קידום ממומן בגוגל אדס

מאות אנשים כבר התחברו לקבוצות הוואטספ של תן-בוסט

קידום ממומן בגוגל אדס

מבוא לקידום ממומן בגוגל אדס

גוגל אדס (Google Ads), שנקראה בעבר גוגל אדוורדס (Google AdWords), היא פלטפורמת פרסום מקוונת שפותחה על ידי Google שבה מפרסמים מציעים להציג פרסומות קצרות, הצעות שירות, רשימות מוצרים או סרטונים למשתמשי אינטרנט. הוא יכול למקם מודעות הן בתוצאות של מנועי חיפוש כמו חיפוש Google (רשת החיפוש של גוגל) והן באתרים שאינם חיפוש כמו אפליקציות לנייד, אתרי אינטרנט שונים (גם אתרים חדשותיים כמו YNET וכדומה), וכמובן ביוטיוב. יחד עם זאת, יש לומר שמרבית המשתמשים המתחילים בקידום ממומן בגוגל אדס יעשו את הקמפיינים הראשונים שלהם בתוצאות החיפוש בלבד – אלו פרסומות טקסטואליות בלבד.

אז מזה גוגל אדס?

גוגל אדס פועלת לפי מודל תשלום לקליק (PPC), כלומר מפרסמים משלמים בכל פעם שמשתמש לוחץ על אחת מהמודעות שלהם. הפלטפורמה משמשת עסקים מכל הגדלים לקידום המוצרים והשירותים שלהם באמצעות סוגים שונים של פורמטים של מודעות. להלן הסוגים העיקריים של גוגל אדס:

  1. מודעות חיפוש: אלו הן מודעות טקסט (לעיתים תמונה קטנה בצד כהרחבה) ואילו מופיעות בדפי תוצאות החיפוש של Google כאשר משתמש מחפש ביטוי מסוים בגוגל.
  2. מודעות לתצוגה (דיספליי): מודעות אלו מופיעות ברשת המדיה של Google, אוסף של למעלה משני מיליון אתרים, המגיעים ליותר מ-90% ממשתמשי האינטרנט ברחבי העולם.
  3. מודעות וידאו: אלו הן מודעות וידאו המופיעות ב-YouTube ובאתרים אחרים ברשת המדיה של Google.
  4. מודעות שופינג: מודעות אלו מופיעות ב-Google שופינג ומציגות מוצרים למכירה – מתאים לאתרי איקומרס בלבד.
  5. מודעות אפליקציה: אלו מקדמות את האפליקציה שלך בגוגל PLAY.

חשוב לדעת, על אף שהתשלום הוא בשיטה של PPC כלומר תשלום לפי לחיצה, זה לא אומר שיש פה מצב של WIN-WIN. מפרסמים רבים חושבים שהם יפרסמו בגוגל ואם משתמשים ילחצו "מה טוב" ואם לא ילחצו אז לא הפסידו דבר כי לא ישלמו ממילא. למעשה יש תשלום גם במקרה שלא מקליקים. הסיבה לכך היא שכאשר לא לוחצים על המודעה אז מדד ה CTR פוחת (יחס הצגות מודעה לעומת לחיצות) וכך משלמים על כל לחיצה.

הגדרת גוגל אדס

למתחילים, הגדרת גוגל אדס כרוכה במספר שלבים. להלן מדריך מקיף:

שלב 1: יש ליצור חשבון Google Ads

  1. לחצו על דף הבית של גוגל אדס.
  2. לחצו על "התחל עכשיו".
  3. היכנסו עם חשבון Google שלכם ​​או צרו חשבון חדש.
  4. ספקו את המידע הנדרש, כגון שם העסק וכתובת האתר של העסק.

שלב 2: יש להגדיר את יעדי הקמפיין שלך

Google Ads מציעה יעדי מסע פרסום שונים לבחירה, זה כולל:

  1. מכירות (איקומרס)
  2. לידים
  3. תנועה לאתר ( טראפיק)
  4. מודעות (awareness)
  5. קידום אפליקציה.

בחרו את היעד המתאים ביותר ליעדים העסקיים שלכם.

שלב 3: בחרו את סוג מסע הפרסום

בהתאם ליעדים, בחרו מבין סוגי מסעות הפרסום הזמינים:

  1. מסע פרסום לחיפוש: הטוב ביותר לקידום מכירות, לידים או תנועה מאנשים שמחפשים ב-Google.
  2. מסע פרסום לתצוגה: אידיאלי למודעות מושכות חזותית שיכולות להופיע באתרים ובאפליקציות.
  3. קמפיין שופינג: מתאים לעסקים של מסחר אלקטרוני המקדמים מוצרים.
  4. קמפיין וידאו: מושלם ליצירת מודעות וידאו שיוצגו ב-YouTube ובאתרים אחרים ברשת המדיה של Google.
  5. קמפיין אפליקציה: נועד להניע הורדות אפליקציות ומעורבות.

אם הנכם מתחילים וודאי תרצו להתחיל עם קמפיין חיפוש שהוא הפשוט ביותר.

שלב 4: הגדירו את התקציב ואת אסטרטגיית ההצעות

  1. תקציב: החליטו כמה אתם רוצים להוציא ביום על מסע הפרסום.
  2. בחירת אסטרטגיה: בחרו אסטרטגיית הצעות לפי יעד מסע הפרסום שלך. לדוגמה, אם המטרה שלך היא המרות, תוכל לבחור באסטרטגיה המתמקדת במחיר לרכישה (CPA) או מקסימום המרות (שיטה שיותר נתמכת על ידי ה AI של גוגל ופחות חשיבה וניתוח של המפרסם).

שלב 5: טרגוט בקידום ממומן בגוגל

מיקוד יעיל מבטיח שהמודעות שלך יגיעו לקהל הנכון. Google Ads מספקת אפשרויות מיקוד שונות:

  1. מילות מפתח: בחרו מילות מפתח שבהן לקוחות פוטנציאליים עשויים להשתמש בעת חיפוש המוצרים או השירותים – זה מתאים לקמפיין חיפוש ולכן מתאים למתחילים.
  2. מיקום: מקדו מודעות למשתמשים במיקומים ספציפיים החשובים לכם – חשוב מאוד במיוחד לעסקים שהשירות שלהם הוא מקומי.
  3. נתונים דמוגרפיים: בחרו גיל, מגדר, סטטוס הורה ומקטעי הכנסה למשק בית.
  4. תחומי עניין והתנהגויות: הגיעו לאנשים על סמך תחומי העניין וההתנהגות המקוונת שלהם.
  5. שיווק מחדש: מקדו למשתמשים שקיימו בעבר אינטראקציה עם האתר או האפליקציה שלכם.

שלב 6: צרו מודעות מושכות, סוחפות ומשכנעות חשוב ל CTR של כל קידום ממומן

עבור כל סוג מודעה, תצטרך ליצור תוכן משכנע:

  1. מודעות חיפוש: כתבו כותרות ותיאורים מרתקים שמעבירים מסר שיווקי ויחד עם זאת ברור מאוד מה המוצר / שירות שאתם מוכרים.
  2. מודעות לתצוגה: עצבו באנרים או תמונות מושכים חזותית – המטרה היא שהמשתמשים שרואים את המודעה יקליקו עליה ויצרו CTR גבוה.
  3. מודעות וידאו: צרו סרטונים מושכי תשומת לב שמעבירים מסר מדויק. שימו לב שבסרטונים תוכלו להעביר הרבה יותר מידע גם ישיר וגם תת הכרתי.
  4. מודעות שופינג: ודאו שהתמונות ותיאורי המוצר מעודכנים, מדויקים ומושכים.
  5. מודעות אפליקציה: עצבו מודעות המדגישות את היתרונות של האפליקציה ולמי האפליקציה תעזור.

טיפים חיוניים למסעות פרסום יעילים בקידום ממומן בגוגל

הנה כמה טיפים חיוניים כדי להבטיח שהקמפיינים שלך ב-Google Ads יצליחו:

1. ערכו מחקר מילות מפתח יסודי

מילות מפתח הן הבסיס של מודעות חיפוש. השתמשו בכלים כמו מתכנן מילות המפתח של גוגל כדי לזהות מילות מפתח רלוונטיות עם איזון טוב בין נפח חיפוש ותחרות. התמקדו ככל הניתן במילות מפתח עם זנב ארוך, שהן ספציפיות יותר ובדרך כלל יש להן פחות תחרות.

מילות מפתח עם זנב ארוך בקידום ממומן בגוגל


הסבר קצר על מזה זנב ארוך במילות חיפוש הוא חשוב מאוד. לדוגמא קוסמטיקאית מתל אביב יכולה להתחרות על הביטוי שיש לו המון חיפושים: "קוסמטיקאית בתל אביב" אבל הוא יחסית יקר כי גם יש עליו הרבה תחרות – הוא נחשב ביטוי פופולארי. לעומת זאת דוגמא למילות מפתח עם "זנב ארוך" עבורה יהיה:
"קוסמטיקאית רפואית בתל אביב", "קוסמטיקאית מומלצת בתל אביב", "קוסמטיקאית לגברים בתל אביב", "טיפולי פנים בתל אביב"….

חיפוש זנב ארוך - קידום ממומן בגוגל

2. קופירייטינג מוצלח

המודעה צריכה להיות ברורה ברמת ה"קופי", תמציתית ומשכנעת. הדגש הוא להכניס פנימה לקופי את כל מה שייחודי למוצר / שירות שמפורסם. ולכלול קריאה חזקה לפעולה (CTA). לדוגמה, "קנו עכשיו", "הירשמו היום" או "קבלו הצעת מחיר כעת".

3. השתמשו במילות מפתח שליליות

מילות מפתח שליליות מונעות את הצגת המודעות שלך בחיפושים לא רלוונטיים. זה עוזר לשפר את הרלוונטיות של המודעות שלך ומפחית הוצאות מבוזבזות. לדוגמה, אם מוכרים מוצרים פרימיום, תוכלו להשתמש במילות מפתח שליליות כמו "זול" או "חינם".

4. צרו דפי נחיתה הממירים – יש לכך חשיבות מכרעת בקידום ממומן בגוגל

ודאו שדפי הנחיתה רלוונטיים למודעה ומותאמים להמרות. זה כולל קריאה לפעולה ברורה, ניווט קל ועיצוב ידידותי לנייד. דף הנחיתה צריך להתאים למודעה מבחינת מסרים והיצע. עליו לענות על היבטים רבים למדו עוד על איך דף נחיתה צריך להיות בנוי.

5. עקבו אחר הקמפיין פרסום ובצעו אופטימזציות

יש לעקוב באופן קבוע אחר ביצועי המודעות ולהתאים את מסעות הפרסום בהתאם. מדדים כמו שיעור קליקים (CTR), שיעור המרות, עלות לקליק (CPC) והחזר על הוצאות פרסום (ROAS) הם חיוניים להבנת קמפיין ולביצוע אופטימיזציית קמפיין. השתמשו בנתונים אלה כדי לבצע אופטימיזציה של מסעות הפרסום שלך על ידי התאמת הצעות מחיר, זיקוק מילות מפתח ועדכון קופי של מודעה.

6. A/B בדקו את המודעות כל הזמן

בצעו בדיקות A/B כדי לקבוע אילו וריאציות של מודעות מניבות את הביצועים הטובים ביותר. בדקו כותרות, תיאורים, תמונות וקריאות קריאה שונות. זה עוזר להבין מה הכי מהדהד עם הקהל ומשפר את הביצועים הכוללים של מסע הפרסום.

7. השתמשו בהרחבות למודעות

\\ חשוב חשוב חשוב \\
הרחבות למודעות מספקות מידע נוסף ויכולות לשפר את נראות המודעה ואת שיעור הקליקים. תוספים נפוצים למודעות כוללים:

  1. תוספי Sitelink: הוסף קישורים לדפים ספציפיים באתר שלך.
  2. תוספי שיחה: כלול את מספר הטלפון שלך ליצירת קשר קל.
  3. תוספי מיקום: הצג את כתובת העסק ואת המפה שלך.
  4. תוספי הסבר: הדגש נקודות מכירה או הצעות עיקריות.
  5. תוספי מידע מובנים: ספק פרטים נוספים על המוצרים או השירותים שלך.

בחרו לכל קמפיין שאתם מריצים לפחות 3 הרחבות.

8. רימרקטינג בקידום ממומן בגוגל, פייסבוק או כל פלטפורמה אחרת

רימרקטינג זה לפרסם ולטרגט קהלים שכבר היו באתר האינטרנט (או בכל אינטרקציה אחרת פיזית או דיגיטלית). פרסמו להם מחדש מכוון שלמשתמשים שביקרו בעבר באתר אך לא ביצעו המרה יש סיכוי גבוה יותר להמיר לאחר שהם מכירים אותכם כבר וגילו עניין בעבר. השתמשו במודעות מותאמות כדי למשוך מחדש את המבקרים האלה ולעודד אותם לחזור ולהשלים רכישה. רק שימו לב לבצע את זה לפרק זמן שהוא לא ארוך מידי אחרת תבזבזו כסף בכיוונים הלא נכונים.

9. בצעו אופטימיזציה לנייד

ודאו שהמודעות ודפי הנחיתה מתאימים לנייד. עם כמות משמעותית של תנועה שמגיעה ממכשירים ניידים, אופטימיזציה לנייד יכולה לשפר את חווית המשתמש ולהגדיל את ההמרות. במידה ואינכם יודעים כיצד לבצע אופטימיזציה מסוג זה חפשו מומחה לקידום אתרים שיוכל לעזור לכם. אתם מוזמנים לגלות עכשיו את תן-בוסט שיווק דיגיטלי לעסקים שכמובן יוכלו לעזור בכך.

10. הבינו את ציון האיכות של גוגל אדס

ציון האיכות הוא מדד שבו Google משתמשת כדי לקבוע את הרלוונטיות והאיכות של המודעות ומילות המפתח שלך. זה משפיע על מיקום המודעה והעלות לקליק. גורמים המשפיעים על ציון האיכות כוללים:

  1. שיעור קליקים צפוי: מה הסיכוי שהמודעות שלך יילחצו.
  2. רלוונטיות המודעה: עד כמה המודעה שלך תואמת את כוונת החיפוש.
  3. חווית דף נחיתה: הרלוונטיות והשימושיות של דף הנחיתה שלך.

שיפור ציון האיכות שלך יכול להוביל למיקומי מודעות טובים יותר ולעלויות קליק נמוכות יותר.

אסטרטגיות מתקדמות להצלחת Google Ads

למי שרוצה לקחת את מסעות הפרסום שלהם ב-Google Ads לשלב הבא, יש לשקול את האסטרטגיות המתקדמות הבאות:

1. השתמשו בשיטות חכמות להגשת הצעות מחיר

שיטות בידינג חכמות הן קבוצה של אסטרטגיות הצעות מחיר אוטומטיות המשתמשות בלמידה חישובית כדי לבצע אופטימיזציה להמרות או לערך המרה. אסטרטגיות אלו כוללות:

  1. יעד עלות להמרה: מגדיר באופן אוטומטי הצעות מחיר כדי לקבל כמה שיותר המרות במחיר היעד שלך לרכישה.
  2. יעד החזר על הוצאות פרסום: מגדיר הצעות מחיר כדי למקסם את ערך ההמרה תוך השגת יעד החזר על הוצאות פרסום.
  3. מקסם המרות: מגדיר באופן אוטומטי הצעות מחיר כדי לעזור לך להשיג את מירב ההמרות במסגרת התקציב שלך.
  4. אופטימיזציית מחיר לקליק: התאמה של הצעות המחיר הידניות שלך כדי לעזור לך לקבל יותר המרות.

2. הטמיעו מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש (מודעות דיספליי)

מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש מאפשרות לך לספק מספר כותרות ותיאורים, שגוגל משלבת אותם בדרכים שונות כדי למצוא את השילובים המניבים את הביצועים הטובים ביותר. זה יכול לשפר את ביצועי המודעות ואת הרלוונטיות.

3. השתמשו בהתאמה ללקוחות – טרגוט חכם

התאמה ללקוחות מאפשרת להשתמש בנתונים שלך כדי להגיע ללקוחות בחיפוש Google, שופינג, YouTube ו-Gmail. העלה רשימה של כתובות אימייל של לקוחות, ו-Google תתאים אותן למשתמשים, מה שיאפשר לך להציג בפניהם מודעות מותאמות.

4. השתמשו במודעות חיפוש דינמיות

מודעות דינמיות לרשת החיפוש מייצרות מודעות באופן אוטומטי על סמך התוכן של האתר שלך. זה שימושי במיוחד עבור אתרים עם מלאי גדול של מוצרים או תוכן שמשתנה לעתים קרובות.

5. השתמשו במיקוד לפי קהל

בנוסף למיקוד לפי מילות מפתח, השתמשו במיקוד לפי קהל כדי להגיע לפלחי משתמשים ספציפיים. זה כולל:

  1. קהלים עם עניין בתחום מסוים: משתמשים בעלי עניין רב בנושא מסוים.
  2. קהלים בשוק: משתמשים חוקרים או משווים באופן פעיל מוצרים או שירותים.
  3. קהלים דומים (similar audience): משתמשים דומים ללקוחות הקיימים שלך.

טעויות נפוצות שיש להימנע מהן בקידום ממומן בגוגל

כדי להבטיח שהקמפיינים שלך ב-Google Ads יהיו יעילים, הימנעו מהטעויות הנפוצות הבאות. בקידום ממומן בגוגל חשוב מאוד לשים לב לנקודות הבאות בכל קמפיין שמעלים וכדאי לשמור את זה כצ'ק ליסט.

1. התעלמות ממילות מפתח שליליות

אי שימוש במילות מפתח שליליות עלול לגרום להופעת המודעות שלך בחיפושים לא רלוונטיים, בזבוז התקציב שלך והורדת שיעור הקליקים שלך.

2. קופי גרוע

קופי מודעה חלש או לא רלוונטי עלול להוביל לשיעורי קליקים נמוכים ולציוני איכות נמוכים. התמקדו תמיד בכתיבת קופי מודעה ברור, משכנע ורלוונטי כולל הנקודות חוזקה של העסק.

3. דפי נחיתה לא יעילים

מודעה מצוינת יכולה להביא תנועה, אבל אם דף הנחיתה אינו מותאם להמרות, הקליקים לא יהפכו למכירות או לידים. ודאו שדף הנחיתה שלכם ידידותי למשתמש, רלוונטי ובעל CTA ברור.

4. עבודה עם משתמשים במכשירים ניידים

כאשר חלק ניכר מהחיפושים מגיעים ממכשירים ניידים, אי אופטימיזציה של המודעות ודפי הנחיתה שלך לנייד עלולה לגרום לאובדן הזדמנויות עצום.

5. אי שימוש בתוספים במודעות הקמפיין

בקידום ממומן בגוגל תוספים (הרחבות) למודעות ישפרו משמעותית את הנראות ואת שיעור הקליקים של המודעה. הקפידו להשתמש בתוספים מתאימים כדי לספק מידע נוסף ולשפר את ביצועי המודעה. חוק אצבע אומר שכל מודעה צריכה לפחות 3 תוספים.

6. הגדרות טרגוט מיקום (לוקיישן)

מומלץ תמיד להגדיר טרגוט לפי מיקום (ובמיוחד כשהעסק הוא עסק מקומי). יחד עם טרגוט איפה גאוגרפית צריך לפרסם חשוב להוסיף איפה לא לפרסם! כלומר לעשות exclude למקומות שאותם לא רוצים בקמפיין.

סיכום

Google Ads הוא כלי רב עוצמה לעסקים המעוניינים להגיע לקהל רחב ולהשיג יעדי שיווק שונים. אחד החוזקות שלו עבור בעלי עסקים מתחילים היא שאין צורך בקריאייטיב ויז'ואלי שזה דבר שהרבה פעמים קשה לעסקים ליצור. על ידי הבנת היסודות, הגדרה נכונה של הקמפיין וביצוע שיטות עבודה מומלצות, ניתן למנף ביעילות את Google Ads כדי להגדיל תנועה, ליצור לידים ולהגדיל את המכירות. זכרו לנטר ולהתאים כל הזמן את מסעות הפרסום שלכם, לערוך מחקר מילות מפתח יסודי, לבצע אופטימיזציה של עותק מודעות ודפי נחיתה, ולהשתמש באסטרטגיות מתקדמות כדי להישאר לפני המתחרים. עם זמן ומאמץ, קידום ממומן בגוגל יכולה להפוך לאבן יסוד באסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלך, לספק תוצאות מדידות ולהניע צמיחה לעסק שלך.

תן-בוסט שיווק דיגיטלי לעסקים

דילוג לתוכן