עסקים קטנים נוטים לעיתים לחשוב ששיווק מוצלח תלוי ב"רעיונות שיווק מקוריים". שהם חייבים איזשהו "שטיק", הברקה או קמפיין גאוני שיגרום לאנשים לעצור, להתרגש ולשתף. אבל האמת? ברוב המקרים זה פשוט לא נכון.

מה עסק קטן באמת צריך?
עסק קטן לא צריך להיות מקורי – הוא צריך חשיפה. אם העסק יהיה חשוף ללקוחות הנכונים, עם מסר ברור שמדבר על פתרון אמיתי, לדילמה אמיתית. אז לא צריך שום שטיק או רעיון גאוני וייחודי ומקורי. ואת זה אני אומר על סמך הרבה עסקים קטנים שכבר שיווקתי וחשבו בדיוק את זה. שצריך איזה קמפיין גאוני.
אם יש לך מוצר או שירות שבאמת נותן ערך – כלומר, פותר בעיה אמיתית, חוסך זמן, כסף, כאב או נותן מענה לצורך – כל מה שנשאר זה לדאוג שהקהל הנכון ידע עליו. חשיפה. חשיפה. חשיפה.
רעיונות שיווק מקוריים וישום שלהם זה בונוס בלבד
עסק לא צריך להמציא את הגלגל. הוא צריך להניע אותו. אם תבחרו את הקהל הנכון, תדברו אליו בשפה הנכונה, תעבירו את המסר הנכון, תובילו אותו לדף נחיתה שמסביר בצורה פשוטה וברורה מה יוצא לו מזה – תוכלו לראות תוצאות. לא בזכות רעיונות מבריקים, אלא בזכות התמדה, דיוק והבנה של מה באמת חשוב.
שיווק שעובד = שיווק פשוט
אנחנו חיים בעולם רווי מסרים, פרסומות, רעש והסחות דעת. ככל שהשיווק שלך יהיה מסובך יותר, ככה הסיכוי שהוא ייקלט – קטן יותר (ואני אתן דוגמאות תכף) לכן הכלל הוא פשוט:
"כשמשווקים צריך לעשות את זה פשוט – כי אחרת זה פשוט לא עובד."
אל תבזבזו זמן על לחשוב איך להיות מקוריים. תחשבו איך להיות ברורים. איך להגיע לעוד עיניים רלוונטיות. איך לדבר בול על הכאב של הלקוח. ואיך להוביל אותו לפעולה. תעזרו בדף נחיתה ממיר והעסק יעוף.
רעיונות שיווק מקוריים – במקרים רבים הם לא השיווק הרצוי!
לאחרונה אנחנו עדים להרבה עסקים שחושבים שאם הם יפיקו סרטון של אנשים שעושים דמות של "ערס" מול המצלמה. עם טקסטים רדודים שמתכתבים עם הדמות אז זה יתן להם פתרון שיווקי בדמות חשיפה רחבה אורגנית. וזה נכון, זה באמת מייצר חשיפה גבוהה כי זה מייצר מעורבות גבוהה. חלק מהאנשים צוחקים ונהנים מזה, וחלק נפגעים מזה, וחלק ממש לא מבינים את זה. המעורבות הגבוהה גורמת לחשיפה גבוהה אבל בסוף – אף אחד לא זוכר מה הם פרסמו!
לא זוכרים מה המוצר שהם פרסמו ובטח לא את המותג שהם פרסמו. וזה בסוף לא משרת את המטרה הסופית – סגירה של יותר עסקאות.
לסיכום:
- אל תתאמצו להבריק.
- אל תחפשו קמפיין גאוני. חפשו מסר ברור ופשוט.
- אל תנסו להתחכם ואל תיפלו לטרנדים.
- תרכשו חשיפה חכמה מהפלטפורמות שיודעות להציג אותכם בדיוק קהל שלכם!
לשיחת ייעוץ מוזמנים ליצור קשר עם תן-בוסט שיווק דיגיטלי



