צריכים לבחור בפלטפורמות שמתאימות לקהל היעד שלהם. לדוגמה, לינקדאין אידיאלית לעסקים B2B, בעוד שאינסטגרם מתאימה יותר לעסקים B2C המתמקדים בדמוגרפיה צעירה יותר.

אסטרטגיית תוכן: התוכן המשותף במדיה החברתית צריך להיות שילוב של פוסטים פרסומיים, תוכן אינפורמטיבי וחומר מרתק. זה יכול לכלול מאמרים, תמונות, סרטונים, סקרים וסיפורים. המפתח הוא לשמור על מעורבות הקהל ולעודד אינטראקציה. לאחרונה ראיתי משתמש באינסטגרם שפשוט עושה הגרלה של 1000 ש"ח שהוא מעביר בביט בין עוקביו וכך גורם להעלאת העוקבים שלו. הוא מעלה תמונת מסך של ההעברה שעשה אבל האם הוא באמת מעביר או שזה פוטושופ? האם זה מספק לו עוקבים איכותיים או שדווקא מחליש את הפרופיל שלו? שאלות שרק הוא יודע לענות עליהם כנראה.

פרסום בתשלום: כפי שהזכרתי בהתחלה יש גם קידום ממומן. הוא מיועד לרוב העסקים שאין להם זמן או יכולת לייצר פרסומים מרתקים, מעשירים שמייצרים אינטרקציות גבוהות. רוב פלטפורמות המדיה החברתית מציעות אפשרויות פרסום בתשלום. ניתן למקד מודעות אלו על סמך נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין והתנהגויות, מה שמבטיח שהתוכן יגיע לקהל הרלוונטי ביותר (אם עושים זאת נכון). דוגמאות כוללות מודעות פייסבוק, פוסטים ממומנים באינסטגרם ומודעות לינקדאין.

מעורבות: מדיה חברתית היא ערוץ תקשורת דו-כיווני. עסקים קטנים ובינוניים צריכים ליצור מעורבות פעילה עם הקהל שלהם על ידי תגובה לתגובות, הודעות ושיח בצ'אטים וביקורות. זה עוזר לבנות קהילה סביב המותג ומטפח נאמנות לקוחות.

שיווק רשימות תפוצה במייל (שיווק דוא"ל)

שיווק בדוא"ל הוא דרך יעילה ביותר להגיע ללקוחות פוטנציאליים וקיימים. זה כרוך בשליחת מיילים ממוקדים לרשימת מנויים כדי לקדם מוצרים, לשתף חדשות או לספק תוכן בעל ערך. כמעט בכל אתר היום יש בתחתית הדף אפשרות להירשם כמנוי. יחד עם זאת חשוב להזהיר שבעיני זו לא השיטה המועדפת לעסקים קטנים. לדעתי רשימות תפוצה וקבוצות בוואטספ עדיפות פי כמה.

בניית רשימת דוא"ל: השלב הראשון בשיווק בדוא"ל הוא בניית רשימת מנויים. ניתן לעשות זאת על ידי מתן תמריצים כגון הנחות, נסיונות חינם או תוכן בלעדי בתמורה להרשמות למייל באתר האינטרנט של העסק או באמצעות מדיה חברתית.

פילוח: פילוח רשימת דוא"ל כולל חלוקת רשימת הדוא"ל לקבוצות קטנות יותר על סמך קריטריונים כגון דמוגרפיה, היסטוריית רכישות או רמות מעורבות. זה מאפשר קמפיינים מותאמים אישית ורלוונטיים יותר בדוא"ל.

תוכן: התוכן של המיילים צריך להיות מרתק ולספק ערך לנמען. זה יכול לכלול הצעות קידום מכירות, ניוזלטרים, עדכוני מוצרים והמלצות מותאמות אישית. השימוש בשורות נושא משכנעות וקריאות ברורות לפעולה הוא חשוב ביותר להגדלת שיעורי הפתיחה והקליקים.

אוטומציה: פלטפורמות שיווק בדוא"ל כמו Mailchimp, Constant Contact ו-SendinBlue מציעות תכונות אוטומציה המאפשרות לעסקים להגדיר רצפי אימייל אוטומטיים. זה יכול לכלול הודעות דוא"ל קבלת פנים למנויים חדשים, תזכורות עגלה נטושה והודעות דוא"ל מעקב לאחר רכישה.

שיווק באינטרנט באמצעות קידום אתרים אורגני (SEO)

שיווק באינטרנט לעסק באמצעות קידום אתרים אורגני זה בעיני אחד המפתחות המשמעותיים ביותר להצלחה לטווח ארוך. זה בעצם אופטימיזציה של אתר אינטרנט לדירוג גבוה יותר בדפי התוצאות בגוגל. דירוגים גבוהים יותר מגבירים את הנוכחות הדיגיטלית של האתר ברשת, ומביאים ליותר תנועה אורגנית. אז איך נעשה?

מחקר מילות מפתח: השלב הראשון בקידום אתרים הוא זיהוי מילות מפתח רלוונטיות שלקוחות פוטנציאליים משתמשים בהן כדי לחפש מוצרים או שירותים. כלים כמו Google Keyword Planner, SEMrush ו-Arefs יכולים לעזור במציאת מילות מפתח אלו.

SEO On-Page: זה כולל אופטימיזציה של התוכן באתר ומרכיבים חיוניים באסטרטגיית SEO כוללים שימוש במילות מפתח בכותרות, בתיאורי מטא ובכל התוכן, כמו גם הבטחה שהאתר מותאם לנייד ובעל זמני טעינה מהירים.

SEO Off-Page: מתמקד בהגברת הסמכות והאמינות של האתר באמצעות גורמים חיצוניים. זה כרוך בעיקר בבניית קישורים נכנסים באיכות גבוהה מאתרים מוכרים אחרים. בלוגים לאורחים, שותפויות משפיעים והפצת תוכן איכותי.

חשוב לומר בהקשר זה שזה דורש המון זמן למידה ואז גם המון זמן של יישום. לכן, מומלץ מאוד לעשות קידום אתרים אצל ספק מקצועי ולא לנסות לעשות זאת לבד. כל ניסיון לעשות את זה לבד עלול לגרום דווקא לקושי בהמשך לקדם את האתר בגוגל.

שיווק באינטרנט באמצעות קידום ממומן (PPC)

פרסום PPC הוא מודל שבו עסקים משלמים עמלה בכל לחיצה על המודעה שלהם. זוהי דרך לקנות ביקורים באתר במקום להרוויח אותם באופן אורגני. למעשה רוכשים שטחי פרסום מהפלטפורמות השונות ומפרסמים על זה את הקריאייטיב לעיתים תמונה, לעיתים וידאו, לעיתים רק טקסט (בגוגל סרצ').

Google Ads היא אחת מפלטפורמות ה-PPC הפופולריות ביותר. עסקים יכולים ליצור מודעות שמופיעות בתוצאות החיפוש של Google או באתרי שותפים. המודעות ממוקדות על סמך מילות מפתח, ומפרסמים משלמים רק כאשר לוחצים על המודעה שלהם.

מודעות מדיה חברתית: פלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וטוויטר מציעות אפשרויות פרסום PPC. מודעות אלו יכולות להיות ממוקדות מאוד על סמך נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין והתנהגויות של המשתמשים.

מודעות לתצוגה: מודעות לתצוגה הן מודעות באנר או תמונות מבוססות שמופיעות באתרים ברחבי האינטרנט. ניתן למקד אותן על סמך היסטוריית הגלישה ותחומי העניין של המשתמש, מה שמבטיח שהמודעות יגיעו לקהל רלוונטי.

טרגוט מחדש: "רימרקטינג" הצגת מודעות למשתמשים שביקרו בעבר באתר העסק או לחלופין יצרו איזשהי אינטרקציה עם נכס דיגיטלי (דף פייסבוק של העסק למשל) אך לא ביצעו רכישה. זה שומר על המותג בראש ומעודד משתמשים לחזור ולהשלים את הרכישה שלהם. או לעיתים לבצע רכישות חוזרות באתר.
זה חשוב מאוד גם לעסקים שהמוצר או השירות שהם מוכרים הוא בעל מעורבות גבוהה – כלומר כאשר הקנייה נעשית אחרי מחשבה רבה ולא מתוך דחף.

שיווק באינטרנט על ידי משפיענים

שיווק משפיענים כרוך בשיתוף פעולה עם משפיענים – אנשים עם קהל עוקבים משמעותי במדיה החברתית או בפלטפורמות מקוונות אחרות – כדי לקדם מוצרים או שירותים.

זיהוי משפיענים: הצעד הראשון הוא זיהוי משפיענים שמתיישרים עם ערכי המותג וקהל היעד של המותג. בישראל נכון לכתיבת המאמר אין כלים כמו שיש בעולם לדוגמא: BuzzSumo, ו-Influencity. אלו יכולים לעזור במציאת משפיענים מתאימים כאשר מחפשים בחו"ל משפיענים. בישראל הדרך כרגע היא פשוט לחיות את הפלטפורמות (בעיקר אינסטגרם וטיקטוק) ולהכיר דרכם את המשפיענים שיכולים לסייע לעסק לגדול.

שיתוף פעולה: שיתופי פעולה יכולים ללבוש צורות שונות, כולל פוסטים ממומנים, ביקורות על מוצרים, מתנות ושגרירות מותג. המפתח הוא להבטיח שהקידום של המשפיע ירגיש אותנטי ויהדהד עם הקהל שלו.

מדידת הצלחה: חשוב לעקוב אחר הצלחת קמפיינים משפיענים באמצעות מדדים כמו שיעורי מעורבות, צמיחת עוקבים, תנועה לאתר ומכירות שנוצרו. זה עוזר בהערכת החזר ה-ROI וקבלת החלטות מונעות נתונים עבור מסעות פרסום עתידיים. אחת הדרכים הטובות ביותר למדידת הצלחה עם "קמפיין משפיענים" זה באמצעות קופון שמשוייך ספיציפית למשפיען שאת ההצלחה שלו רוצים למדוד.

שיווק הפניות

שיווק הפניות ממנף את כוחו של "מפה לאוזן" על ידי עידוד אמיתי של לקוחות קיימים להפנות לקוחות חדשים לעסק. שיטה זו יעילה מאוד מכיוון שאנשים נוטים לסמוך על המלצות מחברים ובני משפחה. שיווק באינטרנט לעסק על ידי הפניות הוא דרך מעולה לעבוד כבר עם הלקוחות המרוצים שיש לך ביד.

תוכניות הפניה: עסקים קטנים ובינוניים יכולים להגדיר תוכניות הפניה המציעות תמריצים, כגון הנחות, תגמולים במזומן או מוצרים בחינם, ללקוחות המפנים לקוחות חדשים. ניתן לקדם תוכניות אלו באמצעות דואר אלקטרוני, מדיה חברתית, ובאתר האינטרנט של העסק.

חווית לקוח: מתן חווית לקוח יוצאת דופן מגדיל את הסבירות שלקוחות יפנו אחרים. זה כולל שירות לקוחות מעולה, מוצרים באיכות גבוהה ותהליך רכישה חלק.

מעקב ותגמולים: חשוב לעקוב אחר הפניות ולוודא שהמפנים מתוגמלים באופן מיידי. ניתן לעשות זאת באמצעות תוכנת מעקב הפניות או באופן ידני אם עוצמת הקול ניתנת לניהול.

שיווק מסורתי – דרך קיימת שאסור לשכוח אותה

שיווק מסורתי הוא שיווק לפני עליית השיווק הדיגיטלי ואף על פי שאינו נכלל בשיווק באינטרנט חשוב להזכירו. לדוגמא דואר פיזי כגון: גלויות, חוברות, קטלוגים, ברושורים ללקוחות פוטנציאליים או קיימים. למרות עליית השיווק הדיגיטלי, דיוור ישיר עדיין יכול להיות יעיל, במיוחד כאשר פונה ללקוחות מקומיים. העיצוב של הדיוור הישיר צריך להיות מושך ויזואלית ולהעביר את המסר בצורה ברורה. הכללת קריאה חזקה לפעולה כמו ביקור באתר או ביצוע רכישה – זה הכרח. ישנם דרכים מסורתיות נוספות לשיווק עסק כמו הפצה של פלאיירים בנקודות חלוקה אסטרטגיות, שיתופי פעולה עם גורמים מסחריים בסביבה (להשאיר אצלם כרטיסי ביקור או לתלות להם בחנות שלט), עיצוב של מתנות ממותגות כמו שקיות בד וכדומה.

שיווק באמצעות אירוע פיזי – לכריזמתיים שבנינו

שיווק באמצעות אירועים זה שוב לא נכלל תחת ההגדרה של שיווק באינטרנט לעסקים אבל חשוב להזכיר את דרך זו. שיווק דרך אירוע כולל ארגון אירועים לקידום מוצרים, שירותים או העסק עצמו. אירועים מספקים פלטפורמה לאינטראקציה ישירה עם לקוחות פוטנציאליים ויכולים ליצור חוויות בלתי נשכחות.

סדנאות וסמינרים: אירוח סדנאות וסמינרים מאפשר לעסקים להציג את המומחיות ולספק ערך למשתתפים. אירועים אלו יכולים לשמש גם הזדמנויות ליצירת לידים וגם לשיתופי פעולה מוצלחים.

השקות מוצרים: ארגון אירועים להשקת מוצרים חדשים יוצר באז והתרגשות. הזמנת מדיה, משפיענים ולקוחות נאמנים יכולה להגביר את טווח ההגעה של ההשקה.

תערוכות ותערוכות: השתתפות בתערוכות ותערוכות מספקת חשיפה לקהל גדול יותר והזדמנויות לנטוורקינג עם אנשי מקצוע בתעשייה ולקוחות פוטנציאליים.

שותפויות ושיתופי פעולה

יצירת שותפויות ושיתופי פעולה עם עסקים אחרים יכולים לעזור בהגעה לקהלים חדשים ולשפר את אמינות המותג. בריתות אלו יכולות ללבוש צורות שונות, כגון מיתוג משותף, מיזמים משותפים ושיווק שותפים.

מיתוג משותף: מיתוג משותף כולל שני מותגים או יותר המשתפים פעולה במוצר או בקמפיין שיווקי. זה יכול לעזור במינוף בסיס הלקוחות והון העצמי של המותג אחד של השני. דוגמא טובה לכך היא ממחלקת שיווק שעבדתי בה בעברי. זו היתה מחלקת שיווק ברשת בורגרים גדולה שהשיקה יחד עם חברת תיירות פרסום עם מיתוג משותף. הם פרסמו יחד בפלטפורמות שונות שכל מי שמזמין ארוחה מעל X ש"ח נכנס להגרלה לחופשה מפנקת. אותם האלמנטים בדיוק פורסמו באתרי האינטרנט של שני החברות ובסניפים הפיזיים וכך זכו שניהם לכל היתרונות שהוזכרו בראש הפרק.

שיווק שותפים (אפיליאציה): בשיווק שותפים ישנם שותפים לעסק שמקדמים את המוצרים או השירותים של העסק בתמורה לעמלה על מכירות שנוצרו באמצעות הפניות. מודל המבוסס על ביצועים זה מעודד שותפים להניע תנועה ומכירות וכך חוסך לבעל העסק סיכון וחושף את בעל העסק להזדמנות לטראפיק גבוה יותר ומכירות.

סיכום שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט לעסק קטן או בינוני דורש שימוצו כלל הצינורות שיווק האפשריים. יש לשלב אסטרטגיות שונות כדי להגיע לקהל היעד וליצור איתו מעורבות ביעילות. עסקים קטנים ובינוניים יכולים לבנות נוכחות חזקה של המותג ולהניע צמיחה עסקית רק אם ימצו היטב את כלל הצינורות. המפתח להצלחה טמון בהבנת קהל היעד, במתן ערך ובמדידה מתמשכת וייעול מאמצי השיווק להשגת התוצאות הרצויות.

אהבתם את המאמר? וודאי תאהבו גם את המאמר מבוא לשיווק 101
מחפשים פרילנסר תותח פרסום שיעבוד עבורכם? צרו קשר עכשיו עם תן-בוסט שיווק דיגיטלי

דילוג לתוכן