מדריך תוסף יוסט (Yoast seo)

אוהבים להיות מעודכנים?
מאות אנשים כבר התחברו לקבוצות הוואטספ של תן-בוסט..

מדריך תוסף יוסט (Yoast seo)

בעלי עסקים יודעים היום שפרסום אורגני הוא חשוב באותה מידה כמו פרסום ממומן. בפרסום ממומן משלמים כסף ישירות לפייסבוק, גוגל, אאוטבריין וכדומה. לעומת זאת בפרסום אורגני משלמים ישירות על תוכן. כלומר משלמים, למקדמי אתרים, כותבי תוכן, ומנהלי רשתות חברתיות. במדריך זה, YOAST SEO אנחנו מתייחסים כמובן לפרסום אורגני בגוגל בלבד. המדריך על תוסף יוסט מתאים לשני סוגים של בעלי עסקים. לסוג שרוצה לקדם לבד בגוגל ולסוג שרוצה לפקח על עבודת המקדמים.

מזה תוסף יוסט (YOAST)?

תוסף יוסט הוא תוסף שאפשר להוסיף לאתר שנבנה על פלטפורמת וורדפרס. הוא ינתח כל דף בעבור מילת חיפוש מסוימת ויציג הערות לשיפור אופטימיזציית הדף. בנוסף, בעזרת התוסף אפשר להגיע בקלות למטא טגים שיש לשנותם בקלות ונוחות. אופטימיזציית SEO מעולם לא היתה פשוטה כל כך.

איך תוסף יוסט (YOAST) מדרג את הדף?

לתוסף יש דירוג עבור כל דף בשני תחומים שונים. דירוג SEO בו הוא התייחס לאלמנטים הקשורים לאופטימיזציית הדף. ודירוג קריאות בו הוא התייחס לכמה המאמר קריא, כלומר התיייחס לחווית המשתמש. הדירוגים הם למעשה רמזור כאשר סמיילי ירוק מציין שזה טוב מאוד. לעומת זאת, סמיילי אדום וכועס מציין שזה רע מאוד. וכמובן שיש גם דירוג ביניים – סמיילי כתום ונייטרלי.

כבעל או בעלת עסק מה עלי לדעת בנוגע ל YOAST?

אנחנו מאמינים שמי ששוכר בעל מקצוע צריך לסמוך עליו. כלומר, בקשו דוח קצר ותמציתי ממקדם האתרים וכותב התוכן שלכם ובזה תסיימו. בעלי העסקים שרוצים לכתוב את התוכן ולקדם בעצמם, הפסקה הבאה היא עבורכם.

איך להשתמש ביוסט YOAST SEO

שימוש במטא טאגים דרך ממשק יוסט

אחרי שבחרת עבור המאמר שלך את מילת המפתח ניגשים למלאכת הכתיבה. מוסיפים פוסט מאמר ורושמים את המאמר מתחילתו ועד סופו. לאחר מכן, בתחתית הדף יהיה section של התוסף שיקרא YOAST SEO תוכלו לראות שם את הדירוג וגם להכניס focus keyphrase שזה בעצם המילת מפתח בנבחרה.

בתמונה למעלה אפשר לראות את המאמר שאני רושם כרגע, לפני אופטימיזציה.

לאחר מכן יש להכניס א הבאים:

  • SEO TITLE – מומלץ מאוד שיהיה קצר ככל האפשר! 4 – 5 מילים בלבד הכי רלוונטי וממוקד שניתן.
    מדובר על כותרת העמוד שמופיעה גם בתוצאות גוגל וגם בלשונית הדפדפן עצמה.
  • SLUG – זה הסיומת של ה URL. במידה ומדובר על מילות מפתח בעברית אז אין ספק שגם ב- SLUG כדאי שיהיו מילות המפתח בעברית. יחד עם זאת, צריך לדעת לעבוד עם זה מכיוון שכאשר מעתיקים ומדביקים את הקישור הוא מומר ללינק ארוך, מסורבל עם אותיות לועזיות, מספרים וסימנים שונים.
  • META DESCRIPTION – זה התיאור בשני משפטים על מה העמוד שאותו יראו בגוגל בדף תוצאות החיפוש. צריך להקפיד מצד אחד להכניס את מילת המפתח ומצד שני לעשות "קופי" שיוביל להקלקה.

תיקון הערות של יוסט

מיד לאחר הכנסת המטא טגים יש רשימה של כל ההערות שתוסף יוסט ממליץ לתקן!

אפשר לראות בתמונה מעלה את ההמלצות שקיבלתי בכתיבת מאמר זה:

  • Outbound links – מאוד חשוב שיהיה לפחות קישור אחד חיצוני. כאשר מקשרים לאתר חיצוני גוגל נוטה לראות באתר שלנו אמין ואיכותי יותר.
  • Internal links – חשוב שיהיו קישורים פנימיים – זה מאפשר למשתמש להגיע לעוד עמודים קשורים וכך יוצר מעורבות גבוהה יותר. בנוסף, זה מאפשר לגוגל למצוא ולאנדקס את דפי האתר ביתר קלות.
  • Keyphrase density – תוסף יוסט מנתח לפי אורך הטקסט את כמות הפעמים האופטימלית להכניס את ביטוי המפתח שלי.
  • Meta description length – לא הכנתי תיאור ולכן הוא מציף זאת בפני.
  • Keyphrase in subheading – לא הכנסתי מספיק את מילות המפתח בכותרות.
  • Image keyphrase – לא הוספתי ALT tags לתמונות הכוללת את ביטוי המפתח.

לאחר מכן יש לעבור ללשונית הקריאות וגם שם ישנם בעיות שצריך לפתור:

אני רואה במקרים רבים את ארבעת ההערות הבאות:

  • Passive voice – כאשר משתמשים בטקסט פאסיבי ("המאמר נכתב על ידי אתמול")
    אפשר בד"כ לשנות אותו לקול אקטיבי ("אני כתבתי את המאמר אתמול").
  • Subheading distribution – זה אחד הדברים החשובים ביותר. כידוע גוגל מתייחסים מאוד לכותרות וגם לתת-כותרות. לכן יש לפזר במאמר כותרות בצורה הגיונית והיררכית (H1..H2..H3).
  • Sentence length – משפטים צריכים להיות קצרים וכך ברורים יותר. תוסף יוסט ממליץ שכל משפט יהיה עד 15 מילים בלבד בשפה העברית.
  • Transition words – ולכן, וגם, ואילו, על כן, במידה ו…. בקיצור השתמשו במילות קישור בין משפטים!

את הערות אלו ניתן לתקן בקלות וכדאי. כך, אנחנו מספקים חוויית קריאה טובה יותר לקורא.
אנחנו תיקנו את המאמר ועכשיו הכל ירוק! מעולה, אפשר לפרסם!

טיפ אחרון ומומלץ במיוחד

השתמשו בסכמות faq ו how to שניהן יכולות לסייע מאוד בשיפור ה SEO וחוויית משתמש. למדו עוד על סכמות במאמר שכתבנו על סכמות SEO .

עכשיו גם אתם מומחי תוסף יוסט YOAST

ובכל זאת חשוב לזכור, כתיבת תוכן והחלפת קישורים הם התהליכים החשובים ביותר לקידום האתר. לבעלי עסקים שרוצים לעסוק בעיקר חבל מאוד לבזבז זמן על שני אלו. אנחנו מזמינים אותך להשתמש בשירות שלנו!

עוד באותו נושא:
סכמות SEO – קידום אתרים בעזרת סכמות.
קידום אורגני בגוגל.
שיפור מהירות אתר.
איך להוסיף Sitelinks בגוגל.
איך בונים פרופיל קישורים מקצועי

תן-בוסט מומחים לקידום אתרים כדאי להשתמש בשירות שלנו ולקבל בוסט משמעותי!
את המאמר כתבנו בתן-בוסט באהבה רבה ❤️

UNLEASH

YOUR DIGITAL SUPERHERO

הצטרפו עכשיו לקבוצת הוואטספ השקטה של תן-בוסט

טיפים ורעיונות בשיווק

חדשנות

פיתוח יכולות שיווק עסק

דילוג לתוכן