עסקים קטנים שואלים שאלות על שיווק דיגיטלי לעסק

מאות אנשים כבר התחברו לקבוצות הוואטספ של תן-בוסט

עסקים קטנים שואלים שאלות על שיווק דיגיטלי לעסק

רשימת שאלות ענקית שעסקים קטנים שואלים

מה זה SEO?

SEO זה קידום אתר האינטרנט שלך בצורה אורגנית עבור ביטוי מסוים (או כמה ביטויים). תארו לעצמכם מצב שבו אתם תמיד בעמוד הראשון בביטוי הכי חשוב עבורכם 24/7.

כמה זמן לוקח SEO?

לוקח להגיע לעמוד הראשון של גוגל בין חצי שנה לשנה. עם זאת, אסור בשום פנים ואופן להתחייב לכך. יש יותר מידי גורמים שמשפיעים ואינם קשורים למקצועיות המקדם.

למה צריך מחקר מילות מפתח ב SEO?

צריך לבחור את הביטויים הכי עבור העסק שלך. הם צריכים להיות מצד אחד מאוד רלוונטים ומצד שני לא תחרותיים מידי.

למי מתאים SEO?

SEO מתאים לכל עסק. יחד עם זאת, כאשר מדובר על עסק קטן ומתחיל צריך לבדוק מה יהיה נכון יותר. האם קידום SEO שהוא יתן תוצאות בטווח הרחוק לבין PPC שיתן תוצאות לטווח קצר.

איך עושים SEO?

SEO מתבסס על שתי רגליים: רגל אחת זה בניית פרופיל קישורים ורגל שניה זה יצירת תוכן איכותי.

מה הכי חשוב לדעת כשעושים SEO?

האתר אינטרנט חייב להיות בנוי בצורה מצויינת ולא חובבנית. אתר שבנוי בצורה חובבנית יפגע ברמת ה SEO.

מה זה PPC? ומה זה CPC?

שניהם מציינים את אותו הדבר. מדובר על קידום ממומן ברשתות החברתיות או בגוגל או באנרים. בסופו של דבר העלות היא פר קליק.

מה היתרונות של PPC ו CPC?

ראשית, חשוב להבין שזה שתי שמות נרדפים לקידום ממומן שבו העלות היא פר קליק. היתרון הגדול של זה הוא שזה מייצר תנועה לדף נחיתה או טופס בצורה מאוד מיידית. לא צריך לחכות זמן רב בשביל ליצור תנועה מסחרית לאתר.

מה החסרונות של PPC (CPC)?

החסרון הגדול הוא שזה בהכרח מייצר "תנועה קרה". תנועה של משתמשים שלא מעוניין לרכוש ממך. חלקם יהיו מתחרים, סקרנים, חלקם לקוחות פוטנציאלים שעדיין לא התחממו מספיק. התנועה הקרה הזו מבזבזת כסף ויכולה לתסכל מאוד. צריך למצוא אסטרטגיות איך להפחית תנועה קרה מהתנועה החמה שמייצרת המרות.

איך אפשר לשפר את הקמפיין הממומן PPC?

קמפיין ממומן משפרים בשתי דרכים:
1. אופטימיזציה – כל קמפיין צריך לעשות לו אופטימיזציה כל פרק זמן מסוים. זה צריך להעשות באמצעות היגיון בריא וראיה נכונה של הנתונים שנצברו במשך תקופת הזמן.
2. אסטרטגיות משפך שיווקי – יש עשרות שונות של משפכים כאשר לכל עסק צריך להתאים משפך ספציפי. המטרה של משפך היא גם לסנן משתמשים לא רלוונטיים שמבזבזים כסף וגם לחמם משתמשים רלוונטיים.

מה זה משפך שיווקי?

משפך שיווקי מיישמים כאשר יש קהל גדול של משתמשים שמטרגטים (לדוג' 7 מיליון משתמשים).
כעת צריך לעשות שתי פעולות: לסנן משתמשים לא רלוונטיים ולחמם משתמשים רלוונטיים להמרות.
יש אסטרטגיות שונות של משפכים. באופן כללי, צריך לנהוג עם זה בזהירות כי זה עסק שהוא יותר יקר מקמפיין פשוט שמתמקד בקהל קטן. משפך שיווק ממומן בד"כ לא מתאים לעסק קטן. לקריאה נוספת על משפך שיווק קראו אסטרטגיית משפך שיווק בדיגיטל

מה זה CPM?

cost per mile – זה מדד שלפיו אפשר לבחון ולמדוד פרסום ברשתות החברתיות או מודעות דיספליי (באנרים). זה מציין כמה עלתה בממוצע החשיפה ל 1000 איש.

מה זה סושיאל (social)?

סושיאל זה קידום אורגני ברשתות החברתיות. ניתן לעשות זאת לבד וניתן להעזר באיש מקצוע. כלומר, כאשר בעל עסק לא מעוניין לפרסם תוכן ברשתות החברתיות,איש מקצוע יכול לעשות זאת עבורו. בדרך כלל זה לא מתאים לעסק קטן. הסיבה לכך היא שבעל העסק יצטרך לצלם בעצמו את התוכן. ואז איש המקצוע יעשה רק "פינישים" ויעלה אותם לרשתות.
התחושה של בעל העסק תהיה שהוא משקיע שעות ואז איש המקצוע משקיע עשירית מהזמן הזה אבל גובה סכום נכבד.

חשוב להבין, יצירת תוכן ואז שליחת התוכן לאיש מקצוע שיעשה פינישים וסדר זה הדבר הנכון כאשר התקציב אינו מוגבל. אבל בפועל התקציב מוגבל וצריך לעשות חישובים של עלות – תועלת.

איך עושים סושיאל (social)?

ההמלצה הטובה ביותר שיש היום היא לעשות סרטון קצר של 30 עד 60 שניות. ואז לפרסם את זה באינסטגרם ופייסבוק כרילז, ביוטיוב כ"שורט", ובטיקטוק כ-טיקטוק. זה צריך להיות סרטון שנותן "ערך" למשתמש.
כאשר סרטון מצחיק אז הערך שלו הוא בידור.
סרטון הדרכה הערך שלו הוא למידה.
סרטון תוכן שמרחיב אופקים הערך שלו הוא להשביע סקרנות.
סרטון מרגש הערך שלו הוא לרגש.
סרטון מוטיבציה הערך שלו הוא לקבל מוטיבציה.

מה הכי חשוב לדעת כשעושים PPC (CPC)?

לצערי אין דבר אחד שהוא הכי חשוב אלא מכלול של דברים.
1. ההצעה העסקית חייבת להיות מצויינת.
2. הקריאייטיב והקופי צריכים למשוך.
3. הקמת הקמפיין באופן טכני צריכה להיות נכונה למטרת הקמפיין.
4.הדף נחיתה צריך לעבוד באופן מושלם גם טכנית וגם עיצובית.

למה חשוב שהאתר יהיה רספונסיבי ומובייל פרנדלי?

אתר רספונסיבי הכוונה לאתר שאפשר לצפות בו בכל גודל מסך. מובייל פרינדלי הכוונה שהוא גם רספונסיבי, אבל גם מהיר, וגם בעל חווית משתמש טובה במובייל – לדוגמא כפתורים מספיק גדולים, טקסט מספיק גדול וקריא וכדומה.

למה צריך לכתוב מאמרים ופוסטים באתר?

כתיבת תוכן מקדמת את האתר ואת האופן שבו גוגל מדרג את האתר. אתר שמייצר תוכן טוב ואיכותי – גוגל יעריכו אותו וידרגו אותו בהתאם.

האם כדאי לעשות אסטרטגיות שיווק רבות ומגוונות?

ברוב המקרים לעסק קטן אין את התקציב השיווקי לייצר האבה אסטרטגיות שיווק. ברוב המקרים יש צורך לקחת אסטרטגיה אחת בלבד ולדבוק בה עד שמגדילים את ההכנסות ומבססים את העסק. לאחר ביסוס העסק עושים סקייל שכולל הרחבה לאסטרטגיות שיווקיות נוספות ולעיתים גם מתוחכמות מהאסטרטגיה הראשונה שננקטה.

איפה עדיף לשווק עסק קטן – פייסבוק או גוגל?

זה כתלות בשירות \ המוצר שהעסק מוכר.
פייסבוק נועד לחשיפה וקשר עם לקוחות פוטנציאלים. לעיתים אפילו אפשר לגרום בפייסבוק לרכוש מוצר או שירות שהוא לא תכנן לרכוש. לעומת זאת, גוגל נועד לתפוס משתמשים בדיוק כשהם באמצע הסקר שוק למוצר או השירות הספציפי.

איך לעשות שיווק דיגיטלי לעסק קטן?

כדאי להתמקד בפלטפורמה אחת – פייסבוק או גוגל ופשוט למקסם בה את התוצאות ככל האפשר.

למה חשוב לעשות שיווק דיגיטלי אצל מומחה?

פשוט בגלל שיש פחות טעויות שעשויות להעשות. אני צפיתי בהרבה מאוד טעויות שבעלי עסקים עשו וגרמו להם לבזבז הרבה מאוד כסף.

מזה משפך שיווק?

משפך שיווק נועד על מנת לסנן משתמשים לא רלוונטיים ולחמם למכירה את המשתמשים הרלוונטיים. בד"כ אין בזה צורך בעבור עסק קטן שמספק שירות איזורי. אבל עסקים אחרים שמספקים מוצר או שירות לכל הארץ – בייחוד מוצרים דיגיטליים ככל הנראה יצטרכו את זה יותר. וחשוב לזכור שכל מקרה הוא לגופו. לקריאה נוספת אסטרטגיית משפך שיווק בדיגיטל

מזה רימרקטינג?

רימרקטינג זה לטרגט משתמש שכבר הראה התעניינות (מעורבות) או אפילו רכש בעבר.

מזה קמפיין רדיפה?

קמפיין רדיפה זה קמפיין רימרקטינג – טרגוט משתמש שהיה מעורב עם העסק בעבר ואפילו רכש בעבר.

מה האתגר הכי גדול בשיווק דיגיטלי PPC?

האתגר הכי גדול זה להביא לידים מאוד איכותיים שבאמת מבצעים רכישה. גיוס לידים הוא אתגר כי יש המון חוות קליקים, בוטים, אוואטרים, מתחרים, סתם סקרנים, משתמשים שלוחצים בטעות על המודעה. כל אלו מגדילים את העלויות מאוד בשוק שהוא גם ככה מאוד תחרותי ומוצף.

מה עדיף SEO או PPC (CPC )?

SEO קידום אתרים זו פרקטיקה חשובה מאוד שמועילה לטווח ארוך. PPC קידום ממומן זו פרקטיקה שמביאה תוצאות בטווח הקצר. SEO מביא לידים הרבה יותר איכותיים! ו PPC מביא לידים שתהליך המכירה להם הוא בד"כ מאתגר יותר.

האם צריך מומחה או שאפשר לעשות לבד PPC (CPC)?

אפשר לעשות לבד אבל זה כמובן יגרור טעויות שעלולות לעלות הרבה מאוד כסף. זה מסוג הדברים שמנסים לחסוך בהם ובסוף עולים יותר ביוקר.

מזה גוגל מיי ביזנס?

גוגל מיי ביזנס זה למעשה לעשות SEO מקומי. זה מאפשר להיראות בגוגל בצורה אורגנית. היתרון של זה הוא שזה מבוסס מיקום גאוגרפי. לכן כשמשתמש מחפש בקרבה לעסק מסוים את השירות שלו הוא ימצא אותו בתוצאות בגוגל. גם את גוגל מיי ביזנס צריך לדעת לתחזק ולשמור up-to-date בשביל להיות בתוצאות הראשונות.

טיפ: מומלץ לעשות מחקר מילות מפתח ולהכניס את מילות מפתח עם נפח חיפוש גבוה.

דף זה נכתב באהבה על ידי תן-בוסט 💗 שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

דילוג לתוכן