מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?

מאות אנשים כבר התחברו לקבוצות הוואטספ של תן-בוסט

מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?

אחת השאלות שנשאלת פעמים רבות על ידי לקוחות היא מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן. ויותר חשוב מכך, איך אנחנו כסוכנות יכולים לסייע בביצוע קידום ממומן או אורגני. ראשית צריך להבין שגם ממומן וגם אורגני מתבצעים במנועי החיפוש וברשתות החברתיות הפופולאריות. ההבדל בניהם הוא האם בעל העסק ישלם ישירות לפלטפורמה המפרסמת או לא.

קידום ברשתות החברתיות

הרשתות החברתיות הפופולאריות הן פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טיקטוק. קצת פחות פופולארי בישראל אבל בהחלט קיים זה טוויטר, לינקדאין, פינטרסט, רדיט, קווארה ועוד..
גם האפליקציות למשלוח הודעות וואטספ וטלגרם נחשבות רשתות חברתיות. הפרסום ברשתות החברתיות מתחלק לממומן ולאורגני.

קידום ממומן ברשתות החברתיות CPC

במסגרת הקידום הממומן ישלם העסק ישירות לפלטפורמה המפרסמת בעבור הפרסום. זה נקרא תקציב הפרסום ונהוג להקצות עבור תקציב זה 70 – 100 ש"ח ליום. לדוגמא אם ננהל את הפרסום בפייסבוק אז נקבל מפייסבוק כלי לניהול הפרסום (facebook ads manager), ודרכו נפרסם קמפיינים שונים. הקמפיינים שנפרסם לא חייבים להיות בעלי תוכן מאוד איכותי כי ה"מנוע" שמקדם אותם זה הכסף שאנחנו משלמים. הם יכולים להיות קמפיינים פשוטים מאוד עם הצעה עסקית טובה וזה עשוי לעבוד מעולה. בכל פעם שמשתמש ילחץ על המודעה פייסבוק יחייבו את החשבון. בד"כ המטרה היא לגייס לידים או לעשות מכירות אונליין. כל עוד המכירות עולות על מחיר הפרסום זה נקרא "ROAS חיובי" וזה החמצן של העסק. זה אומר שהקמפיין הוא רווחי.

מלבד התקציב שהרשת החברתית תגבה יש גם דמי עבודה בעבור הקמה וניהול הקמפיין.

טיפ: לא תמיד הלידים הזולים משתלמים! ברוב המקרים דווקא הלידים היקרים יותר הם לידים האיכותיים שיעשו בסוף סגירה.

קידום אורגני ברשתות החברתיות (social)

במסגרת הקידום האורגני ברשתות משתמשים בפלטפורמה שכל משתמש באינטרנט יכול להשתמש בה. לכל רשת חברתית יש תכנים מסוימים שנהוג לפרסם בה והם מקבלים חשיפה. בקידום מסוג זה נקרא גם "סושיאל" המטרה היא לעשות תכנים טובים ככל האפשר בשביל שיקבלו חשיפה גבוהה. החשיפה שהם מקבלים היא לא בזכות הכסף שמשולם לפלטפורמה אלא בזכות איכות התוכן. איכות התוכן היא המנוע שיקדם את הפרסומים. לכן, על מנת שהתוכן יהיה טוב והתקדם טוב לא מפרסמים תוכן בעל אופי פרסומי. מנסים כמה שאפשר להסוות את ה"קול הפרסומי". קידום מסוג זה בעל העסק יכול לעשות לבד או על ידי מקדם "סושיאל". במקרה שעושים את זה עם מקדם סושיאל יש מחירים שונים לחבילות שונות. בכל מקרה, בעסקים קטנים בעל העסק יצטרך להיות פעיל ביצירת התוכן.

קידום במנועי החיפוש

בישראל נהוג להתייחס אך ורק לגוגל מכיוון שגוגל שולטת בצורה אבסולטית. בחו"ל יש עוד מנועי חיפוש כמו yahoo לדוגמא. הקידום במנוע החיפוש גם הוא מתחלק לממומן ואורגני.

קידום ממומן במנוע החיפוש SEM

הקידום בפלטפורמה זו הוא קידום שנעשה על משתמשים שמחפשים ביטוי מסוים. בכל פעם שמשתמש יחפש ביטוי מסוים יקפצו לו 2 – 4 מודעות ממומנות על ידי מפרסמים שונים. במידה ויבחר ללחוץ אל אחד הקישורים הוא יגיע לדף נחיתה שבו תוצע לו ההצעה העסקית בצורה מקיפה. בקמפיין מסוג זה משלמים ישירות לגוגל דרך הממשק google ads. התקציב לכל קמפיין בפלטפורמה זו צריך להיות בין 70 ל 100 שח ליום. בנוסף לזה כמובן יש את דמי העבודה בעבור הקמת הקמפיין וניהולו. בד"כ מקבלים פחות לידים אבל לידים יותר איכותיים מאשר ב CPC.

קידום אורגני במנוע החיפוש SEO

במסגרת קידום אורגני SEO (נקרא גם קידום אתרים) מקודם האתר בעבור מילות מפתח מסוימות. כל תהליך כזה יתחיל במחקר מילות מפתח, לאחר מכן תהיה עבודה באתר ומחוץ לאתר. העבודות הקריטיות ביותר הן בניית פרופיל קישורים וכמובן יצירת תוכן איכותי מאוד – טקסטים וגם וידאו. בקידום SEO אין צורך לשלם ישירות לגוגל אבל יש תשלום למקדם האתרים עצמו.

לשאלות נוספות מוזמנים ליצור קשר! תן-בוסט שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים.

מאמר זה נכתב באהבה 💗 על ידי תן-בוסט ובשיתוף עם ואמוס מדיה.

דילוג לתוכן