מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?

מאות אנשים כבר התחברו לקבוצות הוואטספ של תן-בוסט

מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?

לפני שנדבר ממש על קידום ממומן לעומת קידום אורגני, אנחנו רוצים להבהיר כמה דברים. היום, מי שרוצה
לפתוח עסק, להביא לקוחות, להתרחב וכן הלאה, פשוט לא יכול להרשות לעצמו להיעלם או להתעלם
מהמרחב הוירטואלי. אנחנו חיים בעולם בו הרשת היא המקום בו הכל קורה. אנחנו חיים בעידן בו גם אתם,
בדומה לחברים שלכם וללקוחות הפוטנציאלים שלכם, רוכשים מוצרים ושירותים בעיקר דרך הרשת. לכן, אם
אתם רוצים לשחק במגרש של הגדולים, אתם פשוט לא יכולים להרשות לעצמכם לוותר על הזירה הזו. עכשיו,
אחרי שהבהרנו את הנקודה החשובה הזו, אנחנו רוצים לדבר אתכם על האלגוריתם של גוגל, על האופן בו
נכון לקדם שירותים ומוצרים בדיגיטל וכן הלאה. מעוניינים להבין יותר? המשיכו לקרוא ממש עכשיו.


איך האלגוריתם של גוגל עובד ?


אנחנו כל כך רגילים לחפש הכל דרך הגוגל, עד שאנחנו הרבה פעמים לא מקדישים מעט מחשבה כדי להבין
איך הוא עובד בעצם. אבל בגדול, אם אתם תחפשו למשל 'עציצים לבית' והחבר לידכם יזין את אותן המילים
במנוע החיפוש של גוגל, לשניכם יופיעו תוצאות אחרות. כלומר, רשימת האתרים המוצעים לכל אחד תשתנה.
השינוי, הוא תוצאה של פעילות האלגוריתם של גוגל. בכל פעם, כאשר גולש רושם מילות חיפוש במנוע
החיפוש, האלגוריתם של גוגל צריך לחשב מה המאפיינים של אותו גולש, האם יש לו תחומי עניין מסוימים
למשל וכן הלאה. כך הוא מייצר עבורו רשימת אתרים רלוונטים, בהתבסס על המילים שרשם ויותר מכך.
האלגוריתם כמובן יציע אתגרים אשר עומדים 'בסטנדרטים' מסוימים. למשל, אתר רלוונטי בעיניים של מנוע
החיפוש הוא כזה שמכיל את מילות החיפוש, זה אתר המתעדכן כל הזמן, זה אתר המעוצב כך שחווית
המשתמש תהיה נעימה וכן הלאה. כאשר אנחנו מדברים על קידום אורגני לעומת קידום ממומן בגוגל, אנחנו
מדברים על הכלים העומדים לרשותינו כדי שנוכל להקפיץ את האתר שלנו לראש רשימת החיפוש, בעבור
קבוצה גדולה של משתמשים פוטנציאלים. איך אנחנו עושים את זה? בזה בדיוק יעסוק המאמר הבא.


אז איך אנחנו מקדמים אתרים במנוע החיפוש, המדריך המלא


אז כמו שכבר אפשר להבין בשלב הזה של המאמר, אם אנחנו רוצים לקדם אתר דרך מנוע החיפוש של גוגל,
יש לנו אחת משני אופציות:

  1. לשלם לגוגל באופן אקטיבי לקידום האתר שלנו: אנחנו בהמשך נסביר למי האופציה הזו
    מתאימה. אנחנו רק נזכיר כי בשפה המקצועית אנחנו קוראים לפעולה הזו PPC. שיטת העבודה הזו
    מבוססת על קידום אתרים ממומן בגוגל, כלומר, על תשלום אקטיבי כאמור. באופן הזה, משמשים
    פוטנציאלים בעת ההקלדה של מילות החיפוש, יקבלו קודם כל, באתרים הראשונים, אתרים עליהם
    קיבל גוגל כסף כדי לקדם ורק לאחר מכן, יופיעו אתרים אשר קודמו בצורה אורגנית. נקודה חשובה
    נוספת, מעל אותם אתרים, הגוגל יציין כי מדובר על 'מודעה'. כלומר, על אתרים מקודמים בתשלום.
  2. לקדם את האתר באופן אורגני: כלומר, כאן אנחנו מדברים על לימוד ארוך ומדוקדק, אשר יעזור
    לנו להבין איך אנחנו יכולים לשפר את האתר שלנו כל הזמן בשביל להביא אותו לראש רשימת

החיפוש באופן טבעי. לצורך העניין, אם נשפר את חווית המשתמש כך שהגולשים יבלו זמן רב יותר
בתוך האתר, האלגוריתם יסמן אותו בתור אתר פופולארי ורלוונטי לקהל גדול של גולשים. לפעולה
הזו קוראים קידום אורגני. דוגמאות נוספות הבאנו כמובן בסוף הפסקה הקודמת.


אז איך יודעים במה לבחור?


נתחיל בכך שאין ממש תשובה נכונה. התשובה רלוונטית לכל לקוח בהתאם למקום בו הוא נמצא. אנחנו
צריכים להבין למשל האם יש תחרות משמעותית בתחום בו הלקוח עובד? כך שיכול להיות כי קידום ממומן
בהחלט עדיף עבורו? אולי הוא בדיוק משיק מוצר ושירות חדש, כך שבתקופה הקרובה כדאי לעבוד עם קידום
ממומן אבל בהמשך, אולי תרצו לעבור לקידום אורגני דווקא? אל תשכחו כי ככל שהאתר פחות פופולארי וכמו
'תופס תאוצה', כך תדרשו לשלם יותר למנוע החיפוש של גוגל בעבור כל קידום, כך שבאופן טבעי, כדאי לעבור
על האתר, לערוך בו את השיפוצים הדרושים ואז להמשיך הלאה.
כך או אחרת, הרי שאנחנו מדברים על תחום מורכב שמשתנה כל הזמן. אתם תמיד יכולים להיעזר באנשי

דילוג לתוכן