לבחור משווק דיגיטלי לעסק קטן זו החלטה חשובה ביותר שעשויה להכריע אם העסק יתרומם או יקרוס. ישנם המון מתחרים בתחום וכל מתחרה מביא "אני מאמין" וניסיון שונה. עסקים קטנים נמצאים בפני צומת דרכים קשה. ישנם שתי מסלולים שהם יכולים לבחור בהם: פרילנסר לשיווק דיגיטלי או חברת שיווק.

בסופו של דבר, האפשרות ה"טובה יותר" תלויה בצרכים העסקיים הספציפיים של בעל העסק. בתקציב, במורכבות הקמפיין ובהעדפות לסגנון העבודה. עבור מסעות פרסום קטנים יותר וממוקדים פרילנסר עשוי להיות בחירה מתאימה. לעומת זאת, עבור מסעות פרסום מקיפים בקנה מידה גדול יותר עם יותר משאבים ומומחיות, משרד פרסום יכול להתאים יותר. חיוני להעריך את הדרישות שלך ולשקול את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות לפני קבלת החלטה.
יתרון מובהק של הפרילנסר הוא המחיר. הוא יכול להרשות לעצמו לתת מחיר טוב ממספר סיבות. ראשית, אין לו עלויות תפעול גבוהות. אין לו עובדים כי הוא "וואן מן שואו". הוא בד"כ יעבוד מהבית, מבית קפה לעיתים גם ממדינה אחרת שהחיים בה זולים יותר מאשר בישראל. לכן, תפעול העסק שלו הוא זול יותר ולכן יכול לתת מחיר בהתאם.
לעומת זאת, חברה לא תתחרה אף פעם במגרש ה"מחיר". היא תנסה להציג מומחיות גדולה יותר, קריאטיביות גדולה יותר וכדומה. חברה מעסיקה אנשי מקצוע שכל אחד מהם אמנם מומחה בתחומו אך חשוב לזכור שרבים מהם רק מתחילים את דרכם המקצועית. ובחברה כלקוח לא ניתן לבחור מי יהיה איש השיווק שלך. יש פה המון עניין של מזל "על מי נופלים", כמה הוא לויאלי לחברה, כמה המוטיבציה שלו גבוהה וכדומה.
בנוסף, העבודה היא ממשרד עם עלויות תפעולות גבוהות ולכן העלויות והמחירים יהיו בהתאם. את הניהול המקיף והמקצועי יותר הם שומרים לחברות הגדולות שמנהלות אצלם את השיווק לעומת זאת ללקוחות קטנים הם יצמידו קמפיינרים מתחילים. מכאן שיש יתרון גדול כאשר עובדים עם פרילנסר שהוא one man show. יש לו את הניסיון, את היכולת, את המוטיבציה והוא עושה דברים בפחות זמן ובעלות נמוכה יותר.

ההבדלים בין משווק דיגיטלי פרילנסר למשנהו
לא כל משווק פרילנסר הוא אותו הדבר.
הכלים, הידע והניסיון משתנים מאוד בין פרילנסר אחד לאחר. יש מי שמתמקד רק בקמפיינים ממומנים, ויש מי שמביא איתו הבנה רחבה גם בקידום אתרים, בניית אתרים ואסטרטגיה דיגיטלית. יש כאלה שיוצרים גרפיקות בסיסיות בקאנבה, ואחרים שעובדים עם תוכנות מקצועיות של אדובי. חלק מגיעים עם תואר אקדמי וניסיון מעשי, בעוד אחרים רק בתחילת דרכם. יש קמפיינר בוגר שצבר ניסיון בעולם, ויש מי שמנסה את מזלו כתיכוניסט. ההבדלים האלו יכולים להשפיע ישירות על התוצאות – ולכן, כשבוחרים משווק, חשוב לדעת בדיוק מי עומד מאחורי הקמפיין.
מה חשוב לעסק קטן בבחירת משווק דיגיטלי פרילנסר?
עסק קטן זקוק למשווק שמעניק יחס אישי, לומד את העסק לעומק ומספק ליווי אמיתי ולא גישה כללית. בנוסף, חשוב לבחור משווק גמיש, שמציע פתרונות בהתאמה אישית ובתקציבים מגוונים, כך שהשיווק יהיה אפקטיבי גם בהשקעה קטנה. שקיפות היא מפתח – בעל העסק צריך לדעת בדיוק לאן התקציב שלו הולך ולקבל גישה מלאה לכל הנתונים. ולבסוף, משווק רב-תחומי שמבין לא רק בפרסום ממומן אלא גם במיתוג, כתיבה שיווקית, קידום אורגני ואפילו עיצוב – יוכל לתת פתרון מקיף שחוסך זמן, עלויות והתעסקות עם ספקים נוספים.
שאלות נפוצות של עסקים קטנים
לתקציב פרסום של עד 5000 שח יעלה כ 2500 ש"ח דמי ניהול לחודש.
לתקציב פרסום של עד 5000 שח יעלה כ 2500 ש"ח דמי ניהול לחודש.
כן, מומלץ לעשות את הכל כי כל אחד תורם גם לשני כך שהתוצאות משתפרות. בנוסף זה עוזר גם לתהליכי המכירה.
כמובן! אתר אינטרנט זה חובה. זה כמו סוכן מכירות 24/7 שעובד עבורך. זה משפר מכירות במאות אחוזים. יתרה מכך, להיות בתוצאות הראשונות של גוגל זה סמל לאיכות.
עסק קטן חייב להתחיל את השיווק ב-PPC כי זה מביא תוצאות "כאן ועכשיו". העלות הכוללת היא בין 3000 ל-5000 ש"ח לחודש. עלות זו כוללת גם את התקציב לפלטפורמה המפרסמת (למשל גוגל) וגם את הדמי ניהול.
קמפיין PPC הוא קמפיין שבו רוכשים "שטח פרסום" בפלטפורמות מפרסמות. זה עשוי להיות רשתות חברתיות, מנועי חיפוש, באנרים ומודעות דיספליי, ומודעות באתרי תוכן (טאבולה ואאוטבריין).
גוגל Ads היא פלטפורמת הפרסומות של גוגל בה ניתן לפרסם את העסק באמצעות אפשרויות שונות. בין האפשרויות: פרסום במנוע החיפוש, פרסום דיספליי, פרסום ביוטיוב, פרסום בגוגל שופינג ועוד.
קידום בפייסבוק תלוי בתקציב הפרסום שמשולם לפייסבוק. כאשר תקציב הפרסום הוא עד 5K בחודש אז התשלום לקמפיינר יעלה כ-2500 ש"ח לחודש.
קידום אתר עולה בין 2000 ל- 5000 ש"ח תלוי מה מקבלים. בתן-בוסט יש מסלול שווה במיוחד של קידום אתרים.
SEO זה קידום אתרים במנועי חיפוש באמצעות טכניקות שונות כמו בניית פרופיל קישורים, יצירת תוכן, הוספת סכמות וכדומה.
קידום אורגני מתבצע ברשתות חברתיות או במנועי חיפוש. הכוונה לקידום שמתבצע בזכות איכות התוכן ולא בזכות תשלום לפלפטורמה מפרסמת. למשל בגוגל קידום אורגני יכול להתבצע באמצעות הוספת תוכן איכותי לאתר האינטרנט, לעומת זאת בפייסבוק זה התבצע בזכות סרטונים סוחפים שיוצרים מעורבות גבוהה בקרב משתמשים.
לתקציב פרסום של עד 5K יעלה כ 2500 ש"ח לחודש.
נשמח לענות על עוד שאלות באופן פרטי וואטספ או שיחת טלפון צרו קשר עכשיו,
ירדן מתן-בוסט, שיווק דיגיטלי לעסקים