האם תוכן הוא עדיין המלך גם ב 2023 ?

מאות אנשים כבר התחברו לקבוצות הוואטספ של תן-בוסט

האם תוכן הוא עדיין המלך גם ב 2023 ?

בתקופה בה הרשת מוצפת בתוכן, האם תוכן הוא עדיין המלך? האם עדיין אפשרי לעשות פרסום באמצעות תוכן בצורה אפקטיבית? ואם כן, אז איך עושים את זה נכון?


ראשית, חשוב להבהיר באופן כללי כשמדברים על תוכן עשויים לדבר על כל סוג תוכן בכל פלטפורמה שהיא. בין אם זה תוכן טקסטואלי בבלוג או בפייסבוק, ובין אם זה תוכן וידאו ביוטיוב או באינסטגרם. במאמר זה בחרנו להתייחס ספציפית לתכנים בוידאו ובייחוד בפלטפורמות שהן הכי רלוונטיות לעסקים: יוטיוב ,אינסטגרם, פייסבוק.


האם יש עדיפות ליצירת מעט תוכן באיכות גבוהה לעומת יצירת הרבה תוכן באיכות נמוכה?


איכות של תוכן אפשר למדוד בדרך אחת בלבד והיא מעורבות המשתמשים. אי אפשר למדוד את מעורבות המשתמשים בלי לפרסם את התוכן. לכן, שאלת "האיכות" היא בכלל לא רלוונטית. במקרים רבים ראיתי תוכן שלא האמנתי שהוא עשוי לייצר המון מעורבות והופתעתי לגלות שהוא מייצר מעל המצופה. ומצד שני, חוויתי גם את המקרים ההפוכים בהם תוכן שחשבתי שהוא הולך לייצר המון מעורבות עשה מעט מאוד.

לעיתים וידאו שעשוי ברמה גבוהה מאוד ומלוטש בצורה מהודקת היטב עלול לא להצליח בכלל. ולעומת זאת, וידאו שצולם ב"להט הרגע" תוך כדי נסיעה ברכב או תוך כדי הליכה רגלית, דווקא הוא יכול לשבור את הרשת. לכן שאלת ה"איכות" היא מאוד סובייקטיבית ואין מדד אובייקטיבי שניתן למדידה לפני פרסום הוידאו עצמו ובדיקת המעורבות בפועל.

אף על פי שהמדד הזה הוא סובייקטיבי לחלוטין ולעיתים יש הפתעות, חשוב לומר שאיש מקצוע בתחום השיווק ידע מתי לתוכן מסוים אין שום סיכוי לעשות "אימפקט" וליצור מעורבות. זה קורה במקרים הבאים:

  • כשמאוד ברור שהמסר לא מעניין משתמשים.
  • התוכן מועבר בצורה מונוטונית ומשעממת.
  • כאשר עיקר הסרטון מגיע בסופו בלי שום "הוק".
  • הקול הפרסומי בסרטון חזק מידי (יותר מידי פרסומי).


איך לייצר מעורבות ברשתות החברתיות


אז בשביל חשיפה גבוהה צריך מעורבות גבוהה. אנחנו ממליצים מצד אחד לייצר כמה שיותר תוכן אבל מצד שני הוא חייב לייצר מעורבות. לכן,חשוב מאוד לפרסם וידאו ברשתות החברתיות רק אם מאמינים שהוא יתן תוצאו! אם הוא לא מביא תוצאות אז אין ספק שיש צורך לבצע תיקון כלשהו. הנה מספר דברים שכדאי לבחון אם התוכן לא מייצר מעורבות גבוהה:

  • וודאו שאתם לא משתמשים או השתמשתם בעבר באסטרטגיות פסולות כמו "לייק עבור לייק" \ "עוקב תמורת עוקב" \ שימוש בבוטים.
  • תוכן ברור ומובן – וודאו שעשיתם שימוש בעזרים טכנים כמו מיקרופון, הצטלמתם במקום נטול רעשי רקע, ואם בכל זאת יש רעשי רקע אז ניתן להורידם באמצעות תוכנות שונות.
  • וודאו שהתוכן הוא מקורי, איכותי ומעניין את המשתמש. במידה ורוצים לוודא מה מעניין את המשתמש ניתן לעשות שימוש ב google keyword planner ולמצוא בדיוק איזה שאלות אנשים מחפשים ומתעניינים בהם.
  • מתחת לכל וידאו (captions) כתבו כמה שיותר טקסט שמתאר את הוידאו היטב. הכניסו פנימה מילות מפתח רלוונטיות. זו אחת הדרכים שבהם האלגוריתם מפצח מי עשוי להתעניין בוידאו שהעלתם וכך למסור לו את אותו התוכן. ברגע שהוידאו יגיע לעיניים הנכונות תהיה גם עלייה במעורבות.
  • שקלו ליצור מעורבות על ידי משפיען רשת. במקרים רבים משפיעני רשת יסכימו לשתפי"ם או לרכישת השירות שלהם. הם יוכלו להכין סרטון תוכן איכותי שבסופו של דבר המשתמש של העסק שלך יעלה אצלך בפרופיל העסקי.

לסיכום, גם בשנת 2023 לייצר תוכן וידאו יכול לייצר מעורבות גבוהה!
ייצרתם תוכן והייתם רוצים לקבל מאיתנו טיפים איך לשפר? נשמח מאוד לעזור!

המאמר נכתב על ידי תן-בוסט בשיתוף עם אתר בונובו.

דילוג לתוכן