פייסבוק היא אחת הפלטפורמות החזקות ביותר לפרסום דיגיטלי, עם מיליארדי משתמשים פעילים ויכולות פילוח מדויקות (יחסית!). ניהול קמפיין פרסום בפייסבוק יסייע לכל עסק.

זה לא משנה אם יש לך עסק קטן, חנות אונליין או שאתה משווק שירותים מקצועיים – קמפיין ממומן בפייסבוק יכול להביא לך תוצאות מרשימות בתקציב נמוך יחסית.
מה חשוב לדעת רגע לפני שמפרסמים בפייסבוק
חשוב לדעת שחשוב להצמד לאסטרטגיה שיווקית מסוימת. מי שלא נצמד לאסטרטגיה שיווקית עלול לקבל תוצאות במחירים גבוהים יותר ואף לא לקבל תוצאות בכלל. לעסקים קטנים מומלץ לקרוא את המאמר אסטרטגיות שיווק בתקציבים נמוכים.
צעד ראשון: הגדרת מטרת הקמפיין
לפני שמתחילים להשקיע כסף, חייבים להבין מה המטרה של הקמפיין. פייסבוק מציעה מגוון מטרות שונות, ביניהן:
- תנועה לאתר – להביא גולשים לדף נחיתה או אתר מכירות – בלי להשתמש באלגוריתם המתוחכם של הפלטפורמה שיודע למצוא את הלידים החמים יותר.
- לידים (לידים חמים!) – שימוש באלגוריתם החכם של הפלטפורמה שיודע למצוא את הלידים החמים ולטרגט אותם. ניתן להשתמש ביצירת טופס לידים ישירות בפייסבוק \ הודעה ישירות לוואטספ ומסנג'ר \ או לאתר אינטרנט ודפי נחיתה.
- המרות – לגרום לאנשים לבצע פעולה ספציפית באתר (רכישה, הרשמה וכו’).
- מעורבות בפוסט – לגרום ליותר אנשים לעשות לייק, לשתף או להגיב – מומלץ במיוחד בפוסטים שהם פעילויות שונות – למשל "ספרו לנו מה עשיתם בקיץ האחרון, עשו לייק לפוסט ואולי תקבלו מתנה שווה.."
- מודעות למותג – פשוט לגרום ליותר אנשים להכיר את המותג שלך – לא מומלץ לעסקים קטנים להתחיל מקמפיין כזה באופן רחב.
איך בונים קהל ממוקד?
הסוד של הצלחת הקמפיין הוא טרגוט נכון. בפייסבוק יש כלים שמאפשרים להגיע בדיוק לאנשים שאתה מחפש:
- פילוח דמוגרפי – גיל, מין, מיקום, מצב משפחתי ועוד.
- תחומי עניין – ניתן לפלח אנשים לפי תחומי עניין מסוימים כמו כושר, בישול, טכנולוגיה ועוד.
- קהלים מותאמים אישית – אפשר להעלות רשימת לקוחות קיימת, ליצור קהל רימרקטינג או לבנות קהל דומה (Lookalike).
האם תמיד נכון לבנות קהל ממוקד?
התשובה היא – ממש לא! מאז שהושק Advantage+ Audience של פייסבוק, הפלטפורמה יודעת לדייק למותג בדיוק את הקהל שלו. מאז שזה הושק למעשה מה שחשוב יותר מהפילוח זה דווקא הקופי, הקריאייטיב, ההצעה העסקית, והגדרות הקמפיין כולל הגדרת המרות בדרך נכונה. ברוב המקרים יהיה נכון לתת לפייסבוק קהל רחב ככל האפשר ושהוא כבר יגיע למי שצריך לפי יכולות ה AI שלו.
קריאייטיב – החלק הכי חשוב!
אנשים בפייסבוק נחשפים לאלפי פרסומות ביום. כדי שהקמפיין שלך יבלוט, צריך קריאייטיב חזק:
- תמונה או וידאו מושכים – תמונות צבעוניות, וידאו קצר ומניע לפעולה.
- טקסט קולע – קצר, ברור, ומדבר ישירות לקהל היעד.
- כפתור קריאה לפעולה (CTA) – אל תשאיר מקום לניחושים, תדריך את הלקוח מה לעשות ("הרשמו עכשיו", "קנו כאן", "צרו קשר").
- הצעה עסקית – בעסקים קטנים חשוב במיוחד לרשום גם הצעה עסקית ברורה וכדאית כחלק מאסטרטגיה מוצלחת.
הגדרת המרות
המרה היא בעצם הפעולה שהקמפיין מכוון אליה. בכל קמפיין יש פעולה אחת שהיא הפעולה החשובה ביותר שהיינו רוצים שהמשתמש יבצע. כמובן שתמיד יש גם דברים קטנים נוספים שאנחנו מקבלים על הדרך. למשל, אם יש לנו קמפיין לידים והמטרה הראשית שלנו היא להביא לידים חמים – אז הדברים הקטנים והמשניים שנקבל יהיו חשיפה, הרשמות לניוזלטר או לקבוצת וואטספ, העלאה של העוקבים וכד'.
בכל מקרה, הגדרת ההמרה היא מאוד חשובה לביצועי הקמפיין וחשובה להגדירה בקמפיין בשביל שהפלטפורמה תדע לכוון טוב יותר לקהל הנכון. במידה וההמרה מתבצעת מחוץ לפייסבוק למשל – מדובר על גיוס ליד מהאתר על ידי טופס באתר אז צריך להגדיר את ההמרה גם באמצעות פיקסל. בגדול, הפיקסל מכניס קטע קוד לאתר שלך במטרה לאתר את המשתמשים ולצבוע אותם ככאלה שביצעו המרה. כעת, פייסבוק ידע למצוא משתמשים דומים וכך לדייק את הטרגוט לפי מטרות הקמפיין.
איך מוודאים שהקמפיין עובד?
כאן נכנס השלב של ניתוח נתונים ואופטימיזציה:
- CTR (אחוז הקלקות) – אם נמוך, ייתכן שהקריאייטיב לא מספיק טוב.
- CPC (עלות לקליק) – ככל שיותר נמוך, יותר טוב.
- Conversion Rate (שיעור המרה) – האם הקהל באמת מבצע את הפעולה הרצויה? אם נמוך אז אולי יש מה לשפר הן בקריאייטיב והן בדף הנחיתה \ אתר אינטרנט.
- A/B Testing – תמיד תבדקו לפחות שני סוגי מודעות כדי לראות מה עובד טוב יותר.
טיפים להצלחה
- לא לשים את כל התקציב ביום אחד – תתחילו בסכום קטן ותגדילו בהדרגה.
- להשתמש בפיקסל של פייסבוק – למעקב ואופטימיזציה חכמה יותר.
- לעשות רימרקטינג – פרסום מחדש לאנשים שכבר התעניינו בך.
- לנסות פורמטים שונים – קרוסלה, וידאו, סטורי, מודעות ממומנות בהודעות.
- לשמור על עקביות – קמפיין טוב זה ריצה למרחקים ארוכים, לא ספרינט.
ניהול קמפיין פרסום בפייסבוק יכול להיות פשוט יותר
ניהול קמפיין ופרסום מוצלח בפייסבוק דורש שילוב של יצירתיות, ניתוח נתונים ותכנון נכון. אם עושים את זה נכון – התוצאות יכולות להיות מדהימות, גם בתקציבים נמוכים. מומלץ להשתמש באיש מקצוע כי כן, זה אמנם עולה כסף אבל בלונג ראן – זה חוסך טעויות שחוסכות כסף.
בהצלחה!